Režie:
Tomáš BařinaKamera:
Martin PreissHrají:
Kryštof Hádek, Tereza Ramba, Lukáš Langmajer, Lubomír Lipský st., Václav Postránecký, Jiří Bábek, Tomáš Matonoha, Lucie Benešová, Kamil Švejda (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Honza a Jirka jsou dva velkoměstem zkažení podvodníčci, kterým se příliš nedaří. Na pokusu o prodej cizího bytu sice vydělají třicet tisíc, ty však vzápětí ztratí, když se musí dát na útěk před dvojicí policistů. Začíná jim hořet půda pod nohama, protože muži zákona znají jejich totožnost a zatčení je otázkou času. Honza ještě získá podvodem letenky, a pak se oba vydají na jižní Moravu, aby se ukryli u dědy Honzy, který má rozlehlé vinice. Honza mu daruje letenku do Argentiny a slíbí, že pohlídá vinici před špačky, nehodami i zloději. Krátce nato se seznámí s místním vinařem Michalicou, otcem sympatické Kláry. Navštíví je soused Kozderka, který nabídne milion za dědův vinohrad. Klukům se nápad líbí, ale rozhodnou se nejprve zkusit štěstí u Michalici. Honza se znovu setká s Klárou, která se mu líbí čím dál víc. Má to však háček, protože dívka chodí s majitelem penzionu Kájou. Navíc se objeví pražští policisté... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (995)
Překvapivě vcelku příjemný český film o víně. Dobrý ročník to sice není, ale na naše poměry je více než vydařené. Výborná kamera krásně zachycuje krásy moravského kraje, pořád se tady pije a Voříškové to po celý film velmi sluší. A má to takovou tu pohodovou atmosféru, že u toho člověk jen vypne a zavidí hrdinům tolik toho dobrého vína. A Tomáš Bařina na mě působí jako čerstvý vítr do české filmové společnosti. Jen, aby se nevyčerpal tak rychle, jako třeba Janák. To by byla škoda. 70% ()
Na české filmové porevoluční poměry zdařilá záležitost, která mě hned zpočátku zaujala záběry kamer na naši krajinu. Příběh jako takový je zajímavý, ale na komedii mi přišel spíše chudý na humor, přestože některé scény jsou vtipné a povedené. S blížícím se koncem však začínají být Bobule atraktivnější podívanou, čemuž napomáhá i slušné herecké obsazení. U závěrečných titulků potěšil Atentát. :) ()
Bokovka? Dobrý ročník? A není to jedno? Ač nejsem příznivcem české kinematografie, tak se tu a tam objeví něco, co ve mně vyvolá zvědavost. Dějově nejsou Bobule nic moc (jistý pražský švihák fušuje do realitního světa tak vehementně, až po něm jde kriminálka, zašije se u dědy na venkově, kde se blíží sklizeň i sbližování s místní kráskou – a vše, co mu přijde do cesty, řeší trochu banálněji než by se dělo ve skutečném životě), formou si ale leckoho získají. Malebná krajina jižní Moravy, scény nasáklé vínem a vizuál, který v tuzemské kinematografii dlouho nebyl. A pokud nebudete brát Bobule jako vyloženou komedii, zachutná vám.. a příliš neztrpkne. Navíc oceňuji, že debutující Bařina nepovažuje diváky za úplné idioty, nenutí je rudnout hanbou v sedačkách, drží si relativní nadhled a vyvaruje se „janákovským“ úletům (úplně si vybavuju, jak mi jedna spolužačka ve škole zarputile nutila, jak silně v ní Snowboarďáci vyvolali takovou tu nostalgii sjezdovek.. inu, to právě Bařina nabádá k otevření nějaké té dobře vychlazené lahvinky)!! Herecky si snímek drží slušný standard, Hádek i mladý Langmajer slušně zvládají komediální timing, Terezka Voříšková skoro nemluví, ale za to nechá mužského diváka několikrát zasnít nad tím, jaké by to bylo na vinicích zestárnout a díky některým na české poměry netradičním momentkám odpustíte leccos okolo. Jen je obrovská škoda, jak režisér celou látku zbytečně drolí (postavy mizí, jiné o mnoho zbytečnější se objevují), jak potencionálně silné scény odbývá, některé jakoby chtěl mít brzy z krku, další mohly mít mnohem hlubší emoční dopad na diváka (třebas postelová scéna s peřím) a některé vyloženě ruší navozenou atmosféru. V lecčems je to škoda, ale na druhou stranu, buďme za Bobule (a Richarda Krajča) rádi!! *** a krapet víc.. ()
V létě se mi špatně dýchá a po víně je mi blbě. Ovšem to je můj problém a jsem ochotná si to u filmu odmyslet. Jenže! Prožila jsem něco daleko horšího. Z té zoufalé topornosti, nudy a přearanžovanosti mi praskaly nervy a kameněly vnitřnosti. Oceňuji snahu o vkusný žánrový film, to ano. Jenže ta snaha je příliš viditelná a její výsledky nepatrné. ()
Nehorázná idealizace až sprosté znásilnění moravského folkloru. Občas je k zblití jak to pražští "Moraváci" przní. Nejvíc Postránecký, jehož představa lokálního patriota z Moravy se omezuje na kurvování za každým druhým slovem. Náznak místního akcentu v jeho mluvě je přitom nulový. Ba naopak - slovo "viď" jakoby bylo lidem z Moravy vlastní. Kritických poznámek mám ještě milion, ale zmíním už jen dvě: 1. Holčina, která se po ránu napájí bílým vínem, musí trpět příšernou zácpou a je mi jí fakt líto. 2. Spát pod péřovou kapnou za takových horkých nocí může jen debil. ()
Reklama