V době, kdy úspěšný vedoucí pracovník newyorské reklamní agentury (Will Smith) prožívá hlubokou osobní tragédii a zcela se stahuje do ústraní, jeho kolegové vymyslí drastický plán, jehož cílem je přinutit ho překvapivým a hluboce lidským způsobem se vyrovnat se svým žalem. (Freeman Ent.)

Videa (12)

Recenze (378)

Oktavianus

Všechny důležité věci, které se týkají lidského života, by se daly shrnout do tří slov: láska, čas a smrt. Je v nich všechno. Kvůli lásce všichni ráno vstáváme z postele, všichni se bojíme smrti a všichni si tak trochu nevážíme vyměřeného času, abychom pak litovali, že jsme ho měli málo. To se snaží dokázat parádně hvězdná sestava, která jinak celkem jednoduchý příběh vyzdvihuje o trochu výš. Will Smith, Edward Norton, Kate Winsletová, Helen Mirrenová, Keira Knightleyová, Naomie Harrisová, Michael Peña - star vedle star, každá má svůj prostor a bez výjimky hraje skvěle. Škoda jen, že jim to už tolik neladí dohromady - asi jako když postavíte all star tým ve fotbale. Individuálně skvělí, výsledky budou, ale úplně na vrchol se neproderou, protože postrádají týmový duch. Všechny je přesto na hlavu poráží Will Smith, jehož utrpení a zoufalství jsou až strašidelně reálné a přitom nejde o žádnou křeč ani nesklouzne k lacinému přehrávání. Připouštím, že fakt, že jsem film sledoval o Vánocích, mě může malinko ovlivňovat v hodnocení. Přestože se Collateral Beauty odehrává uprostřed vánočního New Yorku, nejsou v něm Vánoce nijak podstatné a tvoří spíš kulisu a skrytou symboliku (znovu)zrození. Přesto se na něj vyplatí právě v období Vánoc podívat - nakonec i do kin přišel, pokud se nemýlím, o Vánocích. Připomene i další složky života, na které se během nejkrásnějších svátků trošku zapomíná, a donutí zamyslet se nad svým životem. ()

Goldbeater

Uměle vykonstruovaná pohádka, v níž si každá z postav sice prožívá nějakou svou větší či menší osobní krizi nebo tragédii, ve finále nejde však o nic, s čím by si neporadila trojice světaznalých divadelních herců! Tvůrci Collateral Beauty nejenže spoléhali na urputné ždímání divákových emocí, ale ještě těmi několika dějovými rozuzleními ke konci dělají z diváka rovnou debila. Já při sledování trpěl snad víc než některá z hlavních postav. ()

Morholt

Cca polovinu stopáže si film diváka připravuje, aby do toho pak praštil s plnou silou brutální citové ždímačky. Je to vypočítavé, účelové a patetické až běda, ale také to naprosto dokonale funguje. Je pravda, že bez herců by to asi nejspíš byla kaše, potácející se někde na hraně 40%, ale ti herci tu byli a to se počítá. Jen ten Smith už by s těmi ublíženými pohledy mohl přestat, protože takhle si toho Oscara prostě nevydupe. 75% ()

Námet by ušiel, len ho ešte lepšie scenáristicky prepracovať a prípadne aj vhodne nakrútiť.Všetci zúčastnení mali zrejme dojem, že robia veľké umenie, lenže vznikol iba vianočný melodramatický slaďák s nevyužitým potenciálom ústredného námetu. Z návštev "smrti, času a lásky" sa dalo vyťažiť omnoho viac, osobne mi ani nie je jasné, prečo to nakoniec fungovalo a videá sú samostatnou kapitolou na rozbor nefunkčnosti realizácie nápadu a absencie elementárnej logiky. Záver posúva film niekde úplne inde a nechápavý výraz by som mal pri ňom asi aj na Štedrý večer po rozbalení darčekov. Ďalší divný film o smrti po Siedmych životov v Smithovej kariére, táto poloha mu proste nesedí. ()

Ainy

Kdyby obsah alespoň trochu spoileroval, nešla bych. Béčko to rozhodně není, tvůrci ale patrně tušili, že do filmu musí narvat skvadru slavných jmen, jinak by to celé šlo do kytek a vyplatilo se. Podle mě tam žádný z herců nemá úplně hlavní roli. Každý plus mínus rovným dílem a dokázali svým výjimečným talentem tento snímek dostat do červených barev. Na film bych jinak nešla proto, protože opravdu tohle téma nemám ráda. Každý den se musím setkávat s nemocnými jak starými, tak mladými, s životem i smrtí a sama jsem si taky leccos prožila. Nechci strkat hlavu do písku před realitou, ale tohle ne. K filmům se obracím, abych zrelaxovala a ne jinak. Uff ... V tomto dramatu se mi rovněž nelíbil nápad, jak dostat Howarda znovu do života. Neskutečný citový nátlak. Texty byly neuvěřitelné. Koho z nás by v rozhovorech napadaly jenom samé životní rady a poučky dlouhé jak čtrnáct dní? Ano, musela jsem v jistých pasážích tlačit slzu a strašně rychle mrkat, bo se blížil závěr a rožnutá světla by odhalila, co mělo zůstat skryto. Rozhodopádně kdo má tento druh citových dramat rád, určitě si přijde na své. ()

Zajímavosti (9)

• Ve scéně, kdy se White (Edward Norton) kouká na televizi, se zeptá své matky, jestli dávají už i CSI: Celeveland, ona mu odpoví, že je to novinka. Ve skutečnosti na obrazovce běží seriál Beze stopy, který se vysílá již od roku 2002. (hendrich6)
  • Herečka Keira Knightley hraje ve filmu postavu se jménem Aimee Moore. To pochází z francouzského slovesa aimer, takže její jméno znamená více milována. (MessiM)