Vedenie elektrárne stále popiera výbuch v Černobyle. Ruská vláda sa snaží zistiť, aká je situácia a následne začína s riešením problémov a evakuáciou oblasti. Vedkyňa z Bieloruska prichádza zo zistením, že problém by mohol byť omnoho horší. (Aktuality.sk)

Recenze (167)

barrahir

"Bohužel" už jsem viděl pár dokumentů předtím a... druhý díl na rozdíl od prvního už plně neodpovídá historii. Vrtulník nespadl při prvním letu, ale po půl roce díky oslnění od slunce, ale to bych pominul v rámci dramatizace. Horší mi přišlo, že konzilium fyziků, kteří na tom dělali, nahradila fiktivní Ulana Khomyuk (Emily Watson), bez jejíhož dramatického příjezdu osobákem do Černobylu by do dvou dní vybuchl vodík v nádržích a půlka Evropy vlastně byla zachráněna díky statečnosti jedné soudružky, protože Legasov to přehlédl. 8/10 ()

krysik

Přidává to na síle... Paráda. Cítím filmové vyprávění, výborná výprava, kamera, herecké výkony, reálie... fakt paráda. Kdysi jsem četl Motlibu za Černobyl a při mnohých scénách v seriálu se mi vybavuje právě kniha. Je stále silněji vidět, jak zpočátku strana nedokázala přiznat možnost svého selhání a banalizovala celý problém. Za mě plný počet hvězd a těším se na další díl. A opět pokládám otázku, kdy se tohoto sakra chopí schopný filmař a natočí celovečerák ? ()

klukluka

Narozdíl od prvního dílu nás v tom druhém nechali aspoň chvílemi trochu vydechnout. Neberu to jako chybu, ale jako úlitbu sledováním zmoženému divákovi. Skutečná realita ale musela být výrazně děsivější. Třeba jen proto, že nejhorším momentem nařízené evakuace x tisíc lidí jistě nebyl jeden odložený pes. Navzdory nemožnosti zachytit všechnu tu hrůzu jsem rád, že se tohoto tématu někdo zhostil. Velice zajímavé je pro mě například zjištění, že mohl být rozsah katastrofy mnohem ničivější. ()

Ani si nepamätám, kedy ma naposledy bavila, či skôr mrazila nejaká epizóda ľubovoľného seriálu. Harris, Skarsgard a Watson konečne dostávajú poriadny priestor. Divák, ktorý o neho vie iba zbežne niečo z médií, čo som ostatne aj ja, sa toho dozvie neuveriteľne veľa a uvedomí si, čo všetko bolo vtedy v stávke. No a myslím, že nikdy inokedy som si pri žiadnom kinematografickom diele neuvedomil, čo to je skutočne sebaobetovanie pre vyšší cieľ, vtedy, keď sa proste musí. A to bez zbytočných patetických rečí. ()

Redukovana.K

4 hvězdičky. Je to luxusní podívaná jestli se HBO něco povedlo tak tohle. Kdybych měl hodnotit jen seriál je to jednoduše na vrcholu mích seriálů. Problém je že takováhle věc nemůže být hodnocena jen z filmového hlediska ale jak odráží pravdu a tady nám druhý díl začíná pokulhávat. Chápu že jadernou komisi které Legasov velel tu prostě nakonec zastupuje Legasov sám (to je celkem běžná praxew že ze 100 lidí udělají jednoho) Celkem vem čert že Vrtulník to hopne do reaktoru první den po nehodě i když ve skutečnosti to bylo týden a v naprosto jiné situaci. Vem čer i naší hrdinou jadernou fyzičku z běloruska což je celkem fikce jak blázen. Ale to že nám tu ukazují radiaci jinak než ve skutečnosti funguje to už je napováženou.... Kontaminované oblečení vám nespálí ruku problém kontaminovaného oblečení je v šíření alfa a beta částic které můžete dostat do těla a vnitřní kontaminace je mnohem mnohem horší než vnější (viz Litviněnko a jeho otrava poloniem venku neškodné, uvnitř smrtelné). Vem čert že vás těžko nakazí už ozařený pracovník (prostě dostal "tokem" energie a teď mu na to umírají buňky on sám není radioaktivní (pokud nemá na sobě kontaminát což jeden oplach ve sprše vyřeší), atd. jsou to sice detaily ale dost podstatné dokud lidi nepochopí jak to funguje nebudou vědět jaké reálné rizika to představuje a jak se proti tomu případně chránit. Takže tohle nakonec snižuje skóre na 4 hvězdičky. ()

Zajímavosti (13)

• V epizodě je zmíněno, že tři pracovníci, kteří se vydají do tunelů pod elektrárnou, nejpozději do týdne zemřou. Ve skutečnosti však všichni tři přežili. Alexej Ananenko (Baltasar Breki Samper) a Valeri Bezpalov (Philip Barantini) byli v době premiéry seriálu stále naživu. Boris Baranov (Oscar Dyekjær Giese) zemřel v roce 2005 na infarkt. (NiWi)
  • Použité televizní zpravodajství americké NBC a sovětské státní televize jsou autentické, stejně tak hlášení o evakuaci v pripjaťském místním rozhlasu. (Skalda1989)
  • Bílo-modré autobusy, určené k evakuaci, jsou LAZ 695. (Maulincio)