Reklama

Reklama

Kmotr III

  • USA The Godfather: Part III (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo... Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (752)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Kmotr III je nastavovaná kaše. Zatímco I. vcelku věrně zvtárňuje knižní předlohu a II. na ni plynule navazuje, trojka mi připadá jako zcela zbytečná. Není na co navázat, posuny v ději jsou tak veliké, že jde o samostatný příběh násilím naroubovaný na předchozí děj. Z Connie se stává právoplatná mafiánka, co vraždí a schvaluje vraždu, proměna Al Pacina je natolik markantní, že typově neodpovídá Mikemu, skoro k neuvěření, že jde o jednoho člověka. Přerodem ve zbožného katolíka financujícího Vatikán ztrácí na věrohodnosti. Celý příběh vyústí do marnosti - zlo plodí zlo, děti pykají za hříchy svých rodičů. Žádný světlý bod do budoucna. Ano, je to dobře natočený film, ale mě se nedotknul. I když režisérova dcera je opravdu krasavice. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Coppola dostal skvelej napad zakoncit osudy rodiny Corleonu a povedlo se mu to na vybornou. Prvni dil sice neprekonava, ale s druhym je tak na stejne urovni. Al Pacino, ac dost zestarlej, hraje mozna jeste lip nez zaziva a Andy Garcia se mu skoro vyrovna. Narozdil od druheho dilu jsem se zde neztracel a film ani nepusobi jak nastavovana kase, protoze se resi opet neco originalniho. Jedinej problem filmu je Sofia Coppola, tu sice povazuju za dobrou reziserku, ale jako herecka stoji za hovno. Opravdu vyjimecne se ji povedlo, aby se tvarila normalne, ale vetsinou se na ten jeji skleb ani nedalo divat. Skoda, ze se ve filmu obevuje tak casto, ale ne zas tak moc, aby mi zkazila skvelej dojem z filmu. ()

Reklama

Disk 

všechny recenze uživatele

Takto důstojné zakončení by si přála každá filmová série. Nezbývá než smeknout před Puzem a Coppolou._______EDIT 9.6.2022 - nový sestřih z roku 2020: Třetí Kmotr - tentokrát v novém sestřihu - je taky famózní, ale upřímně se na ty první dva úplně nechytá. Je hezké, že si Francis Ford Coppola mohl konečně ten film přestříhat podle svých a Puzových původních představ, ale jinak nevím, v čem má být nový sestřih zásadní, když kromě staronového názvu CODA: Smrt Michaela Corleona byla jedna scéna z původní kinoverze přesunuta na začátek a jedna scéna vystřižena, přičemž zbytek zůstal zachován jako v kinoverzi. Aspoň mě opět potěšilo dokonalé digitální zrestaurování a nový remastering. Rozhodně ale nelituju, že jsem ten třetí díl viděl. Jede sice hodně na nostalgii (jakékoli procházky po Sicílii), ale vůbec mi to nevadí, naopak. Pořád to má svoje kouzlo. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zdá se, jako by celá kmotrovská trilogie nevykazovala výkyvy. Odlišuje tedy jednotlivé díly něco? Odlišuje je pohyb po politickém spektru z extrémní pravice ke středu. Zatímco jednička se klonila skrz metaforu kapitalismu až k fašismu geneticky vyvolených mafiánů a dvojka směřovala do méně vyhraněného pravicového konzervatismu, trojka je ještě umírněnější. Chce legalizovat mafiánství, je sebereflexivnější, poznamenaná stařeckým nadhledem (Al Pacino zabíjet odmítá, hledá lásku a odpuštění) a především podvratně sekulární tím, jak si vyměňuje roli s církví a přenechává ji roli těch špatných. Z církevních hodnostářů se tudíž stávají mafiáni a z mafiánů papežové. ____ Celý film je střídmý, pomalý, přitom tak hutný a sebejistě uchopený. Coppola je patrně nejlepší v tom, jak skrývá předstírané pravděpodobnosti a dělá je samozřejmými. Zemité dialogy, ač nikterak důmyslné, vyznívají díky hereckým výkonům a kompaktnímu rámci trilogie jako poučky z Platónových Listů. ____ Třetího Kmotra pokládám za famózní dílo a z celé trilogie si ho považuji nejvíce. ()

Sonnery 

všechny recenze uživatele

Nedokážu a ani nechci být taktni k trojce jenom kvůli tomu, že má dva velkolepý, kultovní, starší bratry. A zůstaňmě u bratrů - první díl byl jako Michael, druhý jako Sonny, no a třetí... ten nebyl ani tolik jako Fredo, jako spíš ta hlava ušmudlanýho koně z jedničky. Když už chci natočit pokračování, tak bez vykrádání předchozích dílů a radši vytvořím něco novýho, aby i tento zkultovněl, ne? Ale Coppolu snad přejel Ford, kterýho řídil vožralej Francis, páč nám celou dobu servíruje ty nejznámější a nejstarší donovi hlášky, než aby vymyslel nový. Pak Koulolovi asi všichni chválili ty poměranče z předchozích dílů, jež předesílají smrt a tak tam, kde dříve působili přirozeně a nerušeně, mi je Koulola normálně rozmlátil o ksicht. Ani snad nebyla vidět ta vražda a herci - jenom jste si mohli říct "Hele pomeranč." No a co se vývoje postav a obzvlášť Mika týče... Zklamání, škoda slov ()

Galerie (161)

Zajímavosti (42)

  • Černovlasá dvojčata jsou v detailním záběru na party Michaela Corleone (Al Pacino). Ve filmu Kmotr byla podobná děvčata k vidění po návratu Vita Corleone (Marlon Brando) z nemocnice. Jde o Sonnyho dcery. (don corleone)
  • Celosvětová premiéra proběhla 12. prosince 1990 v Beverly Hills. (Varan)
  • Film je mimo jiné postaven také na knize "In God´s Name" (1984) autora Davida Yallopa. Pojednává o měsíčním úřadování papeže Jana Pavla I. a jeho záhadném úmrtí. (don corleone)

Související novinky

Dočkáme se čtvrtého Kmotra?

Dočkáme se čtvrtého Kmotra?

05.12.2020

Přestože to zní neuvěřitelně, studio Paramount Pictures se podle všeho nebrání pokračování legendární mafiánské trilogie Kmotr. Ano, čtete správně. Zpráva přichází jen pár dní před premiérou nové… (více)

Třetí Kmotr se dočká nové verze

Třetí Kmotr se dočká nové verze

04.09.2020

Studio Paramount se rozhodlo vydat nejen obnovenou, ale také kompletně přestříhanou verzi třetího Kmotra režiséra Francise Forda Coppoly. Cílem je umožnit tvůrcům dosáhnout své původní vize pro závěr… (více)

Reklama

Reklama