Orion a tma

• USA Orion and the Dark

Malý kluk s velkou představivostí se statečně postaví svým nočním můrám a s novým kámošem, usměvavým obrem Tmou se vydá na nezapomenutelnou cestu nocí. (Netflix)

Recenze (42)

hroubek

Hezký animovaný film, který se snaží být originální. Svým způsobem jsem si film užil, nicméně si myslím, že se z dané zápletky dalo dostat více. Film má hezkou vizuální stránku, několik moc pěkných nápadů, ale já popravdě lehce bojoval s hlavním hrdinou, který mi přišel trochu nesympatický. Druhá půlka filmu naštěstí nabídne trochu jinou podívanou a objeví se i nějaký přesah, který film posouvá. Orion a tma není špatný animák a pokud ho uvidíte, tak to rozhodně nebude ztráta času. ()

Elerrina

Pohádkový příběh o strachu ze tmy postupně sdílený přes tři generace. Podobně jako newyorkský  židovský intelektuál to zdaleka není tak chytré, jak si to o sobě myslí že je, a navíc otravuje zbytečnou užvaněností a přehlídkou šílených neuróz. Pro děti spíš nevhodné, ale možná by to mohlo potěšit vašeho sentimentálního dědečka. ()

Marcos22

Milá animovaná pohádka o potýkání se s nejrůznějšími dětskými strachy, v níž hraje prim úzkost ze tmy. V dobrodružné cestě, zaměřené zejména na to nejmenší divácké publikum, zjišťujeme proč je tma pro život každého z nás důležitá, jaké další entity v noci ožívají, a jak můžeme naše obavy překonat. Celovečerní prvotina režiséra Seana Charmatze, který se v minulosti podílel na scénářích k animákům Trollové, Jak vycvičit draka 3 či Lego příběh 2, je silně průměrnou a naplno neuspokojí žádnou diváckou skupinu. Pro jednu bude Orion a tma příliš dětinský, pro další příliš sentimentální a pro ty nejmenší lehce drastický (zaražení mozku do hlavy). Neočekávejte žádnou senzaci, prostě průměrný animák na jedno zhlédnutí, který vám v některých scénách připomene trojlístek animovaných snímků V hlavěMalý princOdvážný malý toaster. Za závěrečný několikagenerační přesah se přikláním ke třetí hvězdě. 🙂 (02.02.2024) ()

GavlaDan

Ze začátku poměrně dost průměrný film, ale v druhé části se díky kvalitnímu scénáři snímek otočí o 180 stupňů. Najednou se zde řeší spousta zajímavých témat, je zde hodně filozofování, ale i barevné „akce“, takže se ani děti nudit nebudou. Bohužel tenhle zvrat přijde příliš pozdě a první více jak polovina filmu je čistě průměrná. Ani ta animace není moc hezká a jde vidět, že se jedná o animák mířený na stream místo do kin. Právě tma a světlo se skvěle hodí na zpracování ve 2D prostředí, ale i v 3Déčku by se dalo něco vymyslet, třeba Legendární partě se to s postavou Stína povedlo, jenomže zde se nic zajímavého nedělo. Myslím si, že Orion a tma je film hodný zhlédnutí, ale musíte vydržet celkem dlouho, než to začne být zajímavé. Za mě 6/10. Potenciál byl větší. ()

rikitiki

Libíl se mi začátek, který vykreslil strach úzkostlivého chlapce, nečekané setkání s jeho největší fóbií, jejich postupné sehrávání se, i další postavičky z noční říše. Jenomže, pak se to celé nějak rozdivočelo, začaly se řešit další témata, jakási vzpoura proti Tmě a noci, která však opadla stejně bezmyšlenkovitě, jak vznikla. Motalo se tam toho spoustu a čistý příběh se zakalil zbytečnými zákrutami. SHRNUTÍ: Jak zvládnout fóbii? Skamaraďte se s ní. Bohužel, trochu zmateně. ()