Epizody(8)

Šest měsíců po zmizení Mikkela, Jonase a Ulricha se síť záhad ve Windenu prohlubuje. Osud světa opět visí na vlásku. (Netflix)

Recenze (74)

Tosi

Pro toho kdo neviděl první sérii, musí být druhá naprosto nepochopitelná. A pro toho, kdo ji viděl, je to opět fantastická jízda z minulosti do budoucnosti a naopak. Jen by mě docela zajímalo, jestli tvůrci předpokládají, že divák všechno to rajzování a rodokmeny pochopí. Úvodní znělka od elektro mága Apparata úchvatná, konec k nasrání. ()

KlárkaS

Paradoxy stranou, tady v čase cestuje snad už každej a za každý příležitosti! První série byla taky hodně ulítlá, ale držela si ten příjemnej pocit mysterióznosti až do samýho konce, tady už je to přece jenom průhlednější. Výbornej cast a soundtrack ale opět vítězí, takže další seriálovej nadprůměr z netlix produkce je tu, a can’t wait for season 3! ()

ZeroCZ1233

Druhá část trilogie, druhá část časového cyklu. Sousední produkce před dvěma lety přinesla Netflixu a celému světu mysteriózní a atmosfericky propršenou pecku, jež stála na perfektně vyladěném scénáři, postavách a nápadu, jak žánr, jemuž se seriál věnuje, posunout ne výš, ale ojedinělou a neprozkoumanou cestou. O dva roky později se tento kousek vrací se sérií druhou a přináší lehčí pokles. Ze sychravého listopadu se dostáváme do červnového slunce, jež přináší německému maloměstu tu předprázdninovou krásu, již tak důvěrně známe ze svého žití v této části Evropy. Tím dostává ránu mysteriózní stránka a téměř celá se vytrácí. Díky čemuž získává místo scénář a jeho nové kličky, s jimiž se tvůrci snaží ještě o velkolepější propracovanost, než tomu bylo v předchozím příspěvku. To se daří, ne však kompletně. Opulentnost, velikost a sebejistota dává na frak dostačující a uhrančivě složité jednoduchosti, tedy laicky řečeno, čím více, tím méně. Je vidět, jak se snaží více a více šokovat tím či oním zvratem, těch ale více než je pro tento projekt třeba a docilovaný šok se vytrácí. Typický příklad dvouvěžitosti, je to slabší i stále skvělá rodinná sága s kupkou zajímavých nápadů a zvratů s dobře napsanými dialogy a scénářem vyměřením na obdivuhodnou přesnost. Dobrých 9/10, v závěru trilogie bych však ubral na megalomanství. ()

fabecc1222

Ze začátku to vypadalo, že kvalita přecijen půjde po první sérii o něco dolu, protože tvůrci první 2 díly spíše jen tak pomalu přešlapávali na místě, a děj se dopředu příliš neposouval. Pak se do toho tvůrci ale opět obuli, a byli jsme zpět na vlně první řady. Časové linie se střídají jak ponožky, postav je tu tolik, že se všechny propojené filmové vesmíry mohou jít zahrabat, všichni jsou už příbuzní se všema, a do toho všeho se přidávají i paralelení časové linie. Tvůrci zatím naštěstí nemají příliš touhu krkolomně vysvětlovat všechny otázky, a s ledovým klidem klidně servírují další a další, které nedají divákovi spát. ()

DwayneJohnson

Je to hodně podobné, jako v první sérii. Až s tím rozdílem, že tady půjdu přece jen malinko níž. Hlavně kvůli faktu, že jsem dřív přidal a teď se snažím být maximálně spravedlivý. Přibyly dvě, nebo tři časové osy a co bych ocenil, byl kromě kvalitního příběhu a skvělého soundtracku určitě konec, který to všechno totálně zamotal a zároveň navnadil na další pokračování. I'm sure, I'll be there. ()

Zajímavosti (9)

• Ke konci epizody zazní píseň „May The Angels“ od zpěvačky Alev Lenz. (Doomcourier)
  • V epizodě zazní skladba „The World Retreats“ od hudebníka Davida O'Dowda. (Doomcourier)