Epizody(7)

Komik v krizi prokáže laskavost ženě, která na tom není zrovna nejlíp. Ta se do něj ale úplně zblázní a převrátí oběma život vzhůru nohama. (Netflix)

Recenze (103)

InJo

Místy až nepříjemně vtahující komplexní portrét fenoménů stalkingu a #MeToo, který toho (nejen) o obou řekne tolik, že se možná budete během sledování cítit podobně zdevastovaně a beznadějně jako hlavní hrdina, který si všechny ty hrůzy zřejmě opravdu prožil. Takhle chytrá, důkladná a emočně zničující zpověď oběti se často nevidí ani v dnešní době, kdy se zmíněná témata zpracovávají v audiovizi jak na běžícím pásu. Skvěle vystavěné vyprávění, mnoho strhujících scén, při kterých se svírá hrdlo a vře krev v žilách, a herecky dokonalé ústřední duo, na jejichž mistrovsky vykreslené postavy jen tak nezapomenu. Moderní psychothriller jak z učebnice. Zasloužený hit a jeden z nejlepších seriálů roku. "Sent from my iPhone" 90 % ()

tereez

“Tohle byla poslední kupka!” - holky šedivky Kupkovy like this! Jako nejen tuhle větu, ale určitě celej seriál (modří a mostečáci vědí, mrk mrk). Je to Netflixovsky rozvleklé, kdyby děj vměstnali do dvou hodin, byla by to větší pecka. Ale jinak pro představu o tom, v jakém presu žijí stalkovaní, je to fajn. Připravte si jídlo, pití, binge watching může začít. ()

petikacka

TVL to byla emocionální nálož a přitom to začalo, tak nevinně...Joo, když se potkají dvě poškozené a zraněné lidské duše nemůže to skončit dobře. Tolik obě touží po pozornosti a lásce až se navzájem zničí. Bravurní herecké výkony hlavní dvojice mě na jednu stranu rozesmávaly, aby mě vzápětí doháněly k pláči...šílenství...a mrazení v zádech. Ty scény zneužití a následných výčitek a pocitů bezcennosti byly prostě tak strašně silné, že se to až nedalo vydržet. A ten naprosto bezútěšný konec kdy zneužívaný začne zneužívat ( pro ty co nepochopili konec) to bylo drsný. Klobouček pro Richarda Gadda za tu syrovost a kupodivu NTFX za to, že to podpořil a nechal natočit ( i když je to spíše výjimka). Za mě naprosto konsternovaných 95% ()

TomX2

Sobík je seriál, ktorý je miestami až príliš obtiažny na pozeranie, ale to nie je žiadna výhrada, skôr naopak. Po malých kúskoch odkrýva príbeh jedného nešťastného človeka, ktorý sa nemá rád a ktorý sa snaží nekonvenčnými spôsobmi pripísať svojmu životu nejaký zmysel, pričom sa tomu venuje s priam až neuveriteľnou psychologickou presnosťou (najsilnejšími a emocionálne najvypätejšími sú scény na pódiu, z ktorých idú také zimomriavky, aké neuvidíte ani v tom najnapínavejšom stalking horore). Taktiež sa do hĺbky venuje témam ako je napr. trauma, skúmanie vlastnej sexuality, znásilnenie, hľadanie zmyslu života, pocit odlúčenosti a v neposlednej rade aj tej najvýraznejšej, stalkingu, ktorý na poli filmov a seriálov snáď nikdy nedosahoval takých rozmerov a neukazoval toľko tučných výkričníkov, ako práve tu. Je to vo svojej podstate unikátny seriál na ktorý sa musíte pozerať veľmi pozorne, aby ste ho plne ocenili, lebo inak ho môžete (kvôli komplikovanej osobnosti hlavnej postavy) veľmi ľahko odpísať a prísť tak o jeden z najlepších psychologických seriálov, na ktoré je možné v týchto dňoch natrafiť. ()

LEGACY

Neskutečná pecka cringe show se skvělými účinkujícími, kde vás totálně rozstřelí nebojácnost hlavního představitele, plus tvůrce, ukázat světu tohle temné zákoutí jeho dost psycho života. Doporučeno kamarádkou Verčou z práce, kterou samotnou ex stalkoval též, no a já jen žasnu do jakých extrému dokáží někteří lidé jít a jak nekontrolovatelná může být taková obcese. Navíc jsme dnes přešli do finále v hokeji po krasojízdě nad Švédskem, takže momentálně člověk sleduje opravdu strhující věci. Zde prostě exhibice pana Gadda a paní Gunning a Netflix ukazuje, že ještě není za zenitem. Sledovat to je ale místy pro silné pobahy a mít takovou Marthu na krku - to prostě nechceš. ()

• Richard Gadd si zahrál hlavní roli, napsal scénář a měl na starost i produkci. Vyobrazuje své vlastní zkušenosti se stalkingem. (Dalfor)