Mladá vědkyně se snaží najít způsob, jak zachránit umírající Zemi. Najde muže, který se žene za poslední lodí opouštějící planetu. (Netflix)

Recenze (110)

3DD!3

Levná sci-fi ve stylu přizpůsob se, nebo umři. CO2 a další skleníkové plyny zasvinily planetu a kdo mohl uletěl na vesmírnou stanici poblíž Jupiterova měsíce Io. Krom pár naivů a vědců kteří zkoumají jestli to je trvalé nebo se včelky a prasátka dokážou přizpůsobit. Tu se z ničeho nic u základy mladé vědkyně (Margaret Qualley) zjeví podivný, zachmuřený chlap a říká si Micah (Anthony Mackie). Bohužel se krom menší bouře, příletu balónu a několika nepříjemných pravd nic moc nestane. Herecky je to OK, ale v průměrném příběhu holt nikdo nemůže excelovat. Na sobotní poobědové dřímání se to ale dá. P.S: Elon odletěl do vesmíru. ()

honajz2

Podle mě to není tak špatné, jak se zde z hodnocení zdá a ani mi to nepřijde tak nudné. Být to promyšlenější, dotažené a o něco kratší, snad bych i byl spokojený. Místy to nudí, ale jinak tam atmosféra je (minimálně snaha o ni je dost znát), je to slušně natočené, něco to chce zdělit a úplně blbé to taky není, takže mi to tady připadá poněkud podhodnocené. Dokonalé to ale taky není - hlavní dvojice je poněkud nevýrazná (a to i herecky), celé se to dalo lépe vymyslet a konec je dost slabý. Na něm se právě mělo zamakat nejvíc - SPOILERY není vysvětleno, kvůli čemu se pak na Zemi dá dýchat a závěrečná scéna je taky divná, jelikož nemám tušení, zda umřela a tohle je nějaká posmrtná (nebo předsmrtná?) představa či se to skutečně stalo a ona přežila. KONEC SPOILERŮ Špatný ten film není, povedený taky zrovna ne, ale 42% si tu nezaslouží, své kvality totiž má. 3* ()

silentname

"IO" svojich divákov dokáže maximálne utrápiť. Nekonečnou 96 minút trvajúcou nudou. Nemôžem to inak povedať, lebo taká je realita. Margaret Qualley je podľa mňa dobrá herečka a veril som jej tú rolu. Vizuálne to síce moc neponúka, ale má to pár momentiek, ktoré stoja za to. Čo sa ostatného týka, tak je toto skutočne zúfalstvo, kde človek čaká, kedy to konečne skončí, alebo kedy sa niekam posunieme, lebo toto je večné smerovanie od ničoho k ničomu. Neviem čo by som na tom ohodnotil ako zaujímavé. Nechcel som spoznať tieto postavy, nechcel som vedieť k čomu dospeje (viac-menej je to zrejmé) a okrem toho tým dialógom som často neveril. Je to pomalé, vlečie sa to a reálne to nemá nič na ponúknutie. Popravde ani neviem čo viac povedať. Je to proste obrovská a nekonečná nuda. Pozrite si radšej niečo iné. Hodnotenie: D+ ()

VesVes

Takový film o jedný holce, která s dlouhými depkoidními pohledy přemýšlí, zda žít nebo ne, a jednom týpkovi, který k tý holce přiletí s cílem dát po hubě jejímu otci, který měl kdysi hrozně špatný nápad. Jak to bude všechno celé probíhat se dá lehce odhadnout, mezitím je žádný děj a nuda s dlouhými pohledy "hrdinů" do dáli. Pak na konci jen kroutíte hlavou, proč jste se na takový zbytečný film dívali. Jediné plus je celkem slušná atmosféra tohoto komorního "sci-fi". ()

farky

Pravdupovediac, čakal som niečo iné. Možno niečo viac sci-fi, možno niečo väčšie, výpravnejšie, nejakú brutálnu zachranársku misiu s hromadou special forces v plynových maskách a pod. Nakoniec sa z toho vykľulo niečo celkom iné. Nehovorím, že horšie. Len iné. A nebolo to vôbec zlé. Celkom príjemná komorná konverzačka o dvoch hercoch, ktorá ma vôbec nenudila. P. S. : Vedel som, že nepoletí. ()

Zajímavosti (3)

• Měsíc Jupiteru IO je podle NASA vulkanické peklo, kde díky konstantní vysoké radiaci a teplotě je o něm nemožné přemýšlet jako o další destinaci pro lidstvo. (zbyshek)
  • První film, který se měl původně jmenovat „IO“ byl film Outland (1981). Tvůrci z původního pojmenování upustili kvůli tomu, že si lidé název filmu často pletli s číslovkou 10. (zbyshek)