Reklama

Reklama

Melinda a Melinda

  • USA Melinda and Melinda (více)
Trailer

Obsahy(1)

Zápletka ve filmu MELINDA A MELINDA se objeví v úvodní filmové scéně, ve které si jednoho deštivého večera čtyři sofistikovaní Newyorčané dopřávají večeři v restauraci. Anekdota vyprovokuje diskusi mezi spisovateli Maxem (Larry Pine) a Sy (Wallace Shawn) o dvojí povaze lidského dramatu, symbolizovaného komedií/tragédií. Nakonec se rozvinou dva příběhy - komický a dramatický - oba soustředěné kolem trochu záhadné ženy jménem Melinda. Ve filmu defilují všechna obvyklá Allenova témata - křehkost lásky, manželská nevěra, sofistikovaná romance, neschopnost komunikace. Jak ve filmu říká jedna z postav: "Je malomyslný, zoufalý, má sebevražedné sklony. Všechny komické prvky jsou přítomny."

"Je to něco, co se mi v mých filmech stává často. Často mohou být vyprávěny komicky nebo dramaticky, a já se většinou přikloním ke komickému pojetí," říká Woody Allen. "Ale někdy můžete příběh vyprávět a přitom ho pojmout oběma způsoby."

Podle vlastních slov má scénárista/režisér Woody Allen mnohem víc filmových nápadů než může vůbec natočit. Koncept na MELINDU A MELINDU byl jen jedním z mnoha, o kterých v posledních letech průběžně přemýšlel, ale byl jeden z nejzajímavějších. V tomto filmu jeden z nejslavnějších režisérů posledních třiceti let zkoumá svůj nejoblíbenější terén - osobní boje s morálkou, identitou, intimitou, žárlivostí a rozmary romantické lásky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (117)

Scrytcher 

všechny recenze uživatele

Poslední film Woodyho Allena není až tak špatný. Má dobré herecké obsazení, zajímavý děj, kde se zrcadlí komedie s melodramatem. Linie vyprávění je nudná, nic neříkající a je zde vidět jak si Allen sám útočí na své předchozí filmy. Dobrou zprávou je Will Ferrell, který táhne všechny vtipy a baťoh plný humoru na svých zádech. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Melindu a Melindu sprevádzali nie príliš nadšené recenzie, dokonca aj niektoré podpriemerné, takže som si vtedy povedal, že tento film z jeho tvorby oželiem. Lenže išiel raz v noci v televízii a bol som akurát hore, zbadal peknú Radhu Mitchel a dal som senilnému Allenovi nakoniec šancu. A dobre som urobil. V jeho súčasnej filmografii solídny priemer, ktorý nenudí, má niečo do seba a pôsobí originálne. Znova poteší množstvo hviez vo vedľajších a ešte viac vedľajších úlohách. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Ale když jsi někdo, kdo je nikdo, nechceš mít kolem sebe nikoho, kdo je někdo“ Unavená komedie unaveného režiséra, která bude svým pozvolným tahem na bránu vyhovovat postarším divákům. Je zvláštní, že jsem instinktivně napsal „komedie“, neboť by mělo jít o dvě verze (komedii a tragédii) téhož příběhu, jež si – po vzoru Dannyho Rose z Broadwaye – vypráví u stolu v restauraci partička newyorských intelektuálů. Jenže čára dělící komedií a tragédií není dost výrazná, v obou příbězích jsou momenty vtipné i méně vtipné (ty především) a momenty zcela vážné. Už samotná struktura vyprávění je pochybná a občasné stmelování jednotlivých scén za využití komentáře „vymýšlejícího“, působí zoufale. Myšlenka o vzájemné determinaci tragického a komického a jejich neoddělitelnosti by jistě šla odprezentovat šikovněji. Občasné úvahy nad životem, který je krátký a o ničem, jsou příliš násilné, jen aby se neřeklo, že Allen natočil banální vztahovou (dvoj)historku. Kdyby to natočil jiný režisér, méně zvučného jména, do kin by to nejspíš šlo pouze kvůli hereckým výkonům. Radha Mitchell zde poprvé dostala roli rozsahem odpovídající jejímu talentu a z příležitosti, která by se nemusela opakovat, vytřískala maximum. Obě Melindy dokázala řadou jemných nuancí odlišit, je přirozená, vtipná, milá… no prostě úžasná! Miniskupinu pohledných hereček doplňuje francouzsky půvabná (to není urážka) Chloë Sevigny a Amanda Peet. Roli, na kterou je sám již příliš starý, svěřil Allen Willu Ferrellovi a také v tomto případě měl šťastnou ruku. Scény s Ferrellem, jenž vystřídá podstatně míň šklebů, než je u něj obvyklé, patří k těm zdaleka nejzábavnějším z celého filmu. S trochou nadsázky, dalo by se napsat, že je Allenem lepším než Allen. Melinda a Melinda, ač není prostá pár pěkných momentů, v mých očích do puntíku naplňuje hlášku ze sebe samé: „Nemohla jsem se rozhodnout mezi klavírem a cellem, takže hraji mizerně na obojí“. 65% Zajímavé komentáře: nunka, Wormboy ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se na to těšil, ale nakonec jsem byl zklamán. Dlouhé, mnohdy i nudné dialogy prostupují celým příběhem. Vadilo mě, že svět Melindy i druhé Melindy byl barevně skoro stejný a přechody z jednoho do druhého světa se někdy nedalo postřehnout. Až po nějaké době vám dojde, že koukáte na druhou Melindu. Bylo to až zbytečně těžké a mohlo to být propracovanější. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Nove milenium je dle me perspektivy Woodyho nejlepsi era, ale Melinda & Melinda je spise slabsi vyjimka. Zablesk zajimaveho elementu v podobe 2 alternativnich realit v zavislosti na tendencich vypravece, kdy jeden ma sklony k tragedii, druhy ke komedii je pekny, ale to ti mily Woody cely film nevytvori. "Melinda had a reputation for being Postmodern in bed. " 3/10 ()

Galerie (61)

Zajímavosti (5)

  • Radha Mitchell byla v průběhu natáčení jediná, kdo měl k dispozici scénář celého filmu. Její kolegové znali jen scény, v nichž vystupovali. (formelin)
  • Woody Allen měl napsaný scénář za měsíc. (formelin)
  • V snímke sa mal objaviť Robert Downey Jr., no nakoniec si Woody Allen musel poradiť bez neho, pretože hercova poistka bola po neslávnej minulosti príliš drahá. (classic)

Související novinky

Allen mění herce

Allen mění herce

01.09.2015

Co rok to film. Woody Allen nemění svoje návyky už pár desetiletí a zatím to vypadá, že u nich zůstane i do budoucna. Jeho letošní film, Iracionální muž, šel do českých kin 30. července 2015. A… (více)

Reklama

Reklama