Hollywood o něj nestojí a talentovaný Rudy Ray Moore se proto vydá vlastní cestou. V roce 1975 natočí pro černošské publikum film Dolemite. (Netflix)

Recenze (106)

Ironfood

Další příspěvek v kategorií komedií o natáčení špatných filmů. Kvalit snímku Ed Wood to ovšem nedosahuje. Navíc mám trochu obavy, že mé hodnocení by bylo o hvězdičku slabší, kdybych již nebyl skalním fanouškem Rudyho Raye Moorea (k tomu, abych se jím stalo, mi stačilo zhlédnutí filmu Disco Godfather, k jiným jeho snímkům jsem se bohužel zatím nedostal). Film Ed Wood jsem naopak viděl dříve než Ed Woodovy filmy, tam mám naopak pocit, že ty původní filmy v důsledku Burtona snímku poněkud nadhodnocuju:-) ()

Streeper

Bylo hezké vidět na plátně opět Eddie Murphyho a v docela vážnější roli než jak jsem zvyklá. O Rudy Ray Moorovi jsem nikdy neslyšela, takže tohle pro mě byla premiéra. Musím ale říct, že jako člověk mi byl velmi sympatický. Byť už překročil tu pomyslnou věkovou hranici na získání úspěchu, nevzdával se a šel do toho. Obrovská poklona, že se mu to nakonec i podařilo. Je to ale docela dlouhé a má to hodne pomalý rozjezd. Eddie, i když ho mám ráda, tak nedokázal udržet mojí pozornost po celou dobu filmu. Je to takový průměrný životopisný film, který už asi nikdy znovu neuvidím, ani nemám tu potřebu na to znovu koukat. Vidět jednou a stačilo. ()

KIT.HL

Eddie také stárne , ale pořád to v sobě má. Postava sprosťáka Rudyho Ray Moora, který jde za svým cílem , být slavný, mu sedí skutečně jako " prdel tlusté ženské na hajzlíku". Rekonstrukce skutečných událostí v zábavné a po černošsky sprostém provedení ač je dostupná v dabingu vynikne jen s titulky. Pravověrní vyznavači " Motherfuckerů" filmů si to samozřejmě užijí mnohem více než Ti co se berou moc vážně. Příjemně koukatelné. ()

Olík

Strejda Eddie se nás zase po letech snaží přesvědčit, že není jenom prdící karikaturou sama sebe, ale v první řadě pořád ještě hercem……a nutno dodat, že přesvědčivě. Showbyznys biografie, u které kdyby jste nevěděli, že vlastně jde o životopisný snímek, tak máte pocit, že právě sledujete typickou afro ukecanou komedii. Jinak ale vydařená záležitost. Rudolph Frank Moore byl bezesporu zajímavá postavička (přiznám se, že jsem neznal) a Murphy si ho dává s chutí gurmána. Celkově z filmu jde taková zvláštní pozitivní energie. Eddie Murphy to rozhodně ještě nezabalil a uvidíme, s čím přijdou reinkarnace klasik Cesta do Ameriky nebo Beverly Hills Cop. ()

rikitiki

Tomuhle se říká kulturní rozdíl. Zatímco titulní postavy považují film Na titulní straně, na který jdou do kina, za nudu, pro mě je to zábavná a střelhbitá konverzačka. Zatímco hlavní postavy se smějí až se za břicho popadají při spršce tupých nadávek, které kolem sebe chrlí hlavní hrdina Dolemite, mě to připadalo tupé, nevtipné a přinejlepším dětinské. Jako, když se zasmějete, když někdo řekne: "prd.l.". Samozřejmě, s ještě drsnějšími výrazy. Těžce se mi tedy odlišovala filmová postava od toho, koho ztvárňuje. Protože vlezle dotíravý a vulgární Dolemite mi nebyl sympatický ani trochu. A jeho snažení natočit film, téměř dle vzoru Eda Wooda, mi bylo zcela lhostejné. Film o postavě, která mi nic neříká, považuji za průměrný. Vzhledem k tomu, o kom pojednává, to táhne hodnocení ještě níž. SHRNUTÍ: Když nemáte talent, zoufale se snažíte prosadit a pak vsadíte na šmíráckou sprostotu. ()

• Kolem 10. minuty filmu stojí na stole čaj Lipton s logem Rainforest Alliance (zelená žába). Aliance deštných pralesů existuje pouze od roku 1987, zatímco film se odehrává v 70. letech. (MTHRFCKR)