Režie:
Pascal PlanteScénář:
Pascal PlanteKamera:
Vincent BironHudba:
Dominique PlanteHrají:
Juliette Gariépy, Laurie Babin, Maxwell McCabe-Lokos, Charlotte Aubin, Guy Thauvette, Frédérick De Grandpré, Sebastien Beaulac, Pierre Chagnon (více)Obsahy(1)
Přišel den, na který Kelly-Anne čekala. Začíná soudní proces s Ludovicem Chevalierem, obviněným z brutálních vražd tří nezletilých dívek. Na rozdíl od většiny lidí nachází Kelly-Anne v muži fascinaci, stává se jím posedlou a nevynechá jediné soudní slyšení v naději, že jí věnuje aspoň jeden pohled. Hranice mezi realitou a fantazií se ale ztenčuje, až Kelly-Anne přestává být jen pasivní pozorovatelkou. Pascal Plante se opět zajímá o ženskou subjektivitu, tentokrát však přichází s artovým thrillerem o nebezpečné přitažlivosti zla. Hra s viděným a skrytým, explicitním i tušeným přitom ústí až ve fyzický divácký zážitek. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (50)
Velmi originální, intenzivní film, který vás zadupe do země, přestože v něm nic brutálního neuvidíte (slovo "neuvidíte" podtrhuji). Zpočátku až dokumentárně vyhlížející soudní drama vygraduje do neuvěřitelně silného zla a teroru (psychického). Jednohvězdičkových názorů si nevšímejte, očividně jsou v menšině a navíc mimo. Než začnete psát něco o modelce hackerce, tak si uvědomte, že hlavní "hrdinka" není žádná hackerka, jen umí dobře googlovat (pardon, duckduckgovat), ani geniální pokerová hráčka, počítač jí ukazuje pravděpodobnost výhry a v závěru měla prostě kliku._______ Nejlepším důkazem toho, o jak dobrý film jde, je umístění v první desítce divácké ceny, kde se většinou umisťují jen nekonfliktní feel good filmy. ()
Pokud by obsahová stránka filmu byla alespoň částečně zajímavá, jako ta formální, nebyl by problém s lepším hodnocením. Bohužel dějová náplň mne minula mílovým obloukem. V podstatě tu máme ujeté duo nesourodých úchyláků a ve zktratce nastíněnou machinaci s bitcoiny a sdílením dobytčího obsahu na netu. Vlastně žádný aspekt filmu není dostatečně rozvinut a celý film působí jen jako zabiják zajímavého potenciálu. Po hutném úvodu v podobě zahájení soudního procesu přišel další, za pozornost stojící okamžik až po hodině a půl, což mne jen utvrzuje, že v tomto případě nemá smysl hledat důvod k jinému hodnocení. ()
Random výpisky na téma dark net, groupies a sérioví vrazi nesoudně smíchané s prvoplánovým motivem "navenek krásné, ale uvnitř zrůdné modelky, která žije v klinicky čistém bytě s AI, co vypráví vtipy". Film, který hloubkovou psychologii zaměňuje za vnějškové efekty, nechtěně přitakává bulvární fascinaci násilím a vhled do patologického světa za eklektické střídání témat, o kterých nevypovídá lautr nic. Prázdné gesto, horor leda vacui. ()
Co lidi fascinuje na sériových vrazích a plodí blízké zkoumání zla také zlo? Odpovědí na tyto otázky se nám (ne nutně) dostane prostřednictvím dvou ženských protagonistek, v jejichž psychologii se střídá dětská naivita se skoro až ďábelskou tajemností a nejednoznačností. Tento hypnotický, audiovizuálně opojný thriller o fascinaci brutalitou člověka je silnou žánrovou podívanou, jakých se do soutěžní sekce Varů moc nedostává. Rovnou několik scén (zejm. cosplay v soudní síni) bylo opravdu mistrně vystavěných a vlastně bych si to celé docela rád dal velmi brzy znovu. [KVIFF 2023] ()
Film pojednávající o soudním procesu s Ludovicem Chevalierem kterej je obviněn z brutálních vražd tří nezletilých dívek. Snímek se taktéž zaměřuje na dvě ženské postavy které jsou tímto případem fascinovány. Každá však z jiného důvodu. Lehce je tu nakousnuto i téma dark webu. Určitě jde o nápaditej a zajímavě pojatej snímek. Snad jen zamrzí, že z videí mučených a zavražděných dívek divák neuvidí vůbec nic. Slabší 4hvězdy. ()
Galerie (14)
Photo © Entract Films
Zajímavosti (4)
- Režiséra Pascala Planta zaujaly fanynky sériových vrahů, které se zčistajasna objeví u každého sériového vraha, který se dostane do zpráv, a fandí mu při soudních procesech. Zajímalo ho, co jsou tito lidé zač, ale protože zkoumal kybernetické zločiny, rozhodl se do svého thrilleru promítnout technologický aspekt naší společnosti, čímž z hlavního hrdiny udělal velmi moderního psychopata. (Kailo)
- Režisér Pascal Plante záměrně odklonil příběh od skutečného sériového vraha k fanynkám, aby mu dodal ženský pohled na věc, což je v thrillerech poměrně vzácné. (Kailo)
- Na haveibeenpwned.com je sice možné zjistit, jestli z nějakého emailu unikly údaje, ale Kelly-Anne (Juliette Gariépy) na něm používá i možnosti, které ve skutečnosti nemá. (cooldo)
Reklama