Recenze (237)

Juto

Technický aspekt filmu je v poriadku – skvelé CGI a kinematografia, aj keď spôsob, akým Snyder používa zaostrenie a rozostrenie, je dosť zvláštny. Všetko, čo nie je v strede obrazovky, je často zvláštne rozmazané, asi je to umelecký smer. Akčná stránka filmu je rozporuplná, spomalené zábery ma vôbec nebavili, ale posledných pätnásť minút ich Zack Snyder toľko nepoužíva a hneď sa film zlepší, ale to nestačilo. Príbehovo je to veľmi predvídateľný film bez akýchkoľvek prekvapení. Je to tiež pomerne nudný príbeh, aby som bol úprimný. Ako veľký fanúšik Snydera môžem ľahko povedať, že tieto rebelské filmy boli na hovno. 4,5/10 ()

maddy

Neprekvapivo, keďže sa točilo naraz, to isté čo A Child of Fire, akurát tam kde akotak bavil prvý film v prvej hodine (i keď slovo baviť sa v spojitosti so Snyderovou réžiou stáva pomaly urážkou) a absolútne sa rozpadla v druhej akčnej hodine, pri The Scargiver to je presne naopak. Prvá polovica je doslovným utrpením, kde dostávame absolútne zbytočné flashbacky všetkých postáv, ktorých mená si po predošlom vyše dvojhodinovom filme nikto nepämatá a ktoré sú divákovi úplne ukradnúte, nehovoriac o tom, že dej vôbec nikam naposúvajú a jedine čo sa tu deje je, že sa v slow-motion kosí obilie. A v druhej hodine dostávame non-stop akciu, ktorá je oproti prvej časti o niečo viac zaujímavá, trochu lepšie natočená a nepadajú z nej oči z očnej buľvy až rovno na zem kvôli otrasnému CGI, ale pri tomto filme to je aj tak ako schváliť mŕtveho za to, že nedýcha. Inak sa totiž jedná o ďalší sci-fi marazmus, ktorý sa chce silou mocou tváriť ako veľkolepá sci-fi sága, ale pôsobí iba ako nechcená paródia na veľkolepé sci-fi. Chyby z jednička sa tu tak opakujú do bodky presne (opäť neprekvapivo, keďže sa točilo naraz), takže tu máme zase svet, ktorý nebude nikoho zaujímať; s postavami, ktoré si za tie vyše dve hodiny diváka nijako nezískajú ani po druhý krát a s príbehom, ktorý pôsobímň akoby ho napísal desať ročný chlapec nadšený do sci-fi a ktorý navyše nevie čo má filmové dielo obsahovať, takže si odškrtnite aj akúkoľvek prácu s tempom, gradáciou, napätím a vlastne všetkým čo film robí filmom. Ako som napísal pri jednotke, je to len sci-fi Céčko s Ačkovým rozpočtom natočené režisérom Béčkových schopností. A verím, že toto by aj AI vygenerovala lepšie než natočil Snyder. Po posledných štyroch Snyderových filmoch už vážne váham, či mu nabudúce dám ako režisérovi šancu. Kedysi skvelý režisér Dawn of the Dead, Watchmenov alebo Man of Steel je posledných desať rokov tak zalezený vo vlastnej prdeli, že už neviem, či sa odtiaľ môže niekedy dostať a natočiť niečo dobré. CELKOVO: 4/10 ()

Sobis87

Rebel Moon je vypravěčsky tak na úrovni akčních videoher z devadesátek, potažmo z nultých let. Esence lazy writing, svět - navzdory tučnému rozpočtu a spoustě efektů - až nechutně vyprázdněný a sotva uvěřitelný. Zápletka plytká, jako vykrádačka Sedmi samurajů/Sedmi statečných vlastně až urážející. A celý ten sci-fi svět, který se Snyder snaží budovat, zůstal co do vrstevnatosti i po dvou více než dvouhodinových filmech stále na úrovni prvotního pitche. A co ta akce? Šeď a nuda, tradiční zbytečné zpomalovačky (tentokrát i v případě scény sečení obilí, které bylo vyloženě k smíchu), nulový drive, trapný patos, nulová originalita a kostrbatá choreografie. Všechno špatně, Snyder by se měl vrátit k zombíkům, ale k těm z roku 2004, za dvacet let jeho režijní um totiž značně zdegeneroval. ()

Malarkey

Star Wars variace na obilný program sovětské pětiletky. Humus a Snyderovo filmařské dno. Jediné plus je záporák Ed Skrein, který jediný se s tou rolí záporáka nesral a je to fakt humusák. Vzít zemědělcům obilí, to je v epickém sci fi fakt hnus. A ano, od prvního dílu se to vlastně příběhově vůbec neposunulo. ()

Přišlo mi to ještě slabší než jednička. Jednička mi byla sympatičtější díky zábavnému rekrutování týmu s vibem 7 statečných, byl tam Charlie Hunham, byla tam boží monster- pavoučice a Ed Skren hrál nácka skvěle, tady prostě není nic. První hodinu není ani žádná akce jen se zaměřuje na background postav, který teď už nikoho nezajímá. monstra absentují úplně, žádná nová zajímavá postava nepřibyde, akce ujde, ale myslím, si, že tu ani není moc prostor pro Erko, nedokážu si ani představit, kde by mohlo být Gore, žádný takový fight tu není. Moc mě to nebavilo a to mám bezmyšlenkovité řežby rád. Slabé, raději sequel Armády Mrtvých než tuhle mrtvou frančízu. 4/10. ()

• Natáčelo se od 19. dubna 2022 do prosince téhož roku v americkém státě Kalifornie (Inyo County, Santa Clarita). Filmování probíhalo současně s výrobou první části a společný rozpočet činil 166 milionů amerických dolarů. (fiLLthe3DD)
  • O tvorbu vizuálních efektů se postaraly společnosti jako Weta FX, Mammal Studios, Rodeo FX nebo Scanline VFX. (fiLLthe3DD)