Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
Alexander WittHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Oscar Isaac, Vince Colosimo, Michael Gaston, Ali Suliman, Omar Berdouni, Lubna Azabal (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)
(více)Videa (11)
Recenze (891)
"Chce radši do Ameriky hezky vcelku než do Ráje roztrhanej na kusy?" Jenže to nezná heslo amerických tajných služeb: Nepřátel se nelekejme, spojence podrážejme a na životy informátorů nehleďme. V Labyrintu lží jsem našel hodně pravdy o současném světě, jen se nám ta příčina zaměnila za následek. Pokud by totiž jedna nejmenovaná světová mocnost nešířila demokracii do zemí, kde o ni nikdo nestojí, a nepožadovala za své služby ropu do každé domácnosti, tak by se alláhuakbaři neobtěžovali poctít je svou výbušnou návštěvou. Jenže tady vycházíme z toho, že oni si začali. Beru to na vědomí a bez užití waterboardingu přiznávám, že tohle mě bavilo. Mělo to napětí, nebálo se to humoru a chvílemi si to se mnou i hrálo. A to já mám rád. ()
Obdivuju v jak krátkém čase dokáže Ridley Scott pořídit hromadu vyšperkovaného materiálu. V Labyrintu jej ale hrne monotónně před sebou, bez pauz, pomlk i bez akcentů. Někdo to může interpretovat jako zběsilou sondu do zběsilého světa hi-tech špionáže, kde se prostě nedá zastavit, kde není ani sekunda na zvolnění a odpočinek. Ale mnohem spíš to zavání dvouhodinovou reklamu na mobily a hands-free sady, které absolutně selhal cit pro vyprávění a až v úplném finále se "našla". Spin-off s panem Strongem by každopádně plátnům slušel! ()
Soundtrack Marc Streitenfeld: 1. White Whale [2:14] ,2. Punishment [1:36] ,3. To Amman [2:42] ,4. Aisha [2:11] ,5. All By Himself [1:32] ,6. Burning Safehouse [1:46] ,7. Al-Saleem [2:05] ,8. Manchester Raid [2:40] ,9. Chased [1:35] ,10. NSA Speech [2:46] ,11. Tortured [2:13] ,12. Dead Sea [1:16] ,13. No Touch [1:21] ,14. I am Out [2:37] ,15. Rabid Dogs [2:49] ,16. Lost Vision [2:00] ,17. Never Lie To Me [1:14] ,18. I shutter to think [2:27] ,19. Half Steps [1:28] ,20. Making the Call [1:11] ,21. My Fault [1:53] ,22. Betrayal [3:31], ()
Stokrát omýlaná věta, že Ridley Scott neumí natočit španý film se opět potvrdila. Labyrint lží těží hlavně s výborného obsazení Leonarda DiCapria a charismatického Marka Stronga. Russel Crowe dostává ve filmu velmi málo prostoru. Hraje opět dokonale ale působí spíše jako takový zábavný doplněk filmu. Jeho role ve filmu je z 80% starání o rodinu a z ní pramenící komické situace. Labyrint lží je zkrátka film DiCapria. Jeho naprosto sugestivní a lehce uvěřitelný výkon je to co zvedá film a jen díky němu je těch 128 minut přepálené stopáže přípustných. Jde totiž spíše o konverzační film a k tomu potřebujete herce, který dokáže upoutat. O akci se postará až závěrečná půlhodinka, kdy dojde na lámání chleba. Při scéně, kdy DiCapria mučili jsem naprosto oněmněl a v kině zavládlo hrobové ticho. Co řící závěrem? Ridley Scott opět natočil skvělý film ale bohužel pro mě nepochopitelně přetáhnul stopáž a jde spíše o konverzační film, který místy postrádá akci. To je bohužel také důvod proč dávám "jen" 4 hvězdičky. ()
Je to zvlastni, ale ac vim, ze me tento snimek neoslovil nicim novym ci inovativnim, pri zaverecnych titulcich jsem z nej mel neuveritelne dobry pocit, ktery pretrvava nadale. Mozna je to naivni, dalsi zplostely pohled na svet tajnych agentu a americkych spionaznich agentur. Ale i pres nektere mezery ve scenari je pribeh kompaktni, nenasilny a i romanticka linka je decentne a vyvazene zakomponovana, bez nejakych prebytecnych emoci, kterym by divak stejne neuveril. K tomu si pripoctete akuratne davkovanou akci a mimoradne "civilne" hrajiciho Crowea, jehoz postava je i pres celkem malo prostoru stejne hlavni jako ta DiCapriova (ten tu naopak zase svoje gesta prehrava jak jsme na nej zvykli, vyjimka z Chyt me kdyz to dokazes se opetne nekona). Celkem prijemne prekvapeni. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (32)
- Fotbalový zápas, na který se v televizi dívají Aishini synovci (Youssef Srondy, Ghali Benlafkih), je mač z Nationwide League Division Three, kde proti sobě hráli Yeovil Town a Torquay United. Tento zápas se hrál 27. září 2003. (Othello)
- Na manchesterském předměstí si můžeme všimnout červených plakátů na koncert fiktivní kapely Smoke or Fire above the City (Oheň či dým nad městem), korespondující s nastalým vývojem situace. (Othello)
- Jeden z vystřižených záběrů měl zdůraznit vzájemnou nedůvěru mezi Němci a německými muslimy. Jednalo se o mnichovské policisty podezřívavě si měřící muslimské nádeníky na ulici a opětovaný nedůvěřivý pohled oněch dělníků. Část této scény se zachovala, když Ed Hoffman (Russel Crowe) popisuje velení, v čem mají arabští teroristé nad Západem navrch (nevyužívají moderní technologie), jen již nevidíme policisty a nenajdeme žádný náznak toho, že se jedná o Německo. (Othello)
Reklama