Režie:
Alfonso CuarónKamera:
Emmanuel LubezkiHudba:
John TavenerHrají:
Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Danny Huston, Charlie Hunnam, Chiwetel Ejiofor, Pam Ferris, Peter Mullan, Clare-Hope Ashitey, Oana Pellea (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Píše se rok 2027: nejmladší člověk planety právě zemřel ve věku 18 let a lidstvu hrozí naléhavé nebezpečí vlastního vyhynutí. Společnost je zmítána násilím a jednotlivé skupiny obyvatel mezi sebou válčí. V takových podmínkách žije i Theo (Clive Owen), ze kterého se má brzy stát ten nejméně pravděpodobný spasitel lidstva. Poslední nadějí lidí je totiž jediná žijící žena - a když je její bezpečí ohroženo, přichází právě Theo, aby ji ochránil. Zneklidňující akční thriller o budoucnosti, jakou byste nečekali, natočil s Julianne Moore a Michaelem Cainem na Oscara nominovaný režisér Alfonso Cuarón. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 547)
|| Scenár: Alfonso Cuarón, Timothy J. Sexton, David Arata, Mark Fergus and Hawk Ostby, Clive Owen / The Children of Men by P. D. James | Hudba: John Tavener, Christophe Beck, Jeff Danna | Produkcia: Marc Abraham, Brian Grazer, Jeffrey Katzenberg, Eric Newman, Iain Smith, Hilary Shor, Tony Smith, Ron Howard, Thomas Bliss, Armyan Bernstein, Jake Eberts | Distribúcia: Universal Pictures, DreamWorks | Štúdio: Strike Entertainment, Relativity Media, Hit and Run Productions, Imagine Entertainment | Rozpočet: 76 miliónov $ | Tržby: 69,959,751 $ || Viac než ťažký film. Ale ja nerád trpím... Nič to ale nemení na fakte, že je to vybrúsený kus, s obrovským nadhľadom a osobným šmrncom Cuaróna. Už dávno som tak nikomu nedržal palce, ako Theovi a Kee... ()
Fantasticky invenčně natočený biják, který bohužel pokulhává po stránce příběhu a postav - navíc, všechno už tu bylo. Ale scéna útoku na auto nebo porodu stojí za to, abych zašel na Potomky lidí ještě jednou. Filmem roku pro mě nicméně pořád zůstává Skrytá identita - vypravěčsky má navrch. P.S. Tak jsem PL zhlédl i podruhé, ale za svým hodnocením si stojím. ()
Svým způsobem unikátní sci-fi, kde sice nehraje moc velkou roli technický pokrok, přesto je svět budoucnosti velmi detailně propracován. Cuarón se navíc potvrzuje jako mistr v navozování potřebné nálady a jeho nekompromisní vedení ne-hrdiny z lidu směrem k nejistému konci má všechno, co potřebuje. Jediné, co mi chybí, je trocha gradace - bezútěšnost je nasazena od začátku na takové úrovni, že už moc nemá kam stoupat. ()
Children of Men je postaven na skvělých hereckých výkonech (Clive Owen má božský talent), výtečné kameře (scény na jeden jediný záběr obdivuji) a skvělé atmosféře (jedna z lepších postapokalyptických). Bohužel co se děje týče, ten už má menší mezery. Nemám ráda, když mi film ani kousíčkem nepodá vysvětlení, ale pro změnu mi přivodí ještě další otázky, na které si musím odpovědět sama. Lidstvo trpí neplodností, ale psů a jiných zvířat se to netýká? Co zásadního se změnilo, že jedna žena otěhotněla? A jak to s ní a lidstvem dopadlo? Jsem člověk s vysokou fantazií, ale najednou jsem v koncích. Problém je v tom, že jsem také člověk vysoce zvědavý. Polepšete se pane Alfonso :o) ()
Od scény v opuštěné škole jsem na to, co se odehrávalo čuměl až do konce s široce otevřenýma ústama. Neskutečná dokonalost, tak syrové, depresivní, dostávající se hluboko pod kůži, mrazící budoucnost jen tak někdo už nevytvoří. Kamera je doslova v ději (krev !!!), uprchlický tábor je jak peklo na zemi a lidi postihlo čiré šílenství. V tom všem pak Cuaron podává tragický příběh o poslední naději lidstva, a prokládá to jak scénami úplně odlišnými od zbytku díla (ministr), tak i velmi působivými (průchod "uličkou"). Jen třeba chvíli počkat (úvod je sice stále dost drsným obrazem postapokalyptického světa, ale je tak trochu táhlý a nedostačující v porovnání s druhou polovinou filmu - stále tam jsou ale překvapující zvraty, nebojící se nemilosrdně ničit zavedené postupy a v souvislosti s tím i jedna či dvě výborné scény) a pak už si jen užít (i když v tomto případě to není to pravé slovo - spíše přežít) jeden z nejlepších zobrazení budoucnosti. A hudba na mně působila hodně fajn a dotvářela atmosféru hlavně v první polovině skvělými retro songy.. Závěr pak nic neslibuje, ani nic nevyvrací a do filmu sedí perfektně. Wow ()
Galerie (153)
Zajímavosti (60)
- Spisovatelka P. D. James byla ze šlechtického rodu, věnovala se psaní kriminálních románů, za které získala několik ocenění. Stejnojmennou předlohu k filmu vydala v roce 1992, v 72 letech. (imro)
- Většina natáčení byla netradičně pořízena s přirozeným světlem. Clive Owen (Theodor Faron) komentoval, že "to byl hodně odávžný tah. Je to velký, drahý film a doslova od začátku do konce je natočený ve dlouhých záběrech z ruční kamery, jen s tím světlem, které bylo k dispozici. (...) Často jsme za celý den vůbec nic nenatočili, jen jsme zkoušeli. Třeba velikou akční scénu, přestřelku. Zkoušela se a zkoušela se, dokud nebyla na sto procent dopilovaná, a pak jsme další den přišli na plac a natočili ji v jediném záběru. Celé je to o tom vtáhnout publikum do děje." (NIRO)
- Theo (Clive Owen) nikdy nevykouří celou cigaretu a nikdy nepoužije střelnou zbraň. (HellFire)
Reklama