Režie:
Norman JewisonKamera:
Oswald MorrisHrají:
Chaim Topol, Norma Crane, Leonard Frey, Molly Picon, Paul Mann, Paul Michael Glaser, Michele Marsh, Neva Small, Ray Lovelock, Aharon Ipalé, Roger Lloyd Pack (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Muzikál o radostiach a starostiach chudobného mliekara Tovjeho, ktorý žije s manželkou a piatimi dcérami v ukrajinskej židovskej komunite. Zbožný Tovje, ktorý žije v súlade s židovskými tradíciami chce najstaršie dcéry vydať "ako sa patrí", v jeho situácii to však nie je jednoduché. Film bol nominovaný na Oscara v ôsmych kategóriách, napokon získal tri sošky. (STV)
(více)Videa (1)
Recenze (87)
Naprosto úžasný a nezapomenutelný zážitek vás čeká, pokud zkouknete tenhle muzikál. Viděl jsem ho i v divadle v hlavni roli s Töpfrem a to bylo taky něco. Bohužel se mi k tomuto muzikálu váže jedna historka. Měl jsem Šumaře na střeše na videokazetě a někomu jsem to půjčil. Ten někdo to půjčil někomu jinému a trvalo mi sakra dlouho, než jsem tu kazetu dostal zpět. Ale jinak silný příběh se skvělým humorem a nádhernou hudbou. ()
Vcelku dost povedená filmová adaptace původně divadelního muzikálu Jerryho Bocka. Johnu Williamsovi se aranžmá skladeb povedlo a líbily se mi i některé skladby, které mi v divadle až tolik nesedly (ano, viděl jsem to v divadle). Kromě hudby najdete ve filmu i pár židovských vtípků a poměrně jednoduchý příběh o hledání ženichů pro Tovjeho dcery. Celkově povedená záležitost, IMHO jsou ovšem Vlasy přece jen lepší. A fiddler on the roof. Sounds crazy, huh? But here, in our little village of Anatevka, you might say every one of us is a fiddler on the roof trying to scratch out a pleasant, simple tune without breaking his neck. It isn't easy. You may ask 'Why do we stay up there if it's so dangerous?' Well, we stay because Anatevka is our home. And how do we keep our balance? That I can tell you in one word. TRADITION! ()
Hodně dlouhý film, který ale neztrácí tempo a hlavní přestavitel je naprosto fascinující! Shlédla jsem však bohužel na TV kanálu MGM, kde z nepochopitelných (alespoň mně) důvodů hudební čísla u dabovaných muzikálů buď nepřekládají vůbec (HAIR) anebo místo titulků je mužský hlas recituje přes hudbu ! Možná, že kdybych byla zvyklá na polské TV, kde se to dělá i místo běžného dabingu, nevadilo by mi to, nicméně nechápu - to jsou titulky tak drahé? ()
90% - Můj nejoblíbenější kýč. Hudba Jerryho Bocka v podání Johna Williamse se pyšní dokonalým řemeslem spojeným s láskou k práci. Už jenom fakt, že sólové housle nahrál legendární Isaac Stern svědčí o kvalitě a ambicích hudby v tomto muzikálu. Příběh je dojemný, a já se při jeho sledování vždy rád nechám unést. Nesmrtelný Topolův výkon, který mě vždy dojme zejména úvahami typu "on the other hand...". ()
Vystrihnite tie muzikálové songy a dám za päť. Príbeh bol perfektný, herci dokonale uhrali a predniesli to, čo film stvárňoval. Ale tie židovsko- nábožensko- tradično- hospodársko- domácko- robotnícke piesne ma priam vytrhávali zo sedadla! Chorálové, ukričané, nevtipné, dlhé a totálne, fatálne zbytočné. A to musím napísať, že mám vlastne muzikály všeobecne celkom v obľube. Potom som ich začal teda pretáčať a hneď bol u mňa film na vyššej úrovni. Príbeh krásny, milý, dojemný, skutočný a scenáristicky na dosť dobrej úrovni. 75%. ()
Galerie (32)
Photo © United Artists Corporation
Zajímavosti (21)
- Houslová sóla hrál Isaac Stern, jeden z nejvýznamnějších houslistů 20. století. (gjjm)
- Inspirací pro název byl obraz běloruského malíře Marca Chagalla "Mrtvý muž". (Terva)
- Norman Jewison disponoval devítimilionovým rozpočtem, z něhož nemalou část odčerpalo složité cestování do tehdejší Jugoslávie a vybudování filmové vsi Anatevka. (Terva)
Reklama