Reklama

Reklama

Existuje život po životě? Můžeme obelstít svou smrt? Odpověď na tyto otázky zná Anna (Christina Ricci – Addamsova rodina, Zrůda), hlavní hrdinka tohoto záhrobního příběhu. Na cestě ze schůzky se svým milencem se zabije v autě. Navzdory všem fyzikálním zákonům se však znovu probudí, v prostorech pohřebního ústavu. Ocitne se v jiné realitě, někde mezi životem a smrtí. Seznámí se zde s jediným člověkem, který ji slyší, majitelem ústavu panem Deaconem (Liam Neeson – Star Wars, Letopisy Narnie). Je on bájným Cháronem, naším průvodcem do říše mrtvých? Nebo je to nakonec všechno úplně jinak? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (380)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

,,Proč umíráme?" ,,Aby byl život důležitý." Ani ne tak horror jako spíše psychologické drama zamýšlející se nad smyslem života a věcmi mezi nebem a zemí. Hned zkraje se samozřejmě vybaví seriál Odpočívej v pokoji, kde rozhovory s mrtvými byly na denním pořádku. Problém je v tom, že divák je stále maten, zda-li ústřední postava skutečně zemřela. Na druhou stranu se ukáže, že o tohle v celém filmu až tak nejde. Oku lahodící kamera s místy vytříbenými obrazovými momenty, velmi dobrá práce s barvou, světlem a stínem, chvílemi tajemná a po celou dobu vhodně zvolená hudba i herecké výkony nakonec táhnou film nahoru. Vůbec nevadí, že konec vytušíte možná již někde v polovině. Ostatně výkřiky: ,,Nejsem mrtvá, nejsem mrtvý!" zásévají neustále semínka pochybností. A poznámky: ,, Ach, vy lidé..." klidu nepřidají. V jednom okamžiku se z Ricciové stává skutečná gothická dáma vstupující do noční můry. A poetické záběry hřbitovních náhrobků dýchají krásou dekadentních obrazů... ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Jedno z najpríjemnejších prekvapení tohto roka! Čakal som nejaký kvázi-mysteriózny zlepenec a sto krát videné klišé - nič také sa nekoná, aspoň ja to tak nevnímam. Režisérka si zvolila zaujímavú tému, ktorá je natočená až prekvapujúco citlivo, pomaly, pričom najviac sa na sugestívnosti a podmanivosti podieľajú štandardne vynikajúci Neeson a "malá-veľká" Christina Ricci. Príbeh ponúka zaujímavé pozastavenia, jemne balancuje na hranici transcendentálnej roviny a skutočnosti, pričom divákovi necháva priestor na vlastné myšlienky. Nenapadá ma pieseň, ktorá by geniálnejšie pasovala na záver filmu (možno Gran Torino?) ako to bolo tu! Exit Music od Radiohead je maximálna srdcovka a práve pri závere tohto filmu text tej pesne dostal iný rozmer a mne prebehli telom zimomriavky... sadlo to tam ako riť na šerbel, paráda! Bolo by chybou pasovať After.Life len na obyčajnú mysterióznu ducharinu, lebo ten film má v sebe viac... ()

Reklama

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Film se zajímavým námětem to je určitě, ale zpracování mě bohužel chvílemi nudilo. Po závěrečném rozuzlení mi to nedá a podívám se na to asi někdy znova, je to určitě zapotřebí. Film je nejen zajímavý nápadem, ale je také velmi tajemný a dobře zahraný. Všechny tři ústřední postavy hrají velmi věrohodně. Závěr to celé docela zamotá a já jako fanda mysteriózních filmů, bych tomu měl tu druhou šanci dát, dostat tak více odpovědí a možná i zvednout hodnocení. Uvidíme. 60% ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Celkem nevýrázný misteriózní thriller, který slibný námět nevyužívá tolik, jako by si zasloužil. On ho vlastně nevyužívá celkem vůbec a celý to směřuje tak nějak odnikud nikam. Atmosféra filmu funguje hlavně ze začátku, kdy většinu sledujeme jen charismatického a nepředvídatelného Neesona a jeho mrtvoly. Jenže časem, kdy už vám je jasné, jak že to vlastně skončí, přestává atmosféra fungovat úplně a zaslůhu na tom má hlavně dementní linie okolo ubrečenýho Justina Longa. 40% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Atmosféra a napětí by se dalo krájet, kamera a lokace jsou úžasné. Jenže pak zde máme ten zbytek - přepálenou stopáž, protože příběh by vydal na 40 minut Krajních mezí, poselství (užívejte si života, žijte ten život, nebo jste prostě chodící mrtvoly), spoustu nudných a zbytečných scén (vystříhat třeba scény ze školy nebo s matkou, ani si toho jeden nevšimne), a pak kdovíproč nutnost mít v každém druhém záběru Christinu Ricci s jejím poněkud paťatým tělíčkem polonahou nebo nahou. Brzy je jasné, že buď má pohřebák skutečně dar, nebo je skutečně psychopat, a tak vlastně nakonec jen čekáme, na jakou stranu se autoři filmu přikloní. Otázkou je, proč třeba snoubenec nepodnikne nějakou noční razii na barák pohřebáka, a snaží se vynutit si vstup napřímo, když už napoprvé to nešlo. Pak jsou zde dvě podivné scény - představy, sny? - Anny, ty měly znamenat co? Jak vlastně souvisely s dějem? Hodně věcí mi přijde nedomyšlených, nedodělaných, a zapracování následovníka mi přišlo už trochu zbytečně morbidní. Kdyby následník nebyl, nic by to z napětí neztratilo. --- Plus samozřejmě nelogičnosti: Proč na zrcátku byl sražený dech? Proč viděla svého mrtvého učitele se pohnout? Jak se jejímu mrtvému tělu povedlo rozbít náčiní v márnici? Jak se mrtvému tělu podařilo ukrást klíč? Na druhou stranu několik dní nejí, nepije, nevylučuje. Jaká jsou teda kurnik v tomhle filmu pravidla, co mrtvola může, a co nemůže? Atd. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (8)

  • Film bol natočený za 25 dní, na prelome novembra a decembra 2008. Premiéru mal však až v novembri 2009 kvôli bližšie neurčenej prestávke vedúceho strihu trvajúcej niekoľko mesiacov. (Abiosis)

Související novinky

Liam Neeson je hrobník

Liam Neeson je hrobník

21.10.2008

To není narážka na aktuální akční oldschoolovku 96 hodin, v níž buldozer Liam také pošle pod hlínu pěkných pár parchantů. Funebráka v doslovním významu slova si zahraje v psychologickém hororu After… (více)

Reklama

Reklama