Hellraiser

Mladá žena bojující se závislostí získá prastarou krabici s puzzle, aniž by tušila, že jejím účelem je přivolat Cenobity, skupinu sadistických nadpřirozených bytostí z jiné dimenze. (mikki089)

Recenze (213)

Gilmour93

„Enough is a myth..“ Brucknerův reboot o garantech sadomasochistického potěšení a inspiracích pro fanoušky piercingu si vcelku poradil s tím, že se musí držet nastavených mantinelů a přitom dostává poměrně velký prostor ke svým vizím. V rámci trendů už nikoho nepřekvapí, že šéf Cenobitů se zálibou v akupunktuře čůrá v sedě, koneckonců všichni členové uskupení jsou v podstatě fešáci, co si v kráse nezadají s Divou Plavalagunou z Pátého elementu. Škoda jen té pekelné délky. Runtime v tomto žánru by neměl překročit 95 minut včetně titulků, všechno navíc je autorské sebepoškozování. Odessa A'zion se vzhledem někde mezi Goldie Hawn a Milanem Peroutkou to tady pěkně schytává, ale dle mého se do role hodila perfektně.. ()

Omnibus

"Skládá kostku, ropucha? Vraž jí hřebík do ucha!" Copak Leviathan... Existuje ještě jedna konfigurace kostky, ze všech nejhorší, přinášející divákům mučivou trýzeň a pekelnou nálož nesnesitelné bolesti! Její název zní Nastycasting. Bože můj, Pinheade, ty to vidíš! Tu opuchlou ropuchu s nepřítomným feťáckým pohledem. O tu se mám jako bát? Seriously? Proti ní byli všichni cenobiti krásní a sympaťáci a cenobitka kočka k zulíbání. Zřejmě tvůrčí záměr Davida Brucknera, jak divákovi působit pekelná muka, stáhnout ho ze sedačky do syčících plamenů a nechat mu rozežírat orgány i mysl pochybnostmi, zda někde ve vesmíru nebo v pekle vůbec existuje nějaká hranice lidské obludnosti. Kolik hvězd si do hlavy zarazím? Tři. Coby hřebíkový gender přírůstek do Pinheadovy sbírky bych to úplně nezatracoval, i když moje žena, která na Hellraiserech všeho druhu vyrůstala, u toho trpěla jako zvíře. Přitom se na utrpení těšila, bohužel jiného druhu. Je fakt, že ten castingový vtip století s ropuchou zkazil celý film i mně. ()

BoPo

Postavy nezaujímavé, herci nezaujímaví. Atmosféra určite nie hororová. Príbeh sa Vám neustále snaží naznačovať, že Cenobita môžete zastaviť. Navyše modernejšie technológie nedodali lepší BDSM zážitok než originál. Úplne sa vytratila zvrhlosť a krutosť. Verzia z roku 2022 sa o tieto dojmy ani len nepokúša. ()

kingik

Pekelník změnil pohlaví (ach jo) a jeho restart je slušný. Prokletá pekelná kostka je opět na scéně a v rukou ji třímá opravdu neskutečně ohyzdná Odessa A´zion, která mně naprosto kazila dojem z filmu. To na ten casting nepřišla ani jedna vizuálně šikovná žena?! Se sérií jsem měl vždycky jeden zásadní problém: ani jedno setkání s Pekelníkem nebylo extra napínavé a extra nestrhlo. A tenhle problém nedokázal odbourat ani režisér David Bruckner. A určitě ani nepochválím vzhled Cenobitů. Nejhorší z celé série. Úplně směšná byla ta novodobá a designově málo působivá sestava. Pinhead, ten původní, měl vždycky celkem charisma, najednou je z něj žena, vystupuje jako The Priest, což je celkem v rozporu s logikou předchozích částí, kdy byl divákům zcela objasněn pohnutý osud prokletého muže, který vstoupil do služeb Pekla, měl posléze hlavu posetou hřeby, zdobil ho excentrický vzhled a stal se Pekelníkem. A hlavně vždycky, když se dříve na scéně zjevil, přinášel znepokojení. Pinheadka, nebo co krávu to vlastně bylo, nevnášela vůbec žádné znepokojení, prostě byla úplně marná a k ničemu. Tenhle film je poměrně umírněný v brutalitě. Gore se dostavilo v krotké formě. Tradiční mučení obětí formou napínání těl na ostnaté hrotce se objevilo jen ojediněle. Režisér dobře trefil dynamiku. Postupně to celé nabíralo na obrátkách a film se dostával do dobrého tempa. Milovníci Balkánu a tamní produkce, která přesáhla i do tohoto filmu, bezpečně poznají i v české kinematografii etablovaného Predraga Bjelace, který se zjeví na kratičkou chvíli v úvodu filmu. Záporné role se dostalo Goranu Višnjičovi, který se s temnými plány své postavy popasoval zdárně. A vše dobré z hereckého hlediska kazí jen ta držka Odessa, kterou by měli podarovat finanční sbírkou na estetickou operaci, pokud se nevybere dost peněz, už by nikdy neměla hrát ve filmech. Režijně se z toho dalo vytřískat klidně i víc. Pokud jste čekali od restartu série zázraky, měli byste svoje očekávání přece jen poněkud snížit a smířit se s ucházejícím nadprůměrem. 6/10 ()

Lacike

Gorefestové horory už dnes príliš nemusím. V mladosti som sa ich nabažil neúrekom. A to aj sériu Hellraisera, z ktorej dvojka bola ultimatívny zážitok. Už je to dlho, čo som sériu videl, takže si nepamätám, čo všetko je tu inak a niektoré scény z pôvodnej série by už možno na mňa nepôsobili tak intenzívne ako v mladosti. Pamätám si, že dej bol vždy trochu tajomný a nikdy nebol úplne vysvetlený. V remaku sa tomu pokúsili dať nejaký komplexný zmysel a na pár detailov, ktoré ostali na fantázii divákov, sa im to celkom podarilo. Postavy sú tak akurát nesympaticky skazené ale zároveň zaujímavé, aby som bol zvedavý jak dopadnú. Napätie funguje tak na 50%. Nebolo to zlé, ale od strachu sa mi dych rozhodne nezastavil. Sklamaním boli masky a gore. Masky cenobitov pôsobia ako pôsobivé umelecké diela, ale rozhodne nespôsobovali vo mne zhnusenie. Proste to bolo málo krvavé a drsné. A samotné gore pri terorizovaní obetí pôsobilo príliš umelo. Keď už si raz za dlhý čas pustím nejaký nechutný gorefest, tak chcem aby ma dostal do kolien a tomuto filmu sa to ani zďaleka nepodarilo. Asi som v mladosti napozeral fakt príliš veľa úchylných hororov, takže ma len tak niečo nerozhodí. Takže celkovo solídny mierne nadpriemerný remake, ale dúfal som vo väčšie žrádlo. 6/10. ()

• Knižní popis Pinheada v novém Žáčkově překladu:
    „Rozumíš?“ přidala se postava vedle prvního mluvčího. Její hlas, na rozdíl od hlasu jejího společníka, byl jemný a vzdušný – hlas vzrušené dívky. Každý centimetr hlavy měla potetovaný spletitým mřížováním a z každého průsečíku vodorovných a svislých linií jí čněl do kosti zapíchnutý ozdobný špendlík. Podobně dekorovaný měla i jazyk. „Víš vůbec, kdo jsme?“ zeptala se. (NinadeL)
  • Když Riley (Odessa A’zion) hledá Rolanda, výsledky zobrazí seznam webových stránek. Žádná z nich nemá platný název domény. (Takeshi666)
  • Pinhead pochází z románu „The Hellbound Heart“ od Clivea Barkera, ve kterém Pinhead nemá konkrétně určené pohlaví, přičemž i jeho vzhled je popisován jako velmi ženský. Proto pro roli byla zvolena transgender herečka Jamie Clayton. Toto je tak první film ze série Hellraiser, ve kterém se objevuje ženská Pinhead. (pornogrind)