Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cary Grant hrá v tomto thrilleri šarmantného gambléra, ktorý však svoju finančnú nezávislosť iba predstiera, v prvej triede cestuje na "treťotriedne" lístky a nie je ani zďaleka taký anjel ako sa zdá. Raz si vo vlaku (v prvej triede) padne do oka s Joan Fontain a onedlho na to si ju vezme. A až po svatbe začne Joan odhalovať jeho skutočnú tvár. (POMO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Nie je to Hitchov klenot...ale je to zaujímavý film s nadštandardnou prvou polovicou. Potom možno príde fáza korešpondujúca s psychickými útrapami jednotlivca (Fontaine). Tento priebeh deja má ale stále čo povedať (aj v dnešnej dobe i keď predpoklad je, že sa úlohy vymenia). Grant a Fontaine-ová valcujú! ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Variácie partnerskej úprimnosti. Od lásky za hrob k náznakom nezrovnalostí až po odhalené lži. Všetko smeruje k vražednému podozreniu. Očakávanú pointu stlmí nečakaný záver, naznačujúci, že častokrát v prípade podozrenia ide o vykonštruované nepodloženosti. Vyvolané sú strachom, zrodeným zo sledovania príbehov plných temných koncov v bulvári a správach. Spravodajstvo už dlho slúži primárne udržaniu spoločnosti v permanentnom ohrození a strachu. Koniec filmu Podozrenie je síce dôsledkom režisérovho ústupku producentom, no vzhľadom na vývoj príbehu ide o koniec nečakaný. Evokujúci vyššie napísané: ľudia sú plní podozrení, či už voči chamtivým a ľstivo zákerným úplatným politikom, ambicióznym a cez mŕtvoly idúcim kolegom až po neverných partnerov, snovajúcich temné úklady. Mnohokrát ide v skutočnosti o bludy podnietené všeobecnou paranoiou plynúcou z obsahov mediálnych výstupov. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Skvělý film, který se mi hodně líbil. A to především díky úchvatné Joan Fontaine, která je zde skutečně dokonalá. Btw. přijde mi vtipné, že zde v 24 letech ztvárnila postavu, o které její matka pronese, že jí "připadá už trochu staropanenská", protože stále není vdaná - to náhlé zamilování Liny do Johnnieho pak vypadá, jako by se chtěla za každou cenu vdát, aby její osamělý život konečně dostal smysl. Na člověka dnešní doby to může působit až nepochopitelně - je prostě znát, jak se svět za těch 80 let změnil. Pokud jde o Caryho Granta, myslím, že mi prostě asi "jen" nevadil (což už nemůžu říct o českém dabingu, ve kterém jsem to bohužel viděl - hlas Lukáše Hlavicy mi ke Grantovi vůbec nesedl). Dějově mi to trochu připomnělo o rok starší Rebeccu, ale nabízí se srovnání i s dalšími snímky nejenom od Hitchcocka. Celkově jsem z toho byl dost nadšený, až na samotné finální rozuzlení, které se mi nelíbilo. Myslím, že jiný závěr by se tam hodil více (tu snahu studia udržet pozitivní image Granta nechápu a přijde mi stupidní, protože jsem odjakživa alergický na spojování herců s jejich postavami), ale to už je dnes jedno. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Hitchcock mal dar vyťažiť z minima maximum, z béčkových tém stvoril najväčšie klasiky kinematografie. Tu však z psychologicky vďačnej témy nedokáže vydolovať nadštandartný film. Dôvodom je myslím pomerne naivne natočená romantická prvá polovica filmu, ktorá mi nedovolila sa plne ponoriť do nasledujúcej paranoje. Postava Joan Fontaine pôsobí značne naivne (rozumej nevieryhodne), mávať s ňou je veľmi jednoduché. Záver si môžete vyložiť po svojom, teda aspoň pevne dúfam, že ho Hitch myslel dvojznačne. Čo môže potom ešte nasledovať? Ak je však záver doslovný (najskôr asi je), tak je pre mňa bohužiaľ sklamaním. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"No, když dojde na nejhorší, asi budu muset.." - "Co ?? Co, Johnnie ??" - "Půjčit si víc.." ;) Půjčil bych si třeba hlášku ze Švejka, ale to by nemělo příliš smyslu..;) Zkrátka zas jednou starej Hitch přišel s příběhem, který se dnes možná jeví ještě aktuálnějším než dřív.. Ale já nebudu lhát, už mám delší dobu Podezření, že jsem Hitchofil..;) Mistrovy snímky mě nikdy nepřestanou dokonale fascinovat, stejně snad i ta zdánlivě překvapivá nedoceněnost jeho bijáků.. Hitchcock zde znovu pracuje se svým celoživotním motivem fatálně posedlostí stiženého jedince i přístupem k očekávání a zklamání diváka.. Já ovšem zklamán být nemohu.. To bych musel mít ne Opičku, ale pořádnou opici, abych tenhle snímek nedocenil.. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (19)

  • Když ke konci filmu nese Grant Fountainové sklenici mléka, vypadá to, jako by zářila. Není to náhoda. Hitchcock umístil skutečně do sklenice malý reflektor. (Hwaelos)
  • I když závěrečná scéna nebyla dle režisérových představ, byl nakonec rád, že mu studio RKO Radio dalo svobodnou ruku při natáčení. (SeanBean)
  • Film vychází z britského románu „Než poznáme fakta“ Anthonyho Berkeleyho Coxe z roku 1923. Práva odkoupila produkční společnost RKO v roce 1935. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama