Epizody(6)

Pátrání po pohřešovaném novináři zavede jeho dceru do městečka v horách. Po letech se přitom otevře nevyřešený případ, který se točí kolem záhadné sekty a násilné smrti. (Netflix)

Recenze (30)

Draconian

Je s podivem, jak v mnoha filmech a seriálech hraje hlavní úlohu malé město nebo vesnice a prakticky každý má něco společného s ústředním děním příběhů. I tady tomu tak je. Můžete si být jisti, že koho uvidíe v Antracitu, tak má v příběhu svou roli. No jde tu o divnou sektu s charismatickým guru, který je třicet let už v blázinci. Řeší se staré i nové vraždy a také únos táty hlavní hrdinky. Je toho vskutku hodně na šest dílů a místy mi přišlo, že se Antracit snaží být zamotaný jako Dark...ale není. Těch šest dílů je zábavných, příjemně utíkají a o překvapení není nouze. Bohužel pár otázek není zodpovězených...třeba pozadí motivace onoho guru založit danou sektu a čekal jsem, že příběh půjde tady víc do hloubky. Každopádně solidní seriál. 70% ()

MFloyd

Mysteriózní patlanice z francouzské díry někde v horách, kde je všechno propojené, vše souvisí se vším a každá scéna vybalí pokaždé větší kalibr wtf momentů, aby na konci autoři vše dovysvětlovali a spojovali všechny wtf momenty nesmyslnými nitkami. Jako by mi to něco připomínalo, že by Harlana Zpatlámvšechnosevším Cobena? ()

Necrotongue

Pokud jde o mě, byl hlavním problémem seriálu ten fakt, že byl francouzský. Svým negativním vztahem ke galsko- kohoutí filmografii (čest výjimkám) jsem se nikdy netajil a Antracit ve mně tyto pocity nedokázal přehlušit. Vnímal jsem ho jako takovou rozdivočelou, neučesanou záležitost přeplněnou podivnými existencemi v městečku, v němž byla láska k rodině na prvním místě a díry v logice více než časté. Přesto nebudu na seriál plivat, protože obsahoval i nějaké ty vtipné či zajímavé momenty, a to, že mě nenaplnil nadšením, neznamená, že by někoho jiného nemohl bavit. / Poučení: Na průzkum starého dolu jedině v doprovodu vlastní sestry. ()

Malarkey

Atmosféra legendárních mysteriózních Purpurových řek se tu mísí s takovým, dnešním young adult hororem, kde hned v prvním díle Vám vysvětlí, proč je francouzská mládež napříč Evropou nejméně oblíbená. Na hlavní postavy si ale ve výsledku docela zvyknete, a to i přesto, že jsou střelené, divné a ulítlé. A navíc dojde i na naprosto zbytečnou gay scénu, která by asi v podobně laděné hororové kriminálce západního charakteru chybět nejspíš už ani nemohla. Pro tu atmosféru, perfektní prostředí alpského podhůří a zajímavý námět ale stojí za to tenhle seriál zkusit. Dokonce bych i řekl, že to má na úkor žánru docela solidní finále. Pokud tedy víte, do čeho jdete, musíte být spokojeni. ()

Solidní francouzská detektivka s mysteriózním nádechem a slušným tempem. V jeden moment sem sice měl trochu problém se zorientovat v postavách, čemuž úplně nepomáhají časté flashbacky do minulosti, ale nakonec to nebylo nic co by mi zabránilo si tuhle jednohubku celkem užít. Jsou samozřejmě i lepší, ale Antracit neurazí…60% ()

Zajímavosti (3)

• Natáčení probíhalo od února do května 2023 především v Auvergne Rhône-Alpes, zejména v Isère. Nemocnice se natáčela v Saint-Martin-d'Hères, zatímco mobilní dům, obchod s lyžemi a jezero byly zvěčněny v Chamrousse. Další místa jako Mens, Vinay, La Mure, Saint-Honoré, Lépin-le-Lac, Saint-Georges-d'Hurtières, Pont-en-Royans, Vassieux-en-Vercors a Saint-Nazaire-en-Royans také posloužila jako kulisy pro natáčení. Scény z blázince se natáčely ve svatyni Notre-Dame de La Salette v La Salette-Fallavaux, zatímco interiér se natáčel v opuštěné nemocnici. (Untentrauer)
  • Antracit je druh černého uhlí, který se vyznačuje nejnižším obsahem těkavých hořlavých látek a velkou výhřevností. Je to černé uhlí, které bylo vystaveno velkému tlaku a teplu. (Untentrauer)
  • Giovanna (Camille Lou) má na nohou zimní boty od značky Sorel model „Winter Carnival“. Můžeme si toho všimnout při scéně na recepci ve výzkumném ústavu. (Untentrauer)