To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Recenze (446)

Hellboy

Philip K. Dick ve své krátké povídce Paycheck opět zúročil své oblíbené téma - schopnost předvídat budoucnost a otázka, nakolik je toto předvídání důvěryhodné. Takže téměř to samé, jako Minority Report. Je neuvěřitelné, kolik nápadů se z tohoto motivu dá vytěžit. Zajímavé je, jak se na csfd liší hodnocení právě mezi těmito dvěma snímky. Proč má Paycheck pouhých 69%? Asi proto, že režisérem je John Woo, od kterého každý očekával divočejší akci a hlavně víc akce. Ale já jsem byl spokojen. ()

Marigold

Obrovskou výhodou Výplaty je, že John Woo umí točit akční filmy. Její obrovskou nevýhodou je, že není čistě akční film, ale poslepovaný pokus o "chytré" sci-fi drama s hrou na "co bude v budoucnosti". Pokud si tedy z pomyslné účtenky Johna Woo odečtu výborně provedené akční scény, pár hezkých ohníčků a nápaditých choreografií, šklebí se na mě scénář děravý jako ementál, který si s logikou užil leda v hodinovém hotelu. Když na obrazovce má co explodovat, co uhánět, co svítit jako silvesrovská rachejtle, je Výplata velice zábavná. Jenže ono se v tom filmu bohužel i mluví a odvíjí se děj, který není ani náhodou komplexní, ani náhodou překvapivý a ani náhodou domyšlený. Navíc jeho větší část vleče do finále nevýrazný fešák Affleck, jehož inženýr Jennings si může o charismatu a šťávě takového Johna Andertona leda nechat zdát. Příběhem se plouží nepřesvědčivě, ve vyhrocených scénách působí vyloženě škrobeně... V podstatě jsem tedy zapomněl, že Výplata chtěla pracovat s napínavým thrillerem, protože struna rychle praskne a zbyde celkem slušná akční hoblovačka woovských kvalit. Nechybí bílá holubice. Chybí jen holubičí lehkost. 50% ()

Ruut

No no bylo to těsné ale áááno Výplata je historicky druhým filmem ve kterém se mi líbil Affleckův HERECKÝ výkon. Sice to stále ani zdaleka nemá na cameo v Jay a tichej Bob, ale opravdu se jedná o solidně toporně minimalisticky zahranou postavu. John Woo tentokrát silně pokulhává za svou předchozí vesměs hogkongskou tvorbou. Příběh celkem tuctový. Určitě by byl Paycheck lepším filmek kdyby se nebral tak vážně. Průměrná oddechovka na jedno použití = Výplata. ()

castor

Očividně pouze s vidinou „výplaty“ se nechal zlákat akční klasik John Woo k tomuhle sci-fi projektu. Člověk, od kterého jsme byli zvyklí, že děj a dialogy pouze spojují nápadité akční scény, jakoby unavený klesal k šedivému průměru hollywoodských rutinérů. Už jeho poslední nevýrazné snímky (druhá Tomova nemožná mise, Kód Navajo) ukázaly, jak ojedinělé projekty kdysi natáčel!! Blízká budoucnost je nenápaditá, akční scény jsou víceméně pouze dvě, ostatní se za ně považovat nedají. Uznávám ale, že honička na motorce ze staré školy je fajn, stejně jako povedené finále. Nic nekompromisního to není, ale ani na nadávky to nevidím. Ben Affleck, skládající z „náhodných“ předmětů svoji minulost, nikterak neoslní, stejně jako překvapivě nevýrazná Uma Thurman (naštěstí se na ní alespoň pěkně dívá). Slušný thriller, se slušnou záplatkou to přesto je, jen od jména John Woo bych očekával přece jenom něco zdatnějšího. ()

Shakers

Akési mi to prišlo nemastné neslané. Predloha je určite dobrá od spisovateľa takých peciek ako napr. Blade Runner, Total Recall alebo Minority Report, ale ty herci alebo aspoň ich prevedenie mi tam nejako nesedelo. Pekné spracovanie, ale od majstra akčných filmov Johna Woo ma ani akcie nezdvíhali zo sedačky. Takto s toho ostal iba zaujímavý príbeh, ktorý proste nemá ten správny gradujúci šmrnc, pod ktorým sa podpisoval John Woo pravidelne. 70% - 3* ()

Zajímavosti (19)

• 20 předmětů, které Michael vytáhne z obálky jsou – sluneční brýle, balíček cigaret, lístek na autobus, diamantový prsten, sponka, lísteček z cukroví, klíček údržbáře, zapalovač, sprej na vlasy, krabička zápalek, propustka do Allcomu, klíč k BMW, zrcadlo, známka, kuličková ložiska, klíč, půldolar, křížovka, kulka a hodinky. (HellFire)
  • Michael Jennings navrhoval holo-monitor od 19. října 2004 do 22. prosince 2004. Jeho hlavní projekt pak končil v červnu 2007. (HellFire)