Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

misterz 

všechny recenze uživatele

Klasický príbeh boja jednotlivca s väčšinou, ktorý potiahol hlavne jediný herec. Elia Kazan tu vsadil na Marlona Branda a urobil dobre. Už v tak mladom veku mal tento Pán toľko charizmy a hereckého talentu, že by ho mohol rozdávať hoc aj týždeň a stále by ho mal dostatok na ďalší nadpriemerný film postavený hlavne na jeho osobe. Príbeh boja jednotlivca s väčšinou, v tomto prípade s mafiánskymi odbormi, ktoré rozhodovali o všetkom, nielen o tom kto dostane prácu, tak vďaka nemu dostáva ďalší rozmer, rozmer uveriteľnosti a reálneho stvárnenia hlavného problému. Pravda, za všetkým treba hľadať ženu, ktohovie ako by chudák Terry premýšľal bez svojej prenádhernej Eadie (E. M. Saint), ktorá v jeho prípade poslúžila ako katalyzátor, i keď závere ho už v tomto boji za spravodlivosť trochu brzdila. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Elia Kazan /Na Vychod od Raje, Divoka Reka, Tramvaj do stanice Touha/ natocil vyborny film o spinavych praktikach prijimania zamestnancov v akomsi pristavnom meste. Skvostne herecke vykony, Brando bol herec par Excelance, ale tesne mu na paty slape vyborny Rod Steiger /In the Heat of the Night - po Brandovi moj dalsi oblubeny herec starej generacie/. K tomu este perfektne dialogy a vyborne vystihnuta atmosfera pristavneho mestecka : 89 % ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

On the waterfront je príklad starej lásky, ktorá nehrdzavie (niektoré filmové bohužial áno). Videl som ako 12 ročný, bol som nadšený a potom až po dlhých rokoch, našťastie na mojom hodnotení sa nič nezmenilo. Brandonov výkon je jeden z najzásadnejších a najzapamätatelnejších hereckých kreácií nielen 50tych rokov a žiadna zložka filmu za ním v ničom nezaostáva. Mierna naivita v určitých momentoch (najmä scény s kňazom Karlom Maldenom) je vyvážená silným emocionálnym dopadom snímky. TOP 20. 50te roky boli vrcholným obdobím kinematografie. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Možná jsem jednodušší, možná jsem se na tento film díval ve špatném rozpoložení, možná mi něco (nebo všechno?) uniklo... Bohužel za svou osobu musím konstatovat, že oslavovaný film V přístavu mi nijak úžasný nepřipadá a už vůbec mi nepřipadá jako oscarový megahit. Vlastně jsem dlouho váhal, zda mu vůbec dát ty tři hvězdičky. Nakonec jsem mu je dal hlavně za ta velká jména, která se na jeho vzniku podílela. Snad nejvíce ze všeho mě zklamal scénář, který byl podle mě napsán zmatečně, přisuzuje postavám nevěrohodné charaktery, nutí je chovat se občas ne zcela logicky a říkat repliky, jež do daných situací pasují jen velmi kostrbatě. Ale když tady vidím, že skoro všichni tomuhle filmu dali vysoká hodnocení, tak si říkám, že asi bude fakt chyba ve mně... ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Ona improvizovaná scéna se spadlou sněhobílou rukavicí! Jen to dodatečné zjištění o její neplánovanosti trochu pokazilo veškeré bádání nad ní, nad jejím významem - těžko by mohla být plánovaným symbolem, když k ní došlo náhodou, že. Skvělý Brando, Lee J. Cobb, Kazan a kamera, skvělý zážitek. (Snad jen od Bernsteina jsem čekal víc.) Ve své době však muselo být V přístavu mnohem větším a silnějším filmem. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (34)

  • Roli Edie Doyle odmítla Grace Kelly, která místo toho natočila Okno do dvora (1954). (Kulmon)
  • Snímek je volně založený na životních zkušenostech režiséra Elii Kazana. (Hans.)
  • Slavná scéna na zadním sedadle taxíku vznikla díky improvizaci Marlona Branda a Roda Steigera. Podle scénáře měl Steiger Branda z taxíku vytáhnout a namířit na něj pistoli. Brando ale řekl Kazanovi, že nevěří tomu, že by něco takového udělal bratr bratru. Kazan nakonec s návrhem souhlasil a celý Brandův monolog o zkaženém dětství byl improvizovaný. (Cimr)

Reklama

Reklama