Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (406)
Když jsem se o filmu dozvěděl poprvé, moc jsem se na něj těšil. Hlavně na Jirku Kaisera, který zraje jako víno a z estrádního šaška normalizačních televarieté (netvrdím, že jsem se tehdá nesmál!) se stal hercem charakterních rolí. No a konečně jsem měl možnost film vidět. Hned od začátku jsem byl nadšen. Bratislava parného léta roku 1992 byla udělána opravdu skvostně. Tvůrci si dali moc práce se vším tím dobovým vybavením, auty atd.. Skvělá byla ta policejní, ještě žloto-bílá jimž se ze dveří rozpálených sluncem slepoval nápis policie překrývající VB. S nálezem mrtvoly s hřebem v hlavě začíná film dostávat grády a já si moc liboval. I já jsem si asi zde poprvé řekl - sakra dyť ten Suchánek opravdu celkem umí hrát když chce... Bohužel pak film přešel z napínavého pátrání do akčních scén a já chvilkami netušil, jestli nekoukám na nějakou retro Kobru 11. V závěru akčnost graduje a tak tu nechybí přestřelky ani skřípnutý baloňák... To co se tak pomalu a slibně rozjíždělo najednou ke konci strašně rychle skončí a některé věci ani divák pořádně nepochopí. Skoro bych řekl, že film měl krátkou stopáž. Je to škoda, tohle mělo sakra dobře našlápnuto. Bohužel i samotný Kaiser (resp. jeho role) mně tu celkem zklamala, myslel jsem, že mu bude dán větší prostor. Hodnotím velmi pozitivně hlavně atmošku a prostředí, příběh sám chtěl doladit. Dvě zlomené jehly. * * ()
Tož nebylo to zlé. Téma kvalitní zpracování nekompromisní a bez keců. Dobře to vystihuje tu porevoluční dobu. Jinak určitě to není nijak třeskutě originální, vývoj děje se dá vesměs předvídat, ale zase je to poctivá žánrovka která nechce bejt nic víc. Jediný co to snad trochu podkopává je ten zběsilý rádoby akční a ne moc přesvědčivý konec. Navíc podezírám scénáristy, že poté co to slibně rozjeli, už nevěděli co s tím a tak to zahráli do autu. Nicméně na slabou čtyřku to dá. Domácí tvorba ještě není úplně v prdeli a to potěší.70% ()
Michal Kollár natočil fanouškovskou poctu své oblíbené knižní sérii (z pera mýty opředeného slovenského bestselleristy Dominika Dána). Jako samostatný film Rudý kapitán jednoduše nefunguje, vytáhnout jen jeden příběh z celého cyklu se příliš nepodařilo. Na první pohled to vypadá jako zápaďácká televizní kriminálka, na druhý pohled lze objevit ambiciózní práci s reáliemi roku 1992. Ačkoli tací jako Kaiser, Geišberg, Finger, Chudík nebo Kronerová i z toho mála, co měli k dispozici, dokázali vytvořit zajímavé postavy, celkově jejich interakce nefungují. Maciej Stuhr v hlavní roli je problematický, neznáme jeho motivaci, ale víme, že bychom ho měli považovat za hlavního hrdinu. Suchánek hraje jak v parodii a ty jeho tvrďácké řeči mu nelze věřit. Přesto mohou vzniklé otázky a bílá místa inspirovat k seznámení se s knižním světem předlohy. A to je zřejmě to jediné a hlavní plus. ()
To tedy byl divácký zážitek. Na pozadí víceméně téměř černé obrazovky s nějakými temnými stíny slyšíme lidské huhňání a podivný hluk hereckých "špiček". K tomu v té černé obrazovce téměř nevysledovatelný obrazový děj s přidanou hodnotou audio značky "diváku vyčisti si uši, když neslyšíš srozumitelnou řeč", to je RUDÝ KAPITÁN. To byl opravdu skvělý zážitek. ()
Stylově natočená tvrdá kriminálka ze začátku 90. let vypadá opravdu dobře – od výpravy až po kameru a střih. Jenže zase mám problém s příběhem, nejasnostmi v něm, nelogičnosti a dost možná i nesmysly. Je to podobné jako s přístupem ke slovenštině, také je to předabováno do češtiny skoro všechno, ale sem tam něco slovensky zůstalo. Mám z toho rozpačitý pocit, že tu bylo zaděláno na víc, ale nakonec je to sice nadprůměr, ale na čtyři hvězdičky ne. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (28)
- Natáčanie scény, v ktorej na Richarda Krauza zaútočí rozzúrený pes, museli prerušiť z nezvyklého dôvodu – pes už nevládal. (patrik1177)
- Martin Finger (Ivan Canis) nemal dabéra a v slovenskej verzii rozpráva autentickou slovenčinou. Naopak v českej verzii nadaboval sám seba v postsynchrónoch. (Jello Biafra)
- V úvodní scéně na bratislavském hřbitově se krátce objeví bývalý československý reprezentant a současný známý trenér boxu Stanislav Tišer. Jde o roli dělníka, který vezme Stuhrovi lebku z rukou, aby posoudil o jaký hřebík se jedná. (xentrixx)
Reklama