Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (877)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak šel jsem do toho po vesměs nadšených ohlasech od svých oblíbenců a musím jim dát víceméně za pravdu. Už od začátku mě ten skvělej nápad chytnul (a pak, že nejde už v dnešní době přijít z něčím novým a originálním... pche!) Všechno jde když se chce. Je to jenom o trošce nadšení a invence a všichni rádoby filmaři si můžou strčit do řiti všechny ty ptákoviny postavený na gigantických digitálních efektech. Jak vidno jde to i bez nich. Kromě nekompromisní a velmi zručně natočený akce pak film nabízí i skvělou myšlenku která donutí diváka zapřemýšlet u tématu, že nic není zadarmo a všechno zlý je vlastně pro něco dobrý a naopak. Je to v podstatě takový reálný obraz současného světa, kterej mě svým pojetím trefil na komoru. Nezmocňuje se mě sice až takový nadšení abych pálil plnej počet, ale velmi pěkný čtyři hvězdice si to zaslouží každopádně. Jinak potěší i Česká stopa v tomhle filmu a jenom musím konstatovat, že je věčná škoda, že se jedná o další film kterej naší kinodistribuci opět mine velkým obloukem, ale co už nedělám si iluze. Dnešním kinoplátnům holt vládnou homoupíři, homodlaci, transformeři a podobná pakáž. Takový už je holt diktát doby s tím nic nenaděláme. Každopádně jakýkoliv kreativní film z kvalitním námětem a myšlenkou se počítá a v dnešní zatuchlé době kdy nastává pomalu soumrak takových filmů hned dvojnásob.85% ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Já žasnu - Snowpiercer byl předem oprávněně řazen mezi dvacítku nejočekávanějších filmů tohoto roku... Veškeré zažité archetypy kinematografického umění za poslední bezmála století nahuštěné do jediného, vizuálně podmanivého sci-fi. Říkal tady někdo, že jej už na stará (filmová) kolena nemá populární kulturní odnož čím překvapit? ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Mám slabost pro vlakové filmy, postapa a i pro příběhy o lidské krutosti rodící se z extrémních situací, takže mi Snowpiercer udělal hned trojnásobnou radost. A udělal by mi ji ještě větší jako seriál, který by tu úžasnou vizi zbytků lidské společnosti přežívajících v non-stop jedoucím vlaku rozvinul mnohem detailněji a rozepizodováním zdůraznil zvolený styl vyprávění a z něj plynoucí napětí, kdy vlak objevujeme spolu s postupujícími vzbouřenci hezky lineárně odzadu dopředu vagón po vagónu, až k "božské" lokomotivě s matrixovským Architektem. Pozoruhodná mezinárodní koprodukce - Jihokorejci natočili s přispěním Amíků v Česku adaptaci francouzského komiksu - se zrcadlí v pestrém mezinárodním castu, který vytváří dojem různorodosti společnosti ve vlaku. Film nezapře korejského rejžu (podílejícího se i na scénáři), co do drsnosti (žádnou sametovou revoluci nečekejte) a nápaditosti, triky jsou sice poslabší, ale nějak brutálně mi dojem nekazily. Suma sumárum, ultimátní vlakový film a originální, (ne)příjemně temné a drsné postapo. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Famózní filmová odpověď na Aldissovu klasiku Non Stop. Jak z klaustrofobického prostoru vykouzlit dobrodružný a nepředvídatelný vesmír? Rozdělit prostor na fragmenty, každý fragment stvořit jako uzavřený ekosystém a propojit je Bongovou poetikou, která osciluje na hraně kabaretní stylizace a (post)industriální dystopie. Přes jistou anachronickou podstatu metafory věčného stroje, který požírá těla proletářů, je Snowpiercer tím nejlepším možným návratem k étosu klasické dystopické sci-fi. Filmem, který obstojí i tam, kde Elysium padalo na přemíře tezí. Výtečný výkon Evanse, Harrise a samozřejmě sfoukaného klauna Songa. Pro mě jednoznačně jízda první třídou, kterou nesrazí ani slabší "extriérové" efekty a fakt, že Bong si v minulosti nastavil laťku v mutování žánrů tak vysoko, že ji nejspíš už jen tak nepřeskočí. [85%] ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, že výsledek někdo vynáší do nebes, já budu rozhodně méně štědrý. Multimezinárodní zastoupení (mimochodem se natáčelo na Barrandově) láká na vlak, který krouží kolem Země poté, co se tak nějak všechno posralo a vrátili jsme se do doby ledové. Moderní Noemova archa nám umožňuje cestovat se vzbouřenci (spodina ze zadní části vlaku) až do předního luxusu, aniž bychom tušili, co přinese další vagón. Jen víme, že smetánka to slušně schytá. Potěší toho mnoho (řada nápadů, akční sekvence, mile divná Tilda Swinton, výtvarné řešení – hlavně vyučování pobavilo), chyb dokážu najít také dost. Ale ty nechme stranou. Myšlenkový potenciál ok, ale ve výsledku to prostě nedolehlo. Jakékoliv nadšení jednoduše vyhasne (alespoň u mě) až příliš rychle!! Tři až čtyři, stačí si vybrat.. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (35)

  • Režisér Bong Joon Ho sa často stretával s producentom Harveyom Weinsteinom, ktorý často zasahoval do natáčania a požadoval „svoju“ verziu filmu. Spomedzi mnohých žiadostí producent trval na odstránení scény s rybou v prospech ďalších krokov. Bong, ktorý to vo filme považoval za svoj obľúbený záber, bol pevne presvedčený o tom, že ho vo filme ponechá. Producentovi povedal, že si záber chce nechať z osobného dôvodu, ako poctu svojmu zosnulému otcovi, ktorý bol rybárom. Keď to Weinstein počul, povedal, že rodina je pre neho veľmi dôležitá, a tak súhlasil. V rozhovore režisér povedal: „Bola to ku*evská lož. Môj otec nebol rybár.“ (maramashi)
  • Ve 44. minutě filmu se v originální verzi ozve věta v plynulé češtině, a to „Zavřete dveře!“ (KlonyIlony)
  • Stejně jako v případě předchozích filmů je Joon-ho Bong také autorem scénáře, americký scenárista Kelly Masterson byl zodpovědný pouze za úpravu dialogů do angličtiny. Seolgug Yeolcha vytvořil na motivy francouzského komiksu, v předloze se ale inspiroval pouze základní premisou, do které zasadil vlastní příběh. (KlonyIlony)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama