Reklama

Reklama

V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott (Matěj Hádek) ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila (Jiří Macháček), který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami (Eva Herzigová a Aňa Geislerová). Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (275)

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Do kin dorazil nový český film. Posledních pár let věta, která příliš velká očekávání a nadšené reakce nevzbuzuje a návštěva kina pak počáteční skepsi spíše potvrzuje, než vyvrací. Dokázal jeden z našich nejlepších současných režisérů Vladimír Michálek nabourat se svým novým filmem Pohádkář tuto skepsi? Vždyť komu jinému, když ne režisérovi takových skvostů samostatné české kinematografie jako jsou snímky Zapomenuté světlo, Je třeba zabít Sekala nebo Babí léto by se to mělo povést. Jenže to už je pěkných pár let, kdy tyto filmy vznikly a já po zhlédnutí Pohádkáře musím smutně konstatovat, že i na pana Michálka asi dolehla bída české kinematografie posledních let, protože jeho nový film je všechno možné, jen ne povedený. Popsat děj je v tomto případě je celkem složité, je ho zde naprosté minimum, povětšinou se v podstatě nikam neposouvá, nebo plyne opravdu pomalu. Macháček pendluje od Herzigové ke Geislerové a zase zpátky, aniž by bylo pochopitelné, co vede dvě dobře zajištěné třicátnice k tomu, aby takovému ztroskotanci stále odpouštěly, neustále ho živily a vyrovnávaly za něj dluhy. Jestli tohle má být ona „moderní lovestory“, jak zní sebevědomý podtitul na propagačních materiálech, tak asi žiju v nějaké jiné historické dimenzi. Nezdálo se mi, že by byl Mára/Kamil něčím zajímavý nebo v něčem vynikal, aby byl pro ženy tak neodolatelný. Možná, že to měl být sex, ale z těch několika docela sterilních milostných scén bych to opravdu nevyvozoval. Ono obecně se zde příliš nevysvětluje a tvůrci spoléhají často na divákovu fantazii. Jenže ono není příliš kde onu potřebnou inspiraci brát. Během toho všeho sledujeme i jednu ze dvou celkem sympatických postav ve filmu (tou druhou je Márova dcera v podání Anny Linhartové) – policistu Rotha. Ten zpovídá obě Márovy osudové ženy a ony mu vyprávějí svůj příběh, který je ve filmu podán pomocí flashbacků. Ty mi přišly povedené a funkční a jsou jednou z mála věcí, které se mi na filmu líbily. Rothův příběh pomalu splývá s tím, co se děje (respektive dělo) Márovi, až to skoro vypadá, jestli to není nějaké jeho alter-ego. Přiznám se, že jsem nepochopil, proč to tak bylo podáno a co tím scénárista zamýšlel, každopádně tím byla uzemněna jediná jakás takás dějová linka, která tedy vyzněla do ztracena. Téměř nulový děj bohužel nevynahradí ani nějaké inteligentní dialogy. Povětšinou je to jen vata, kdy např. Mára pronáší jednu ze svých rádoby poetických replik, často sklouzávající do trapnosti až nechutnosti. Ne, opravdu nechci ve filmu poslouchat, jak se žena díky syrovému vajíčku naučí polykat, nebo jak si Mára zamlada pořád „leštil bambus“. Co pro mě osobně neuvěřitelným způsobem sráží film dolů, je naprosto nechutně explicitní product placement, a to zejména v případě společnosti Mastercard. Dokážu částečně pochopit, když záběrem projede auto nebo na stole v záběru telefon určité značky. Ale aby ve filmu bylo několik střihů a detailních záběrů na platbu kartou či telefonem na platebním terminálu, tak to ať se na mě tvůrci a sponzoři nezlobí, ale to je opravdu prvotřídní hnus. To patří jedině do reklam a ne do filmu. Tak abych to vše shrnul, pozitiv je na Pohádkáři opravdu málo, kromě hereckých výkonů Geislerové a Linhartové to je docela slušná režie, zejména celkem podařené flashbacky, ve kterých se pozorný divák neztrácí. Ale jak vyplývá z výše napsaného, negativa bohužel výrazně převažují. Scénář je opravdu prachbídný, film nemá žádné logické ani nelogické vyústění, je v podstatě nepochopitelný v tom špatném slova smyslu. Eva Herzigová sice dobře vypadá, ale herecky to už zdaleka tak slavné není. Zejména ve scéně, kdy se rozčílí, jsou jasně vidět její limity. No a ten product placement, to je prostě mor… Nechci úplně odrazovat diváky od zhlédnutí, je možné, že je moje chyba, že jsem nepochopil příběh, pointu, případně nějaké poselství (i když si to nemyslím). Ale za sebe říkám, že se jedná o další naprosto zbytečný český film úplně o ničem, který se tváří chytře a důležitě, ale přitom je neuvěřitelně prázdný. (kino Cinestar) () (méně) (více)

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Sofistikované zúfalstvo, ktoré by bolo ešte ďaleko nudnejšie, nebyť Michálkových skúseností. Všetky tie režisérske finesy a triky, rafinované svetlá a snímanie snáď cez všetko, čo prišlo pod ruku, pritom od toho v podstate fádneho príbehu zo snobského sveta ešte viac odcudzuje. V nijakom prípade nechápem, čo si od tohoto rýdzo komerčného a priemerného ponorenia sa do českej vzťahovej súčasnosti sľuboval kedysi najzaujímavejší český režisér... ()

Reklama

TheDon 

všechny recenze uživatele

"Je mi Tě líto" , "A mně je líto Tebe, ty píčo jedna".....a já lituju sám se, že jsem takovej trotl a pustil jsem se do nečeho od Nesvadbové. Herzigová nemastná neslaná, Macháček neurazí nenadchne, Aňa jako vždycky odměřená mrcha a jedinej kdo se mi aspoň trochu líbil je Hádek.a sfinga co se jim promenáduje po bytě. Jinak to od odpadu nemá daleko. A konec? Kdo uteče vyhraje? Hodně slabá pointa. Hodně slabá jedna. 10% ()

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

Málokdy se mi sejde, že čtu knihu a hned druhý den vidím film, který je podle ní natočený - tentokrát jsem tomu trochu pomohla a asi jsem neudělala dobře:). Mít předlohu ještě v nejživější paměti a pak sledovat údajně stejnou věc na plátně, je asi vždy ošemetné, ale tentokrát jsem jen tiše žasla. Jak se dívám na úplně něco jiného, totálně odlišného. Jiný žánr, jiné dialogy (mnohdy lepší než v knize - to je pravda; jenže je pravda i to, že kniha je koncipována monologicky, tedy dialogy jsou tam spíše vzácností), téměř všechny jiné situace, postava detektiva se silným osobním tématem (pro něj, jinde jsme to samé viděli asi už stokrát). V podstatě zůstaly jen jména postav (a to ještě ne všechny, v knize se ten člověk-milovník vyskytuje pouze jako Marek nikoliv i jako Kamil a postava detektiva je přidána nejen jako bonus, ale patrně to byla jediná možnost k nastavení a rozšíření děje,) a název. Hlavně ten název, plus všudepřítomná informace, že to napsala, médii dostatečně provařená, Barbara Nesvadbová. Nikoliv, tenhle příběh - celý - napsal Marek Epstein. Otázkou zůstává proč vlastně, když je schopen napsat sám daleko lepší věci a rozhodně už dávno není neznámý. O Michálkovi ani nemluvě - proč ten do toho šel, to je záhada snad největší. Zřejmě si všichni mysleli, že jméno Nesvadbové jim prostě zajistí sledovanost (protože v dobré recenze nemohli snad doufat ani v nejtajnějším snu). Stejně jako angažování modelky Herzigové, která opravdu, ale opravdu hrát neumí. A navíc je studená jak psí čumák, takže předvést živočišnou erotickou scénu bylo vážně nad její síly (stejně jako hysterickou - to byla fakt fraška). Ale ono taky s Jirkou Macháčkem, že... on je fajn, ale na tuhle roli se nehodil. Takže suma sumárum, adaptace to nebyla, detektivka taky ne, slibovaná love story ani náhodou. Nejlépe a nejčistěji z toho vyšel Matěj Hádek a jeho linka milujícího, leč bezradného otce (ano, ta přidaná linka, která se v knize vůbec nevyskytuje). ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Macháček přisán na cecících svých dvou přítulkyň (někdy i doslovně) rozdává plnými hrstmi lásku a sobecké slabošství. Geislerka má slušivý účes a Štrbova kamera tu a tam vykouzlí kouzelný záběr, ale co ta poslední třetina, ve které už jen chybělo, aby Hádkova kriminalistu oslovil napudrovaný Robert Blake a řekl mu, aby zavolal k sobě domů? Pokud to mělo zakrýt trivialitu, tak to nevyšlo.. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení probíhalo v posledním srpnovém týdnu 2013 v prostorách Švehlovy koleje ve Slavíkově ulici v Praze 3 a ve smíchovském klubu Jazz Dock. (vangobseck)
  • V titulcích je uvedena i Helena Houdová, přestože ve filmu nehraje. Je zde jednou pouze ukázána její fotografie, která představuje zemřelou manželku hlavního hrdiny. (Brainy)
  • „Já hrozně ráda hraju vedlejší role, protože dávají člověku větší volnost, je na vás menší tíha… a navíc Dana je taková peprná a ostrá, a to jsou pro herce odměny, to se hezky hraje,“ říká o úloze právničky Dany herečka Anna Geislerová. [Zdroj: novinky.cz] (SONY_)

Související novinky

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

29.11.2016

O co tady jde? Bubble je unikátní projekt internetového rádia se speciálním posláním. Svým posluchačům totiž zpříjemňuje úklid koupelny. Opravdu to funguje, vyzkoušejte! Kromě porce muziky vás rádio… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama