Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalista Viktor Mojžíš se dostane do konfliktu s majitelem psa Jindřichem Oseckým, jenž nečekaně napadne jeho šestiletou dceru Lindu. Použije služební zbraň a psa zastřelí. Incident ale vyvrcholí fyzickým střetem obou mužů a neúmyslným postřelením majitele psa Jindřicha Oseckého. Viktor je následně propuštěn ze služby a odsouzen nepodmíněně na několik let. Když vyjde z vězení, ocitá se na úplném dně. Manželka se s ním rozvedla a chce uhradit výživné na dceru, která jej vlastně nezná a Oseckému, který skončil na invalidním vozíku, musí platit odškodné. Naštěstí mu alespoň jeho kolega Taraba z kriminálky dohodí práci u známého v detektivní agentuře. V téže době na německé dálnici uprchne svým pasákům Klára Osecká, která byla několik let nezvěstná. Policejní tým vedený právě Tarabou informuje její rodiče, manžele Osecké, o vážném fyzickém i psychickém stavu jejich dcery, která byla hospitalizována v nemocnici. Vyslýchá zároveň Lukáše Kulhánka, který řídil auto, z něhož se Kláře podařilo utéct a Kulhánek tuší, že se kolem něj stahuje smyčka. Musí tak za každou cenu umlčet Kláru, aby proti němu nemohla svědčit a ohrozit tak nejen jeho samotného, ale celou skupinu, která se na obchodu s bílým masem podílí. Osudy Jindřicha Oseckého a Viktora Mojžíše se v těchto souvislostech znovu po letech nečekaně protnou. (Česká televize)

(více)

Recenze (203)

Aurewen 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době fakt dobrý a koukatelný český napínavý TV film, který si nehraje na Kobru 11, neodehrává se ve filmovém studiu nebo Praze (jakožto většina), jeho dění je bohužel reálné a příliš se o něm nemluví. Až na postelovou zápletku ve druhém díle, co nesměla samozřejmě v českém krimi filmu chybět (hlavně se držme žánru), to bylo fajn. Na české poměry dobře natočené, skvělé obsazení, nechybělo napětí, psychologie postav a vše to podtrhla raw atmosféra. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Veľmi slušná kriminálka najmä vo svojej prvej časti. Má dobre založenú kriminálnu aj osobnú rovinu, Švehlík je sympaťák. Tá druhá časť sa potom už tiahla v jednej línii a neprišlo k veľkým zvratom, či prekvapeniam, a záver sa mi zdal taký zbrklý, veľa vecí ostali nevyriešených a to hlavne v spomínanom osobnom živote. Každopádne pozornosť diváka si film ako taký zaslúži. Mohla to byť aj kriminálka škandinávskeho typu, lenže tvorcovia zabudli zapojiť do deja atmosférickejšiu hudbu a tak aj tento aspekt poslal film do lepšieho priemeru. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Promyšlený a stylově vyprávěný žánr s psychologickým přesahem. Promyšlený, napínavý, dobře zahraný a vyprávěný filmovým jazykem, Stockholmský syndrom nestojí na akci ani na kresbě podsvětí, která náleží spíše k jeho slabinám, protože svůdné slečny u tyče a snědí poskokové obchodníků s bílým masem zosobňují otřepané klišé. Překvapivě výbušně účinkuje vztahový trojúhelník mezi postavou Švehlíka a rodiči poznamenané dcery v podání Martina Fingera a Zuzany Mauréry. Dokonce milostný akt, jindy doplňková banalita románových zločinů, je tady spíše výrazem zoufalství osamělých, navíc motivem svým ztvárněním uměřeným a z logické podstaty bezvýchodným. Bohužel zrovna logiku příběhu podrývá fakt, že ač uprchlá školačka představuje pro gang nebezpečnou svědkyni, policie jí neposkytuje ochranu – teprve těsně před závěrem a ještě nedbale. Pocitový strach se od triku s výtahem po vpád do nemocnice náležitě stupňuje a především silně zabírá takřka hmatatelná, přitom střízlivě vykreslená bezmoc rodičů. Až ve finále se dostaví tradiční úlitba žánrovému modelu, kdy hrdina musí jít proti přesile sám. Švehlík je ideální typ pro detektiva drsné školy; vedle uniformity domácích krimiseriálů má totiž Stockholmský syndrom jednu velkou výhodu, jíž se říká osobitost. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

50% — Zpočátku jsem si myslel, že příběh bude postaven na konfliktu dvou mužů – bývalého kriminalisty Mojžíše a vozíčkáře Oseckého. Sice jsem tam neviděl důvod pro stockholmský syndrom, ale čekal jsem, jak se to vyvine. Začátek byl docela nekompromisní – část viny byla na obou a každý mohl být na toho druhého nikoliv neprávem naštvaný. Příběh se však vyvinul jiným směrem, a to k obchodu s bílým masem, jehož obětí se stala i dcera Oseckých. Osečtí nakonec požádali Mojžíše o pomoc a ochranu před mafiány, kteří chtěli jejich dceru zlikvidovat. A zde už se stockholmský syndrom prodral na povrch velmi zřetelně. Proč ne. Z hlediska dramatického nebyl dvoudílný film špatný, ale působil nedotaženým dojmem. Co měla znamenat linka s nevěrou Osecké a tím, že na to manžel přišel? Čekal jsem, že to bude nějak řešit, ale nakonec z toho nic nebylo. A v závěru to vzdala i Osecká sama. Stejně tak linka nového přítele Mojžíšovy bývalé ženy a jeho agresivity vyšuměla bez výraznějšího zájmu. Že by takový člověk, navíc policista, opustil pole bez boje? A nakonec divně vyšuměl i titulní syndrom – holka se na konci zachovala dost nelogicky, pokud tedy nemělo jít o to, že se netrefila. Nepochopil jsem taky, co dělali na Lukášově pohřbu Osečtí, tohle bylo nejspíš pouze k tomu, aby divák chvilku tápal, čí že to pohřeb vlastně je. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nechtěl jsem hodnoit po prvném díle jako kolegové, protože tady bylo zjevné, že až závěr to celé sepne. Za začátku to mělo velmi solidně našláplo i když ten faktor osudovýh náhod mě přišel docela nevěrohodný, ale zase to bylo za cenu orginální zápletky a to nejen z hlediska napětí a krimi žánru, ale především psychologie. Druhej díl měl gradaci, to ne že ne, ale opět spousta klíčových náhod trošku ten realismus ubíjela. Závěrečná akce ubila druhou hvězdičku to nemělo s realitou nic společnýho, spíš s groteskou. Ovšem ty tři co dávám, jsou poctivý, jednalo se krimi-thriller, který měl drajv, napětí a velmi kvalitní herecký výkony a to není zase tak málo. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Herečka Elizaveta Maximová (Klára) konzultovala postavu s psycholožkou pracující nejen s oběťmi, ale i pachateli únosu. [Zdroj: moravskoslezsky.denik.cz] (rakovnik)
  • Lokality natáčení byly napříč celým Moravskoslezským krajem. Čtvrť, kde došlo k únosu hlavní postavy, se točila v Havířově. Nemocnice, kde docházelo k hospitalizaci, ve skutečnosti není Fakultní nemocnice (jak bylo ve filmu zmíněno), ale Ostravská městská (Na Fifejdách). Bar, kde se scházeli mafiáni, vznikl ze street cafe Dock v centru Ostravy. Scénka, kde měla hlavní postava (Švehlík) dojet za unesenou dcerou, byla točena na Frýdecko-Místecku (benzínová stanice Tošanovice). Chata, kde se natáčela závěrečná scéna, se nachází v Beskydech (obec Krásná). (Van_Stajpen)

Reklama

Reklama