Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Charles Chaplin a jeho souboj se stroji v éře, která není příliš nakloněna lidem. Společenská satira natáčená ještě v konvencích pantomimy němého období. Protest proti nehumánním aspektům technické civilizace a automatizace lidského života. Film je vybudovaný jako mozaika epizod, každá z nich má vlastní výstavbu gagů, geniálně se v ní uplatňuje smysl pro humor ironii i sarkasmus. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (291)

Webb 

všechny recenze uživatele

Příjemná oddechovka s Chaplinem o moderním světě, který se žene do zkázy. [8/10] (Charles Chaplin, United Artists) (Čb. /// Produkce: Charles Chaplin /// Scénář: Charles Chaplin /// Kamera: Ira H. Morgan, Roland Totheroh /// Hudba: Charles Chaplin) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Díla, který vznikala na přelomu němé a zvukové éry jsou převážně podivnými, obtížně koukatelnými hybridy. Kvalita i takových snímků jako je Vrah mezi námi je podrývána mizernou prací se zvukovou stopou a rozdělením mluvených a nezvučených částí, které je ne nepodobné předpokládanému nasycení vesmíru hmotou. Moderní doba je vlastně podobným křížencem, ale díky tomu, že vznikla v době kdy se němé snímky už dávno netočily, je křížencem poučeným. Byť je na dialogy skoupá a většina se jich odehrává v mezititulcích, Chaplin pro ni zkomponoval vynikající doprovodnou zvukovou stopu, která se skládá z diegetických hluků a nediegetické hudby. Neméně podstatné je, že je nafutrovaná vynikajícími gagy (zfetovaný tulák v base, prezentace jídelního stroje...), které nepůsobí dojmem stokrát opakovaného. Velmi čitelný se jeví i sociální komentář, který se promítá i do nekonaného happy endu (byť se takový přímo nabízel). Z hlediska vyprávění obrazem se pak jedná o Chaplinovo opus magnum. Gejzír vizuálních nápadů v továrně na začátku filmu, mluví za vše. ()

Reklama

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně trochu hůře stravitelné. Méně konzistentní než The Kid, občas jsem si uvědomoval naivitu tehdejší sociální kritiky, v některých okamžicích jsem si říkal, že je Chaplinova "nešikovnost" v nových zaměstnáních přehnaná (pokud to ale budu chápat jako sled groteskních scének, pak ok). Tolik negativa. Na druhou stranu geniální scény člověka ve stroji, člověka krmeného automatem, bruslení v obchoďáku nebo chaplinův zpěv. Také závěr, který film poněkud zvedl a Paulette Goddard, která dokázala být Chaplinovi rovnoceným partnerem. Některými lidmi kritizované prvky němé éry mi v tomto filmu vůbec nevadily. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

V době, kdy éra němých filmů už takřka vymizela natočil Chaplin další nezapomenutelnou komedii, plnou geniálních scén. Opět se zde představí jako známý tulák, který tentokrát v době krize hledá zaměstnání a nejednou, kvůli tomu skončí ve vězení. Film je plný geniálních vtipných scén a nezapomenutelných gegů, které jsou občas bohužel poněkud zdlouhavé. Pokud však Chaplinovy grimasy můžete film vás nejednou skvěle pobaví. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Jedna z top Chaplinoviek. Síce dej je ... ako to povedať ... skromný, je to niekoľko skvelých, ba až nadčasových gagov (drogy, či Chaplinova kritika spoločnosti). I keď tu je pár pomalších pasáží, film nie je nudný - ale zišlo by sa prestrihať. V tomto filme sa Chaplinovi podarilo množstvo gagov, dokonca by som povedal, že čo sa týka gagov je to jeho najlepší a najucelenejší film (z tých čo som videl). Skvelé je aj herecké obsadenie - hlavne jeho sexy partnerka (s imho nadčasovým vzhľadom ;)). Stručne: veľmi dobrá komédia. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (28)

  • Film byl zařazen na seznam nejvýznamnějších filmů, který vydal Vatikán v roce 1995 na přání papeže Jana Pavla II. Nachází se v kategorii filmů, které jsou významné svou uměleckou hodnotou. (gjjm)
  • Poslední slova Charlieho Chaplina ve filmu můžeme odečíst z jeho rtů – v překladu říká: „Usmívejte se! Honem!“ (džanik)
  • Film měl být původně plně zvukový. (Kulmon)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno