Existuje dôvod, prečo sme už nikdy viac nešli na Mesiac...

Film o reálnej misii do vesmíru, ktorú NASA v roku 1970 zrušila. (JohnRambo)

Videa (7)

Recenze (383)

Socrates

Ouvej ouvej, tohle se teda nepovedlo a nejvíc za to může volba filmařů natočit to stylem found footage. Tohle není procházka lesem nebo statický natáčení nějaký místnosti během nočních hodin. Když už, tak to chtělo někoho schopnějšího než je tady pan režisér, protože tento ve mně nedokázal vyvolat ani pocit realističnosti, ani napětí. A navíc ty kamínky?! Škoda, takovej pěknej námět to byl... ()

LihO

Dobre vymyslené, super atmosféra, no mizerné spracovanie. Snaha o to aby každý jeden záber pôsobil ako pôvodný videozáznam len zbytočne uberá na kvalite filmu - a to je aj dôvod, prečo sa pôžitok z pozerania tohto filmu ani zďaleka nepribližuje filmom ako sú Apollo 13 či Moon. ()

mcb

Technicky kvalitní přírůstek do "found-footage" subžánru, který však naprosto popírá svou podstatu. Jak může být film fiktivním nalezeným záznamem, když využívá naprosto nesmyslné záběry, které nepatří ani jednomu z astronautů, ani jedné z kamer, popřípadě technických kamer? Svou iritující nelogičností dokáže tak Apollo 18 zabít i vcelku slušný námět, u něhož pravděpodobně nejvíc zamrzí změna stylu v druhé půli. Zatímco v té první dokáže ještě zdatně balancovat na hranici autenticity, ke konci se už zvrhává v regulérní béčko se špatnými speciálními efekty a tragickými hereckými výkony a všechny ambice snímku můžou jít do kopru. Navíc je opravdu úsměvné pozorovat, jak jsou protagonisté snímku zabíráni roztřepanou "zrnitou" kamerou, která kolem nich zběsile stříhá různé velikosti záběrů a přitom nevychází z žádného přítomného zdroje. ()

Chrustyn

Oblíbenost žánru pseudodokumentu, zatím ještě neochabl a tvůrci přináší stále nové a nové strašidelné příběhy o nalezených páskách, které ukrývají to co nikdo neměl vidět. Ať už to jsou zombie v činžáku, duchové v ložnici nebo monstra ničící New York. Tentokrát se ale tvůrci odhodlali ke kousku, který na první pohled nepůsobí vůbec špatně (ačkoliv je dost absurdní) a pokouší se nám "realistickým" způsobem vnuknout myšlenku, že Měsíc je opravdu nebezpečné a vůbec ne prázdné místo. Film začne standardním prologem a nalezených záznamech kosmonautů, které nám postupně ukazují, proč se NASA rozhodla, že už žádný kosmonaut na povrch Měsíce nevstoupí. Film využívá standardních postupů těchto nízkorozpočtových snímků, takže nechybí neznámí herci, roztřesená a nepřehledná kamera a minimum viditelného. Bohužel však tvůrci mnoho talentu nepobrali, takže se z celkem zajímavého konceptu nepovedlo vyždímat nic než jen nudná a naivní báchorka o něčem "co se skutečně stalo", ačkoliv by tomu neuvěřil ani ožralý ruský kosmonaut z orbitální stanice, ve které strávil několik měsíců. ()

Segrestor

Opravdu statečně se tvůrci vrhli na dnes již ne tak úplně originální zpracování, totiž nalezené záběry kamer. Přesto se jim podařilo vystavět solidní napětí, naprosto dokonalou a autentickou atmosféru, i když ke konci mi to přišlo, jako by herci zapomněli po měsíci poskakovat a jen tam tak prostě normálně chodí. K samotné zápletce není třeba co dodávat, ta byla pro mne vysloveným zklamáním. Sice jsem se radoval, že nám tvůrci nenabídli nějaká transformerovaná monstra, ale (SPOILER) strašit vystřelujícími kamínky, které se mění v nějaká prapodivná klíšťata šířící něco víc, než je borelióza, se mi prostě moc nezdá. S odřenýma ušima za trojku. ()

Zajímavosti (10)

• Tvorcovia filmu používali techniku (predovšetkým kamery a fotoaparáty) pochádzajúcu ešte zo 70-tych rokov. (MikaelSVK)
  • Filmovanie prebiehalo v meste Vancouver, v kanadskej provincii Britská Kolumbia. (MikaelSVK)
  • Oficiální poslední lunární expedice Apolla se uskutečnila v prosinci 1972 a měla pořadové číslo 17. Od té doby se člověk na Měsíc už nepodíval. Program Apollo původně počítal s deseti přistáními na Měsíci – mělo jít o expedice Apollo 11–20. Proto zůstává prostor ke spekulacím a konspiračním teoriím. Zrušení celého projektu Apollo po letu Apolla 17 bylo oficiálně z důvodu zkrácení rozpočtu a poklesu zájmu veřejnosti o lety na Měsíc. (Beastmaster4)