Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (2 194)

plakát

Krakonošův poklad (2017) (TV film) 

Hodně podobné Krakonošově tajemství od Bebjaka, jak námětem, tak i samotným provedením. Občas to spadne do takového temnějšího módu, což já u pohádek vždy vítám. Pro mě je to vlastně první setkání s těmahle klasickýma Německýma pohádkama posledních let a musím říct, že za mě dobrý. Plus v hlavní roli se tu objevujě překvapivě pěkná Němka, určitě hezčí, než lecjaké princezny, které se poslední roky objevují poslední roky u nás. Krakonoš jako mix Saurona v jeho jasné podobě a Němeceké verze Cumberbatche je také příjemným osvěžením této mytologie.

plakát

Tatér z Osvětimi - Epizoda 3 (2024) (epizoda) 

Pokračujeme v hodně syrovém stylu, navozeném v minulém díle. Tady už se jde dost možná za hranu snesitelnosti některých diváků. Závěrečná scéna s Leonem, nebo scény z nemocnice asi nedají spát hodně lidem. A nejhorší na tom je, že se to opravdu dělo. Pořád mi teda vrtá hlavou ta linka se starým Keitelem. Jestli je jakože dementní, a ta hodná sestřička ho prostě jen poslouchá v rámci nějaké léčby, nebo je to opravdu spisovatelka...Uvidíme, jestli to bude mít nějaké opodstatnění.

plakát

Tatér z Osvětimi - Epizoda 2 (2024) (epizoda) 

Atmosféra začíná pořádně přituhovat. Ano, pro našince je asi nezvyk slyšet angličtinu ve Vranově nad Toplou, ale to je pochopitelně daň za to, že si to netočí na Slovensku, ale zahraniční tvůrci. Každopádně i tak jsou takové lokality velmi příjemné osvěžení, stejně tak Slovenští herci v malých rolích. Tábor a jeho vykreslení už tady působí mnohem více temně a depresivně, než v prvním díle, má to takový ten lidský rozměr, kdy se dokážete nacítit do toho, co ty postavy prožívají.

plakát

Anthropoid (2016) 

Asi nejsilnější zážitek spojený s tímhle filmem bude návštěva kina, při které se opakovaně rozbil projektor a celá projekce se tak značně protáhla. Jinak je to trochu nezvyk, mít tu domovské reálie i postavy, ale slyšet je v originále mluvit anglicky, bez snahy tvůrců aspoň trochu zaimplementovat do filmu češtinu. V dabingu se vám tohle pak pochopitelně ztratí. Co mi pak ještě chybělo, tak opravdu nějaké větší emoce, hlavně u vztahů postav, které se poměrně nahodile zamilovávají, ale působí to spíš jen jako tvůrčí záměr, aby tvůrci uměle vytvořili nějaké emoce skrze postavy. Z technického hlediska je to fajn, závěrečná přestřelka super natočená, z historického hlediska bych řkel, že nedochází k žádným větším lapsům. Ale neni to prostě film, co by vás chytl za srdíčko.

plakát

Gentleman v Moskvě (2024) (seriál) 

Nevím, do jaké míry to měl Branagh připravené, ale faktem je, že tahle melodramatická látka je obsah opravdu vhodný přesně pro něj, a nedivím se, že si to chtěl původně zrealizovat. Stejně tak je faktem, že i tahle verze dost jeho poslední filmy připomíná, ať už stylizací postav, či takovým kýčovitým vizuálem. Stejně tak i Ewan a jeho herectí tu hodně Branagha připomínají. Je třeba říct, že sérii určitě nelze brát jako historický exkurz do dobového Ruska. Nějak si nedovedu představit, že se Stalin obklopoval bandou černošských ministrů...Série by možná lépe vynikla jako povídkový film, takhle na poli osmi poměrně roztříštěných dílů, kdy nějaký konzistentní děj se rozjede vesměs až v posledních dvou, ostatní jsou spíše epizodické vsuvky o strastech věžně v hotelu, jejichž kvalita je někdy výborná, někdy průměrná, tak takhle to úplně nevyniká a je  těžké něco víc vypíchnout. Ano, Ewan je opět herecky super, Mary-Elizabeth opět brutálně sexy, ale na to, že se děj odehrává na poli více jak třiceti let (takže na začátku jim je třeba nějakých 20 let!), tak ty změny ve společenském dění prostě nikterak víc neevidujete a je to hlavně o pár postavách a jejich vztazích, kdy budete mít pocit, že jste spíš v klasické Britské kostýmní dobovce, než v mrazivém Rusku.

plakát

Gentleman v Moskvě - Adieu (2024) (epizoda) 

Konec byl v podstatě nastíněn už v minulé epizodě a tady šlo jen o to, že jsme sérii dovedli přesně do toho bodu, který byl naznačen v minulé epizodě, bez jakýchkoliv větších ztrát či překvapení. Což je škoda, nějaké to větší drama si tvůrci do finále opravdu mohli schovat, takhle to bylo vše pěkně v poklidu.

plakát

Tatér z Osvětimi - Epizoda 1 (2024) (epizoda) 

Řemeslně vše OK, ale dějově prostě omýláme zas vše už milionkrát viděné, bez nějakého nápadu navíc. Uvidíme, jestli se to nějak rozjede, aspoň z hlediska atmosféry to pochopitelně může nabídnout hodně. Těžko říct, k čemu bude linka se samotným Keitelem, kterým zatím jen zmateně klábosí, a je jasný, že prim bude hrát ta linka s jeho mladším já, a Keitel by možná stačil jen v klasické poloze vypravěče, bez hypnotických výjevů a projevů demence či čeho.

plakát

Světlonoc (2022) 

Tak tu máme další kolorit Slovenského venkova. Se nedivim, že se ze Slováků dělaj baranotrtkači, když to tak podle nich samých vypadá takhle zaostale a lidi tam ujížděj na kletbách a čarodějnicích. No, ale to může bejt vlastně jedno, taková filmařská inovace. Nebo teda, nevadilo by to, kdyby vše ostatní dávalo smysl, ale tady nedává vlastně smysl vůbec nic. Plus jsou to asi tři filmy v jednom, sociální drama, folklórní mystery, a v neposlední řada snaha o duchařský horor.

plakát

Gentleman v Moskvě - An Assembly (2024) (epizoda) 

Začíná to směřovat do docela předvídatelného konce. Opět tu máme teda nějakou dobovou událost, ale skrze to, že se vlastně nemůžeme hnout z hotelu, tak to na diváka nějak víc neprosákne, akčoliv se to teda teď přímo dotýká některých postav, a vidíme tak klasický dobový mocenský vliv a jeho dopad na jednotlivce.

plakát

Iveta - Léto (2024) (epizoda) 

Tak tady už jsem jako doma. Jak je tu trefně řečeno, sledovali jsme to všichni. Taky si pamatuju, jak jsme to na střední sjížděli, a zároveň tím opovrhovali, jak je to pod naší úroveň...Džambulka výlet do Itálie, asi mediální a morálně odpadní vrchol našeho bulváru s legendárním polonahým Rychtářem mlátícím na dveře u Martucciho. Bartošová už byla v týhle době úplně v háji a vesměs asi bylo jasné, že to už s ní dobře nedopadne a že případný comeback je naprosto nereálný. Překvapilo cameo Brzobohatého, už jsem ho v téhle řadě nečekal. Pořád mi ale připadá, že tu jakoby jedna řada chybí, takhle ten přerod z druhé řady, kdy byla ještě vcelku OK, když po jednom díle je úplně v háji.