Velmi realistická interpretace jedné z nejkrvavějších bitev vietnamské války. (Filmbox)

Recenze (116)

Thomassi

Jeden z těch lepších filmů o válce ve Vietnamu. 101. výsadková divize, která se proslavila ve druhé světové válce, bojuje o kopec 937 celých 10 dní s velkými ztrátami a po 11 srážkách ho nakonec dobíjí. Na svoji dobu skvěle natočené bitevní scény, obzvlášť nálety bombardérů byly působivé. Velice se mi líbilo, jak realisticky je to natočené, když se jednotka probojovávala na kopec ve všech těch sračkách. Určitě toto dílo stojí za shlédnutí. ()

Woody77

Nemozem porovnavat tento film s kultovými filmami ohladom Vietnamskej vojny (Cata,Apokalypsa,Olovena vesta) uz iba kvoli obsadeniu a rezii. Porovnavat Coppolu,Kubricka,Stonea s Irvinom to proste nejde to plati aj o hereckom obsadení. Napriek tomu mu davam 4 hviezdy. Preco? Pacil sa mi.Je to presne o tom ako z nicoho sa da upliest slusny byc. Dabing? Naco cesky dabing ? V anglictine to nema chybu. Strih ? Taky presne aky je aj vo vojne. Zmatok,Stres,Hluk toto vsetko dava autenticnost tomuto filmu. Dejovo je to jednoduche , ale bitky o jednotlive koty boli presne taketo.Staci si precitat knihu od Tima Saundersa - Kota 112 z Normandie. Hudba? O.K. nic moc ,ale su aj horsie brebty. Suma Sumarum oplati sa ho pozriet a myslim ,ze nikto nemoze byt enormne sklamaný. ()

Smok

Pre mňa tento film nič nové nepriniesol, ale zato ani neurazil. John Irvin sa snažil (aj na základe vlastných zážitkov) realisticky zachytiť atmosféru vojnového besnenia a ja len konštatujem, že sa mu to podarilo na výbornú. Trošku mi však vadili priemerné výkony ešte vtedy nie moc známych hercov a slabá dejová línia, ale na druhej strane to film vyvažuje realistickým zobrazením bojových scén a už zmienenou atmosférou v duchu reklamného sloganu na film "While the rest of the world wondered why, the Screamin' Eagles fought and died in the fiercest battle of America's bloodiest war." ()

C0r0ner

Žádný klenot mezi válečnými filmy (zvlášť v těžké konkurenci Vietnamu), ale i tak to byl zajímavý příběh uvnitř téhle nesmyslné války, kde dobytí jednoho zbytečného bodu na mapě bylo vykoupeno stovkami mrtvol. Atmosféra byla sice průměrná, ale samotné bojové scény se mi hodně líbily a cením si jich. 70% ()

korbitch22

Banda nesympatických kreténů se šplhá hodinu a půl do kopce, mezi klidem zbraní pronášejí nesnesitelné postavy nesnesitelné repliky a já s nadšením sleduji smrt všech těch debilních postav a když umírá doktor tleskám, jásám a vřískám. Jinak s hrůzou zjišťuji, že dobrých filmů z Vietnamské války je vlastně minimum. Další rest a další zklamání. Nebýt Čety a Olověné vesty, není snad až na pasáž z Forresta Gumpa další dobrý film z téhle války, jako myslím opravdu nadstandartně dobrý. 30%. ()

Zajímavosti (16)

• Scéna na konci filmu, v ktorej kráča vojak s obviazanou hlavou ku svojim ponáhľajúcim sa spolubojovníkom, je sfilmovaná na základe reálnej fotky odfotenej počas bitky o Hamburger Hill. (Smok)
  • Během natáčení byl před očima štábu a herců zabit elektřinou jeden z elektrikářů, pracujících na filmu. Celá událost ohrozila zbytek natáčení, ale nakonec se film podařilo úspěšně dokončit. (Hal_Moore)
  • Některé z postav hráli skuteční mariňáci, sloužící ve Filipínách. (Hal_Moore)