Reklama

Reklama

Star Trek

  • USA Star Trek (více)
Trailer 3
USA / Německo, 2009, 127 min

Režie:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hrají:

Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder (více)
(další profese)

Obsahy(1)

James Kirk se narodil v den, kdy byla napadena hvězdná loď jeho otce. Od té doby vyrůstal jako poloviční sirotek, nebyl zrovna vzorné dítě, ale přesto se dostal ke hvězdné flotile. Jako kadet se ocitá na palubě U.S.S. Enterprise pod velením kapitána Pikea. Potkává zde prvního důstojníka Spocka, který je mu na první pohled nesympatický, a jejich antipatie jsou vzájemné. Enterprise přijímá tísňové volání z planety Vulcan a vyjždí na pomoc, ačkoliv posádku tvoří kadeti. Jsou totiž nejblíže. Kirk si ale uvědomí, že okolnosti jsou stejné, jako ten den, kdy zmizel jeho otec, letí do pasti. Opravdu, u Vulcanu na ně čeká ničivá loď pod velením romulana Nera. Nero chce, aby důstojník Spock trpěl, jenže Spock toho muže vidí poprvé v životě. Ukáže se, že Nero je z budoucnosti, kde byl svědkem zničení své planety, svého domova. Viní z toho Spocka, který slíbil, že planetu zachrání. Cestoval proto do minulosti a chce, aby mladý Spock trpěl stejně, jako trpěl on. Chce zničit jeho planetu, jeho domov, jeho rodinu. Bohužel se mu jeho dílo zkázy podaří a Vulcan přestane existovat. Další na řadě je Země. Mladá posádka se musí hrozbě postavit. Snad se při tom z Kirka a Spocka stanou dobří přátelé, tak, jako tomu bylo v jiné časové linii. (TV Prima)

(více)

Videa (16)

Trailer 3

Recenze (1 950)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Roberto Orci, Alex Kurtzman .. A parallel reality. Lost. __ Na plnej warp něco silnějšího paliva chybělo. Jako, J.J. Abrams je znalý geek a zručný tvůrce, vizuální stránku má vypulírovanou, plnou zářivě nasvícených barviček, střih jede ve velkém tempu (a ledacos je tak v návalu drobností nedotažené), vyprávění i akce je na svůj třesavý styl přehledná, hudba vykresluje dramatičnost (a to někdy až, pro Giacchina, typicky přehnaně) a nad tím stojí silné (a skvěle obsazené!) charaktery. A ty hodně mluví. Ne že by jim scénář nedal spoustu podařených a občas vtipných replik, sám spíše pokulhává v jistých klišé a nedostatcích a hlavně tím (pro Abramse nyní nezbytným;-)) svévolným posunem alternativních realit a časů. ___ Z výsledku jsem měl dojem, že jde o hodně drahý pilotní díl k jinak pojatému klasickému sci-fi seriálu, který výsostně uspokojí popcornovou rodinu jednadvacátého století. Jsem zvědav, co z toho nakonec zbude a zda nějaký další díl přijde. Abrams už jednou skvěle znovu nastartoval jednu (vlastně taky seriálovou) pecku - Mission: Impossible, ale další přírůstek je zatím v nedohlednu. Možná je to dobře, radši ať svoji produkční sílu pustí do předělání/vylepšení něčeho dalšího. Jednu protahovanou sci-fi sérii si totiž momentálně stále hýčká… 75%. ()

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Výborná Space Action, plná zajímavých herců a záběrů. Díky propracovanému scénaři, efektů, které nejsou nijak přehnané a akčním scénám se jedná o výborné Akční - Sci-fi. Občas mi přišlo, že filmu chybý jaký si nádech(jiskra) i když napětí bylo dost. Již od začátku je nastíněná cesta hlavních hrdinů od útlého věku a tak si přijde na své i absolutní neznalec Star Treku. Zajímavá zápletka v časoprostoru a Warp na plný výkon, takový je nový Star Trek. 85 % ()

Reklama

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Předem se omlouvám za délku mého komentáře, je to spíš mini recenze, ale měl jsem zkrátka psavou. Dnes jsme se konečně, po neúspěšném pokusu jít na předpremiéru již minulý týden, dostali s přítelkyní (ST v podstatě nedotčena) a jedním kamarádem ("mini" ST geek :)) na Abramsův vesmírný velkofilm. Díky tomu jsem měl po konci projekce možnost si vyslechnout názory z obou stran světa, které tento fenomén dělí na dvě poloviny. Sám sebe, ač jsem všechny filmy i seriály již před pěknou řádkou let viděl (velké dík patří nejen ČT za odvysílání většiny seriálů), za ST geeka/nerda sice nepovažuji, ale toto universum je mi více než známé (budiž země lehká sledování TOS v brzkých sobotních hodinách, 1 až 2 ráno). Nudný úvod jsme si tedy odbyli, přejděme pomalu k filmu samotnému. Jednu věc jsem věděl jistě už dávno před samotným promítáním, na tohle se rozhodně těším, ať už to dopadne jakkoliv a o to více, když se jedná o žánr, který nese nálepku sci-fi, ohrožený to dnes druh. Nejdříve bych zhodnotil technickou stránku snímku, je samozřejmě znát rok 2009 a je i celkem vtipné vidět jak se liší původní přes 40 let stará verze od té dnešní. Abrams si každopádně vyhrál s osvětlením a někdy jsem měl pocit, že jsem se ocitl spíš na diskotéce nežli v hlubokém a temném vesmíru. Na druhou stranu ho chápu, bez těch světelných efektů by to nevypadalo tak "velkolepě" a pro dnešní publikum sledující šedý model lodi i dost obyčejně či nudně. CGI ve zpracování Nerovi lodě, scenérie planet, laserů, výbuchů, černých děr atd. se líbilo asi všem, na tomto místě nic než chvála. Michael Giacchino, který složil hudbu snad ke všem Abramsovým dílům nebo k filmu Speed Racer, se i jako autor soundtracku pro tyto nerdí orgie, ukázal správnou volbou a to i přesto, že tam zazní části naklonované např. z LOSTu. Jeho hlavní motiv, který uslyšíte v menších variacích vícekrát, je rozhodně přinejmenším zajímavý, dodává vizuální stránce patřičnou dynamičnost. Na druhou stranu se zde bohužel neubráním srovnání a musím vyzdvihnout výbornou hudbu z třetího traileru od Two Steps From Hell, kteří nejednou překonali tu filmovou. Přejděme ale k hereckému obsazení, trochu se mu podíváme na zoubek. Chris Pine v roli James T. Kirka byl přijat mou osobou celkem kladně, jako starý dobrý kapitán Kirk z TOS se s každým, s kým jen mohl, utkal v pěstním souboji a jeho hlášky a herecký výkon považuji za zdařilý. Zachary Quinto v roli Spocka, ač jsem měl u něj zprvu silné pochyby, mě nakonec přesvědčil, že dokáže kvalitně zahrát i jinde než v seriálu Heroes a na zabijáka Sylara jsem rychle zapomněl. Když už je řeč o těch seriálových hercích, jistě si nejeden divák všimne, že je jimi film slušně prošpikován. Eric Bana jako představitel Romulanů, kteří zde mimochodem změnili svou původní vizáž do podoby rádoby pokérovaných a namakaných plešounů, zahrál nad míru mého očekávání. McCoy, Uhura a Sulu byly ok. Anton Yelchin mi připadal opravdu až moc mladý/nezkušený a to nejen jako postava Chekova, což bylo pro mě velké překvapení, neboť v Charliem Bartlettovi předvedl excelentní výkon, vypadalo to, jako by ze sebe dělal většího blbečka, než byl. A na závěr to nejhorší z posádky Enterprise a tím (ne)šťastným výhercem se stává, kdo jiný než Simon Pegg jako Scotty. Ten mi do své role opravdu nesedl, ač hláškoval jak mohl, jeho obsazení do tohoto světa považuji za katastrofu a přirovnal bych to k fotonovému torpédu, které svůj cíl minulo o několik parseků. Toliko k postavám a nyní se vrhneme na rozbor filmu samotného. Co se týká děje, nelze si nevšimnout, že se místy střetáváme s prvky, které pocházejí z trochu jiného světa a tím je svět Star Wars. To, že se dočkáme otřepaných klišé, jako jsou např. obětující se otec, milostné románky, teď jedno ze světa ST - ten, co má červenou uniformu musí zemřít, atd., to jsem i čekal. Co jsem však nečekal, byl milostný vztah Spocka s Uhurou, který se z ničeho nic přiřítil warpem 9.975 a zanechal ve mně hodně otazníků. Co tohle mělo znamenat, to ví asi jen Abrams, který se tímto nelogickým počinem snad snažil zatraktivnit své dítko širší veřejnosti a ukázat tak, že Spock je taky jenom (polo)člověk. Také mám pár dalších výhrad a to v následujícím trojdílném členění: 1) zbytečná scéna - Kirkovo rebelství s autem, 2) nelogické události - Kirk přistane zrovna na místě, kde se setká s jednou nejmenovanou postavu (docela štěstí) + stavění vesmírné lodi na povrchu planety (vesmírné lodě ve ST se stavěly snad vždy přímo na orbitě), 3) divné zpracování - strojovna lodi co vypadá spíš jako podpalubí Titanicu + červená zmutovaná kytka na ledové planetě. Jako bonus ještě přidám toto - čím rušil ten vyhazovací vrták spojení a proč neměla Země ani Vulkán žádnou orbitální ochranu, to připadalo divné asi jenom trekkies. Zato některé části bitev, obzvláště ty, co byly jen s hudbou a bez efektů, dokázaly navodit celkem působivou až epickou atmosféru a ovlivnily tak výsledné hodnocení směrem nahoru. Potěšila mě samozřejmě i nepatrná přítomnost tribblů a i když jsem ze Star Treku vesmírný orgasmus neměl, užil jsem si jej dostatečně a jen doufám, že dopilovanější pokračování si ten plný počet konečně zaslouží. (8/10) () (méně) (více)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Geekgasm. Protože chci napsat v průběhu příštího týdne delší text o novém Star Treku, dám si do komentáře poznámky (snad to bude pro někoho zajímavé či podnětné): (1) Nejedná se o prequel či restart, ale o alternativní svět a postavy k tomu původnímu, přesto nemáme problém se v onom světě rychle zabydlet a identifikovat se s postavami (protože se zapojují různé druhy diváckých pamětí). (2) Pracuje se s několika filmovými fikčními světy, čímž se oslovují různé divácké skupiny a film tak může zasáhnout jejich široké spektrum. -> (A) "startrekovský" ((a) seriálový - STAR TREK: KLEC a STAR TREK: KAM SE DOSUD ČLOVVĚK NEVYDAL, (b) filmový - doplňování mezer především z KHANOVA HNĚVU, (c) komiksový, (d) fanouškovský - jsou Spock a Kirk gayové? jak se seznámili? co jejich dospívání a vztahy s rodiči?); (B) "žánrový" ((a) pastiš klasických sci-fi filmů let 50., popř. post-klasických let 70., (b) STAR WARS); (C) "jjovský" ((a) seriálový - Slusho ad., (b) filmový - příšery jako z MONSTRA, koncepce hrdiny jako z M:I:III (včetně charakteristického skoku přes "propast"). (3) Vzájemné ovlivňování dvou různých médií a postupů v nich, filmového a televizního, kdy se z hlediska formálního užívá seriálový způsob vyprávění, uzavřených epizod, jasně vymezených deadlineů apod. (4) Stylistická podvratnost, která je patrná především při dialogových scénách (minimální užití figury záběr-protizáběr), ve kterých se pracuje s několika plány najednou a přerámovává se (podstatné je rozmístění věcí a postav v mizanscéně), popř. se využívá celý prostor. (5) Opojnost filmu založeného na faktech, informacích a diskuzích, inteligentní výměně názorů. (6) Originálně koncipovaná akce, která i z řetězení hyperbolizované atrakce na ledové planetě skončí u objevení se důležité postavy; v rámci jedné akce se odehrává hned několik dílčích - a to klidně i v různých prostorových i časových (!) rovinách, ale vše na sebe dokonale logicky navazuje. (7) Výsměch klišé, okázalá nadsázka všeho, co by se mohlo zvrhnout do patosu či přílišného sentimentu. (8) Nutnost neustále přehodnocovat předkládané scény, protože to, co se zdálo jako počátek filmu (A) se ukázalo být zároveň i tím, co se odehrávalo před začátkem (a) a tím, co se navrací v závěru (X, ale spíše aAa). (9) Koncept filmu založený na "zdvojování" až "ztrojování" - střet s romulanskou lodí útočící na Enterprise je několikrát navrácen, variován a v závěru pozměněn. (10) Práce s barvami a jejich významotvorností, která umožňuje se labužnicky natáhnout do sedadla a nechat se zaplavit přívalem různých barev s různým významem (viz barevné řešení plakátů, kdy každá znamená zcela jinou emoci). (...) Takhle výborné a přelomové sci-fi tady nebylo od roku 1977, kdy měly premiéru Hvězdné války. 10/10 P.S. STAR TREK je motivován kompozičně, takže prosím, přestaňte nesmyslně vytýkat náhodné setkání na ledové planetě (a to Vám náhodná setkání nevadila při setkávání - budoucí - posádky Enterprise?). ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Úvodní dvě poznámky se týkají kamery, zbylých pět pak odůvodňuje mé nižší hodnocení. 1, Máte-li postavu, kterou cloumají emoce, otočenou zády ke kameře a chcete divákovi zpřístupnit její stav, můžete to učinit dvojím způsobem: buďto „explicitně" ukážete tvář této postavy v dalším záběru, nebo „implicitně" jako režisér postavě přikážete, aby otočila obličej kolem ramene a snímáte ji – bez předešlého střihu – z profilu. Star Trek v minimálně dvou scénách volí druhý, mazanější postup. A to proto, že čelní polodetaily obličejů jsou ve filmu až příliš časté, díky čemuž je třeba volit i jiné postupy. 2, Hýbe se v kinematografii spíše s herci, nebo s kamerou? V první polovině dvacátého století probíhaly promluvy herců bez střihu v jednom velkém záběru (hýbalo se s herci, kamera zůstávala v klidu), v druhé polovině dvacátého století byla hercova replika rozdělena na několik detailních záběrů (hýbalo se s kamerou, herci zůstávali v klidu), zatímco v první polovině dvacátéhoprvního století kamera bez střihu přejíždí (švenkuje) mezi herci, viz klopotné scény na palubě lodí. Hýbe se tedy jak s kamerou, ale i s herci – kupř. jakmile vkročí do osy kamera-postava nějaká další postava, kamera věnuje nové příchozímu pozornost a přerámovává scénu, aby ho udržela ve středu, ale i do nově ustanovené osy kamera-nově příchozí často vstoupí zas někdo další apod. ____ A, Kompozice filmu je následující: emoce, vtip, akce, romantika - emoce, vtip, akce romantika - emoce, vtip, akce, romantika... a tak po celé dvě hodiny. Opravdu, Star Trek absolutně nezná míru, klidně orámuje smrt rodiného příbuzného zleva flirtováním Kirka a zprava vtípkem Simona Pegga, přičemž všechny tři scény vpasuje to dvaceti sekund. Tahle zběsilá a schizofrenní „rapidmontáž“ čtyř různých „žánrů“ nejenže nedovoluje jakoukoliv gradaci a kontinuitu v příběhu, protože se zdá, jako kdyby nějaký „velký strůjce obrazů“ neustále přepínal ovladačem mezi čtyřmi kanály, ale ze všeho nejvíce usvědčuje Abramse z nekalých, mainstreamových úmyslů. Podobně jako George Lucas před čtyřiceti lety přitáhl undergroundový sci-fi žánr pro zasvěcené do každé rodiny, obdobně i Abrams zrealizoval nikoliv teenagerovský, jak mu bývá někdy vytýkáno, ale čistě rodinný spektákl „from 9 to 99“. B, Proč mají všechny ženy ve filmu minisukně? Protože Star Trek meets Beverly Hills. Odendáte-li postavy a dějový rámec Star Treku z vesmíru a zasadíte oboje do středoškolského kampusu, bude vše fungovat bez sebemenších komplikací i nadále. Vesmír, sci-fi, technologie, strunová teorie, vize – to je u Abramsova díla pouhý rámec a alibi pro povinně blockbusterové atrakce, ale jinak ani jedno s filmem (s jeho sémantikou) víceméně nesouvisí. C, Matka, která na začátku rodí, to není nic jiného než „vychcaně“ umístěná scéna určená ženám do ryze mužského sci-fi světa. A nejen to, u celého filmu je až extrémní, jak se Kurtzman, Orci a Abrams snaží umanutě oslovovat fakt úplně každého bez rozdílu vyznání, barvy pleti nebo orientace. D, Ohledně toho oslavovaného racia a vítězství rozumu... za prvé, s rozumem se ve filmu sice operuje, ale nevítězí, protože Spock se nakonec ukazuje ve srovnání s Kirkem jako „přemožený". A za druhé, rozum Spocka má ve filmu pouze vyvažovat až extrémně převtipělý a nevážný děj. Tzn. že tvůrci prvně vykonstruovali děj, a pak teprve podle toho volili, do jakých extrémů charakter Spocka dotáhnou, nikoliv obráceně. E, A nakonec to, co mi vadilo nejvíce: Hudba je ve srovnání s Bournem nebo TDK opravdu špatná-nijaká a akční scény a souboje (mimo úvodní jízdy autem) bez choreografie, rytmu a jakéhokoliv stupňováni, popřípadě spádu. () (méně) (více)

Galerie (157)

Zajímavosti (91)

  • Ačkoliv filmy ze světa Star Treku již nasbíraly celkem 14 nominací na Oscara, toto zpracování je jediné, které nějakou z nich proměnilo ve zlatou sošku. Podařilo se tak v kategorii nejlepších masek. (mirliflore)

Související novinky

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

12.01.2024

Je tomu už téměř osm let, co do kin dorazil zatím poslední filmový Star Trek s podtitulem Do neznáma. A zatímco o přímém pokračování série v hlavních rolích s Chrisem Pinem, Zacharym Quintem a Zoe… (více)

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

02.03.2023

Je to už několik měsíců, co studio Paramount s nadšením oznámilo vedle dalšího rozšiřování univerza skrze televizní seriály taky čtvrtý filmový Star Trek. V tom se měli údajně vrátit všichni původní… (více)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (více)

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

10.06.2022

Nejdůležitějším projektem Marvelu v příštích pár letech bude podle všeho reboot Fantastické čtyřky. Do třetice všeho dobrého to totiž chce mít Kevin Feige správně, a podle posledních drbů by se… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno