Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (292)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Slovami Maurica Mossa " Look dead man walking" Robbins natočil taký veľký malý film , ktorý je pôsobivý svojou ľahkosťou a tiež posolstvom. Viacej ako na samotný čin vraždy sa tu jedná o spasení a vykúpení a Sarandon aj Penn tu dokazujú že sú skvelý charakterový herci , čo sa prejaví v hlavne v neskutočne emotívnom závere. Celkovo sa mi tento film páčil. Je to samozrejme jeden z mnoha ale o trocha ľudskejší ako ostatné. Robbins rozohráva takú malú hru na diváka hlavne na začiatku a aj počas filmu kde nás prenasledujú falshbacky z miesta činu ale my stále nevieme akú úlohu v tom zohráva Matthew. To sa dozvieme až na konci. Celkovo jeho cesta k vykúpeniu a neúspech, priznanie, viera, ľútosť je neskutočne pôsobivá a začneme s ním súcitiť aj sympatizovať, takže rozumiem aj postave sarandonovej že sa ho nakoniec ujala aj napriek opovrhovaním z okolia. Tu sa aj naskýta otázka či je vôbec správne pokúšať sa zachrániť takého človeka alebo či sa vôbec môže stať dobrým. Veľmi osobitý snímok ktorý poteší aj drobnou úlohou jacka blacka. Neskôr sa Robbins aj Black stretli keď JB hľadal trsátko osudu. Tu je ale jeho rola podstatne vážnejšia. Veľmi pekný film ktorý má stále čo povedať a kupodivu to aj hovorí. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Zdařilý snímek se strhujícím výkonem Susan Sarandon a přesvědčivým Seanem Pennem. Ke konci film sice začne hodně citově vydírat ale rozhodně to nekazí výsledný dojem. Tim Robbins ukázal, že není jen dobrý herec ale i zdatný režisér a z tématu ze kterého by nezkušený režisér udělal nudnou frašku dokázal vytěžit maximum. ()

Reklama

Boss321 

všechny recenze uživatele

SIlný, opravdu velmi silný příběh, který poukazuje na trest smrti z obou stran. Tedy ze stran rodin, které připravila dvojice kriminálníků o své děti, které už nikdy nebudou moci obejmout či se s nimi společně zasmát. Na druhou stranu poohlíží na trestance, který za měsíce strávené v cele, čekajíc na smrtící dávku z injekce, musí svádět obrovský vnitřní souboj se sebou samým a nakonec chtě nechtě musí uznat, že výsledný ortel si zaslouží. Susan Sarandon podala svůj životní výkon, za který si odnesla naprosto zaslouženého Oscara. Sean Penn v roli trestance rozhodně nezůstal pozadu a odnesel si alespoň oscarovou nominaci za hlavní mužský herecký výkon. Tim Robbins, stejně jako spoustu herců předním (Costner, Gibson, Redford atd.), usedl na režisérskou židličku a vytvořil svůj Opus magnum, který těžko někdy překoná. Ovšem nutno podotknout, že takovýto typ drama přímo volá po oscarových nominacích a uznání kritiky a široké veřejnosti. Skvělý film, který ale můj pohled na trest smrti absolutně nezměnil, stále si budu stát za příslovím: "oko za oko, zub za zub"........ ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Po pravde receno jsem cekal o dost vic, na filmu muzu prakticky pochvalit jen herce a to jen Susan Sarandon, ktera hraje fakt skvele, ale prisla mi takova desne vykulena a pak perfektniho parchanta v podani Seana Penna, kterej mi pripominal Edwarda Nortona z Kultu hakoveho krize. Ostatni nestoji za pozornost a treba takovej Jack Black tu je naprosto zbytecnej. Co se tyce pribehu, to je asi nejvetsi problem. Jednak je film zbytecne dlouhej a navic se ve filmu prakticky nic moc nedeje. Neni tu ani vysetrovani rozsirujici detaily o pripadu, ani zadny strhujici soudni sceny a film ani nijak neprekvapi a od zacatku do konce proste jen tak bezi, presne, jak to clovek ceka a tudiz ani zadnej happy end a i na nejaky hodne dramaticky momenty je dost skoupej. Navic ani hudba tu prakticky neni. Takze celej film je slozenej jen z rozhovoru mezi Susan a Seanem, pricemz to je tak pul na pul, sem tam neco nudyho, sem tam nakej hustej a navic vam ani Seanna neni lito. Mozna se da jeste tak pochvalit scena v lese, ktera se postupne meni. Robbins natocil kvalitni film, ale tak trochu o nicem a nemuzu ho ani pochvalit za nejakou syrovost, tenhle film proste jen tak bezel, aniz by ve me zanechal nejaky pocity a prisel mi jako takovej slabouckej odvar ze Zeleny mile. Tak po druhym skouknuti uz to da 4*, jelikoz uz jsem tolik necekal a film se mi libil vic. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Těžká filmová deka, kterou na vás Tim Robbins hodí po pár minutách a až do samotného konce se pod ní potíte a grilujete.  Kontroverzní téma o vině a odpuštění, kde autor velice šikovně pracuje s pocity diváka a přitom s ním vůbec nemanipuluje.  Militantně nevěřící pak rozhodně ruce pryč.  Ostatní pak bude nutit přemýšlet, ovšem díkybohu ne o víře.  Excelentní Susan Sarandon i Sean Penn a závěr, který vám z mozku nadělá fašírku. Mít jasno tu pak z mého pohledu může mít jen, no ano, debil, Omlouvám se tedy všem debilům, zejména z mých Oblíbených a ještě více těm, kteří mají mě v Oblíbených, co měli jasno.  Čtyři,  myšlení totiž bolí. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Při scéně se svíčkami se objeví v záběru skutečná sestra Helena, na základě jejíhož příběhu byl napsán scénář. Při filmování byla přítomna jako "dozor". (don corleone)

Reklama

Reklama