Epizody(6)

Za nadvlády Impéria sa Obi-Wan Kenobi vydáva na kľúčovú misiu. (Disney+)

Recenze (463)

Marigold

Jsem s tím v míru. Je to režijně totálně nevyrovnané (srovnání úvodní scény z Jedi chrámu a naprosto parodické honičky lupičů a Leiy je neúprosné), scenáristicky je to bordel, postavy se potkávají a odcházejí jakoby uprostřed něčeho podstatného. Trpí to Disney syndromem SW - má to strašně omezené mantinely, protože víme, kam to směřuje a ještě si je to zužuje tím, že to do hry vtahuje úplně zbytečně známé postavy v ústřední roli. Jenže jako kolekce hezkých set pieces, temné atmosféry inkviziční periody a zachmuřeného Ewana, který by vytáhl emoce i z hromady sušeného trusu, to prostě tak nějak funguje. Pokud si odmyslíme, že i nejlepší nová postava, posedlá Třetí sestra, nakonec moc dramaticky nedává smysl a očekávaný duel Bena a "vy víte koho" skončí předčasným odchodem jednoho týmu do šaten, je to vlastně přiměřeně zábavná a atmosferická jednohubka ze světa, který začíná připomínat mosteckou hnědouhelnou pánev. Akorát producenti už by se mohli smířit tím, že Leia, která se ledva přestala pomočovat a digitálně vyhlazený boomer Anakin možná nejsou to, co fans SW chtějí. ()

Paxxx.cz

Za mě spíše průměrné rozšíření zasazené do mezery mezi třetí a čtvrtou epizodu Star Wars. Povedl se začátek, vydařil se i konec, ale vše mezi tím je postaveno na podobné ověřené šabloně, která ničím neohromí, jelikož nápadně připomíná tu z mandaloriana. Postavy za mě docela v pohodě, jen bych měl pár výhrad, ale nechci spoilerovat, prim samozřejmě hraje Ewan. V celku jde tedy o mini seriál, který sice vyloženě nezklame, ale taky Vás neposadí na zadek a to říkám jakožto velký fanda Star Wars univerza. Další řadu bych za mě spíše nedělal...6/10. ()

Djoker

Obi-Wan Kenobi patří mezi základní stavební kameny celého světa Star Wars a v podání McGregora skoro sám odtáhl Epizody II a III. Prázdné políčko jeho životopisu mezi oběma trilogiemi tedy stálo za vyplnění. Tenze mezi Kenobim a Vaderem nepolevuje. Víme, že jejich střety nedopadnou fatálně, ale jsou stále extrémně vypjaté. Sázka na další roztomilý prvek v podobě žvatlající princezny se však míjí účinkem a linka Třetí sestry je pouze zbytečnou vatou. S1: 60% ()

Algernons

K seriálu jsem byl celou dobu skeptický, než mi první ukázky dali naději, že by se mohlo jednat ve výsledku o něco neškodného, zajímavého a kvalitního. Potenciál na vás dýchá z každé epizody, hlavně díky Ewanu McGregorovi, který je velmi dobrým hercem. Jenže se to tvůrcům celé rozpadlo pod rukama. Tolik nápadů, co by chtěli odvyprávět a předvést, až nebyl prostor žádný pořádně rozvést a naopak to seriálu škodí. Šilená nesourodost a naprosto nepřirozená gradace. Jen ztěží odhadnete z konce epizody o čem bude další a to opravdu nemyslím jako pochvalu. Je tu znát hrozná nedopečenost a souboj PĚTI RŮZNÝCH scénaristů. Je to liný, zkratkovitý a ultimátně o ničem a bez pointy. Potřebovalo to aspoň dalšího půl roku nebo rok příprav předtím, než by to šlo do produkce, ale to bohužel v Disneyho pásové výrobě obsahu pro Disney+ není možné. Nemluvě o tom, jak si to absolutně vytírá zadek s původními filmy a charaktery některých postav. Je to velká bída, které by nikdo neměl věnovat pozornost. Jasně, na sledování je to asi záživnější než takový Boba Fett, ale ten vám ani nezpůsobil silnou psychickou újmu a nesníží IQ o 20 bodů. Bída, hrůza, děs a tragikomedie. Cringe "Hello There" už je jen shnilou třešničkou na tomto bioČoko dortu. 4/10! Seriál OBI-WAN KENOBI Si Zasloužil MNOHEM VÍC! ()

Fiftis

Je to neuveriteľné, ale ja - jeden z najväčších fanúšikov Star Wars, dávam tak dlho očakávanému seriálu o Obi-Wanovi Kenobim len 3 hviezdy. Teda pokiaľ ostane len pri prvej sérií, čo už je asi isté. Star Wars som videl všetko, čo doposiaľ vyšlo a teda aj mnoho obsahu s Obi-Wanom v 7 sériovom seriáli Clone Wars. Tu sa sem tam objavila aj moja najobľúbenejšia SW postava - Anakin. A i tak som schopný dať len 3 hviezdy. Ani neviem čím to bolo. Všetko to proste vyzerá rovnako ako Mandalorian či Book of Boba Fett. Ale asi ten najväčší dôvod je ten, že z najlepšieho Jedi bojovníka urobili presne to, čo v najnovšej filmovej trilógií Lukovi. Urobili z nich otravných dedkov ktorí nevedia bojovať a na všetko frflú. Veľké sklamanie. (15.6.2022) / Hodnotenie: Epizóda 6 ***** Epizóda 5 **** Epizóda 1,4 *** Epizóda 2,3 ** ()

Zajímavosti (55)

• Když Obi-Wan Kenobi (Ewan McGregor) halucinuje a má vizi Anakina Skywalkera (Hayden Christensen) na Mapuzo, přízrak je oblečený ve stejném tmavě hnědém obleku rytířů Jedi, jaký měl na sobě Anakin na konci Star Wars: Epizoda III – Pomsta Sithů (2005). Je to proto, že Kenobi ještě nezahlédl černé brnění Dartha Vadera, takže si může Anakina představit pouze v jeho bývalém obleku rytíře Jedi. (Veskoslav)
  • T-47s, lehký spídr, který Povstalecká aliance modifikovala, vybavila dvěma protipěchotními lasery a využívala zejména pro pozemní boj. Nevýhodou byla nízká vzletová hladina, minimální pancéřování, nízká rychlost, která dosahovala 1 100 km/h, a absence hypermotoru. Modifikovanou verzi do arktického prostředí spolu se systémem harpuny jsme mohli viděl ve Star Wars: Epizoda V - Impérium vrací úder (1980). (Veskoslav)
  • Seriál pomrkává i po fanoušcích Klonových válek (od r. 2008). Planeta Balnab, kterou Reva (Moses Ingram) zmíní jako svůj zdroj inteligence na své cestě, byla poprvé zmíněna v epizodě Nomad Droids (2011) a později se znovu objevila v komiksu o Hanu Solovi z roku 2019. (Veskoslav)