Režie:
Fiona ZieglerScénář:
Fiona ZieglerKamera:
Yvon TeysslerováHudba:
Martin SkalskýHrají:
Dominique Jann, Ivan Pokorný, Hana Vagnerová, Vratislav Brabenec, Robert Nebřenský, Matyáš Řezníček, Heidi Maria Glössner, Uwe Schönbeck, Andri Schenardi (více)Obsahy(1)
Evžen se sice narodil a vyrostl ve Švýcarsku, ale protože byl vždy tak trochu bohém, rozhodl se opustit tamější buržoazní svět, kam příliš nezapadal. Po třicítce se přestěhoval do Prahy, odkud jeho otec naopak v roce 1968 emigroval a už se tam pak nikdy nevrátil. Evžen se i přes dospělý věk stále není zcela schopen postavit svému dominantnímu otci. Pro něj je Česko a Praha dávno zapomenutá minulost a jediné, na čem mu záleží, je dobrá pověst a slušně vydělávající soukromá zubařská praxe ve švýcarském Bernu. Evžen naopak v Praze provozuje vysněný hudební klub, zažívá tu osudovou lásku, ale i osudové neštěstí, a nakonec to vypadá, že se bude muset do Švýcarska přece jen na chvíli vrátit... (Cinémotif Films)
(více)Videa (1)
Recenze (25)
Proč jsem odpadoval? Protože mi film se stopáží hodinu a čtvrt sebral nejméně čtyři hodiny života. Komedie / Road movie? Kdo dal snímku tenhle popisek? Ano, přesně to vystihuje, jak mohou drogy ovlivnit lidské myšlení. Fakt netuším, kde se v téhle smrtící nudě skrývaly nějaké humory. Pokud tam byly, ukrývaly se lépe než esesáci v poválečné Jižní Americe. Road movie může být, cestovalo se vcelku hodně a vcelku nezáživně, ale v nezáživném duchu se neslo celé tohle dílo. No, Fiona Ziegler se na mě ošklivě vyřádila. / Poučení: Jdi si za svým snem, jenom nenuť ostatní, aby to sledovali. ()
Když si představím, že za peníze vynaložené na tento částečně autobiografický debut, se třeba mohlo pomoci nějakému útulku….jasně, dělám si tak trochu srandu, ale tohle je tak zbytečný film. Tisíce rozehraných témat a vlastně žádné, chybí o co se opřít, herci nefungují, zápletka nefunguje (jestli tam teda vůbec nějaká je)…prostě nic. Jsou špatné filmy, u kterých, alespoň tušíte, proč byly natočeny, ale v tomto případě je mi existence snímku zcela nejasná. ()
Úplne o hovne. Režíruje Fiona a nie je to Čaputová. Ten Dominik Ján, ten by mohol hrať akurát v dokumentoch o Dachau, keby ho tam dokreslili, nikto by si nič nevšimol. A Vagnerovej tie bradavice stále vidno. Film jedine pre tých, ktorí milujú nemčinu a ešte viac pre tých, ktorí ju milujú len počúvať, no nerozumejú jej, lebo titulky si treba dokúpiť. ()
Švýcarská absolventka FAMU Fiona Ziegler natočila česko-švýcarský film, který je víc švýcarským filmem, ale nějak to bylo jako filmový zážitek na úrovni bakalářské práce, těch pár prvků, které z toho dělají nějakou trochu zapamatovatelnou věc ( Hanka Vagnerová, Vratislav Brabenec z The plastic people of the univers !!! nebo ten Knight rider ), ale to není nic nad jednu hvězdu. ()
Poctivě natočený film, v němž je slabá pointa a vyprávění je nevýrazné, ale má pár silných okamžiku. Tématem je sobecka nezávislá nezodpovednost, která je jen klam. Přitom snímek nikoho neodsuzuje. Pár se k sobě hodí. Nejvýraznější postavou je hrdinů otec Ivan Pokorný. Preziraveho hrdinů si moc neoblibite. ()
Galerie (10)
Photo © Cinémotif Films
Zajímavosti (4)
- Postavu Evženova otce Václava, který od roku 1968 žije ve Švýcarsku, ztvárnil režisér a herec Ivan Pokorný. Ten sám prožil část života v emigraci v Rakousku a Německu – na rozdíl od své filmové role se ale Ivan Pokorný po revoluci do Česka vrátil zpět. (Zdroj: Cinémotif Films)
- Jedná se o historicky první švýcarsko-český koprodukční snímek. (Zdroj: Cinémotif Films)
- V ČR byl film podpořen Státním fondem kinematografie, Prague Film Fund a jedná se také o koprodukci s FAMU. Jde o celovečerní, částečně autobiografický debut režisérky Fiony Ziegler, který vychází z jejích vlastních zkušeností se životem „mezi dvěma světy“. (Zdroj: Cinémotif Films)
Reklama