Reklama

Reklama

Všichni to vědí

  • Španělsko Todos lo saben (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Krásná Laura přijíždí do rodného Španělska na svatbu své sestry. Bujarou oslavu v kraji prosluněných vinic však naruší zmizení jednoho z hostů. Brzy se ukáže, že pod povrchem dřímají staré křivdy a tajemství, která měla zůstat zapomenuta. Nejslavnější filmový pár současnosti Penélope Cruz a Javier Bardem excelují v hlavních rolích dávných milenců, mezi kterými to nikdy nepřestalo jiskřit. Psychologický thriller dvojnásobného držitele Oscara Asghara Farhadiho se stal zahajovacím filmem festivalu v Cannes. (Aerofilms)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (109)

adam9 

všechny recenze uživatele

Farhadiho výlet do Španělska se dá jednoznačně hodnotit kladně. Někdo může namítat, že je výstavba příběhu a utrpení postav značně zdlouhavé. Ano, filmu by nějaký ten čas navíc ve střižně jistě neublížil, napětí se ale daří držet víceméně po celých 132 minut stejně, a když v hlavních rolí excelují prvotřídní herci, tak není na co stěžovat. Více v ext. recenzi. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Prvotřídní obsazení, skvělá režie, dobrá kamera i výprava. Vlastně 2/3 filmu jsou vynikající a odpovídají Farhadiho pověsti. Jenže pak se film zlomí a strašlivě mu ublíží velmi nepřesvědčivé rozuzlení. Jakmile se začne vše přímočaře vysvětlovat, veškeré předchozí pečlivě budované napětí opadne, tajemství se utopí v banalitě bez překvapení. Vlastně už ve chvíli, kdy se na scéně objeví Alejandro, začnou vyvstávat určité pochybnosti. Mezi Laurou a Pacem to jiskří. Na jejich minulém vztahu je celá zápletka vystavěna, a proto je i v samotném vyprávění síla: Nejprve radost, štěstí, pak šok, nervozita, průběh horečného pátrání a shánění peněz.... Divákovi se odhalují střípky minulosti, napětí i díky Irenině nemoci s časem narůstá. Pořád to dává smysl a drží příběh pohromadě (byť kvůli vší přímočarosti se otupují jakákoli případná dilemata, před kterými Paco nutně musí stát; všechna rozhodnutí jsou přijímána bez větších cavyků). Alejandro do tohoto vyprávění však přináš WTF moment: Proč jsou Alejandro a Laura - při znalosti všech těch postupně odlupujících střípků - vlastně spolu? Celá konstrukce příběhu se začíná otřásat, gradace napětí ochabne, dějový posun ztěžkopádní, až nakonec přijde finále... Divák se dozví "kdo je pachatel" a předchozí střípky jsou na nic; výsledné torzo mozaiky je nejasné, nepřesvědčivé; "kauza" je vyřešena, nedostaví se však uspokojení, zůstane pouze záhada vztahu Laury s Alejandrem... Film končí v okamžiku, kdy si řeknete, že to, co bude po tomto odhalení následovat, by bylo mnohem zajímavější, než celé předchozí dvě hodiny, během nichž motivace všech postav vybledly do nezajímava... ()

Reklama

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

První půlhodina se zdlouhavou svatbou selhává v představení všech zhruba patnácti zásadních postav a vztahů mezi nimi (které vám začnou pomalu docházet až v pozdějším průběhu) a pak rozehrává příběh s únosem, který připomíná nějakou detektivku od Agathy Christie, ale bez detektiva. Ve zbytku filmu se spíš řeší rodinné vazby a dávné křivdy než aby se vyšetřovalo, avšak neznalost totožnosti únosců do toho alespoň přináší prvek napětí a nejistoty. Díky kvalitním hercům to není špatné, ale kvalitativně je to na úplně jiné úrovni než režisérovy předchozí íránské filmy. ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

Takové civilní drama jedné rozvětvené rodiny podtrhnuté civilním herectvím Javiera a Penélope, ale vlastně všech zúčastněných. Bylo zajímavé sledovat jak se případ ztracené dívky postupně vyvíjí a odkrývá skrytou zášť, závist, lži a různá tajemství této rodiny. Javier Bardem zde, dle mého názoru, naprosto exceluje v roli obyčejného farmáře a "dobrého chlapa" ( lepší slovo mě fuckt nenapadlo), který je ochoten pomoci úplně a doslova vším a posléze je za všechno po "zásluze odměněn". Jak už to tak v životě chodí...Mě ten příběh doslova vcucnul a vůbec jsem nevnímala jeho délku. Krásný, smutný a snad i realisticky ukazující jak finanční krize láme charaktery a to i mezi nejbližšími...Za mě 90% ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Rozchod Nadera a Simin pokládám za vynikající film, zde jsem ale na rozpacích. Manželé Bardemovi jsou výborní, ostatní také, příběh rovněž, nálada, psychologie dramatické situace, vše ok, ale na to, že se jedná o ohnivé Španělsko, pulsující, temperamentní, se mi poklidné, komorní zakončení docela příčilo. Osobně bych uvítala v závěru velký, brutálně uječený výstup, který by šel až na dřeň. Jasně, Farhadi přesně tohle nechtěl a v jiných filmech bych tento způsob ocenila, jenomže tady prostě ne. Devalvovalo mi to celý film, který se mi jinak po čertech líbil, přestože je nad slunce jasné, že život je nade vše. Jinak, manžel oddán Bohu mě tak neskutečně sral, jako dávno nikdo jiný. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (9)

  • Jedná sa iba o druhý španielsky hovorený film v histórii, ktorý otváral MFF v Cannes. Prvým bol film Zlá výchova (2004). (MikaelSVK)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v mestečku Torrelaguna, severne od Madridu. (MikaelSVK)

Související novinky

71. Cannes Film Festival a jeho vítězové

71. Cannes Film Festival a jeho vítězové

20.05.2018

71. ročník byl zahájen snímkem Oscary ověnčeného Asghara Farhadiho Všichni to vědí, jemuž vévodí slavný španělský herecký pár Penélope Cruz a Javier Bardem. Česká stopa byla výrazně znát v úvodu… (více)

Reklama

Reklama