Neohrožený žoldák se pouští do nejnebezpečnější mise kariéry. Má zločineckému bossovi zachránit uneseného syna. (Netflix)

Recenze (722)

T2

Rozpočet $65miliónov║ Priam samoúčelná akčná jazda. Niekto tu chce v likvidovaní konkurovať Johnovi Wickovi. Chris Hemsworth je na prvý pohľad skôr sympaták, než hromotĺk, jeho dramatická poloha a snaha o ňu vždy vyznie skôr smiešne ale tak nejaký ten príbeh to asi musí mať, veď nemôže chýbať dramatické pozadie aby to malo aký taký náboj. Ináč po tej akčnej stránke to je riadne sústo, likvidácia vo veľkom, kvôli jednému faganovi padne za vlasť niekoľko desiatok ľudí. Poteší aj dobrá prehľadná kamera. /70%/ ()

Fr

„ZNÁM ČLOVĚKA, KTERÝ TAKOVÉHLE VĚCI DĚLÁ. MAHADŽÁN NA TO NEBUDE MÍT, ALE VÍM, JAK TO ZAŘÍDIT. NEBUDE TO SNADNÉ...“ /// Netflix tentokrát najmutí hereckýho esa vykompenzoval začínajícím režisérem. A bohužel (podle mě) se to na výsledku dost projevilo, páč ten Russovo scénář není tak špatnej. Ano je jednoduchej… Ovšem na druhou stranu je sympatický, že když jdou točit akci, tak to prostě akce je! Není to tak přepálený jako 6 underground, ale stejně je to občas nuda. Když teda nejedou akci, ale povídají si… Přestože točili v zemích, kde všechno stojí „nula nula nic“, je rozpočet 65 mio $. Což je pěkný. Bohužel Hemsworth obklopenej houfem asijských ksichtů moc emocí nevzbuzuje. I když svoji roli zvládá s přehledem… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Komiks „Ciudad“, který vytvořili Ande Parks, Anthony Russo, Joe Russo v roce 2014, neznám. 2.) Unesli mi parchanta a smrdím korunou (dolarem, eurem…). 3.) Thx za titule „Vít Bezdíček“ a „CZ_XCV“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ne ()

Superpero

Akční náhul s chlapáckým Hemsworthem. Jeho postava a pak ještě jeden slizkej Ind jsou spíš takoví terminátoři, než lidi. Množství zabitých přesahuje populaci české vesnice, zároveň ale sami dostávaj po čuni. Padaj z balkónů, sráží je auta a tak. Na konci jsou sympaticky zkrvavení. Akce je super. Choreografie je nápaditá jak v přestřelkách, tak v bitkách a všechno to působí tvrdě. Líbil se mi minipříběh indického výrostka, co si uřezal prst. ()

*CARNIFEX*

Klasická dejová šablóna, ktorá neponúka nič nové, ani nadštandardné, aby tu človek híkal od radosti, obohatená o "extrémne uveriteľný" príbeh vhodný pre diváka, ktorý sa mile rád necháva uniesť do ríše fantázie. Na jeden krát dobre, na zlatú či striebornú medailu to rozhodne nebude, aj keď pozerať sa nato dá .. ()

Spooner

Nakonec větší spokojenost, než jsem po rozpačitém traileru čekal. A rozhodně zde máme náběh na jeden z nejnabušenějších akčňáků roku. Sam Hargrave totiž naplno prodává své kaskadérské kořeny a servíruje lahůdkovou akci s parádní choreografií a opravdu skvělou práci s kamerou. Ano, ta nejvýživnější pasáž přijde už v polovině snímku a sekvence „na jeden záběr“ vážně bere dech. Finále a Hemsworthovu výchovu bangladéšských fracků jsem si však také dokázal nepokrytě užít. Představitel Thora se pak po dlouholetém přešlapování konečně dočkal další role, která mu sedne. V akčním módu megaborce, jenž i v rozsekaném stavu ve stylu seriálového Punishera vystřílí snad polovinu města, je prostě k nezastavení. Jakmile se ovšem postavy přeci jen zastaví a začnou zde něco řešit, opravdu to není žádná sláva. Příběh je naprosto triviální a dialogy jsou často hloupoučké a působí jak opsané z osmdesátkového béčka. A bohužel stejně směšní jsou i záporáci. Díky svižnému tempu a návalu jedné parádní akce za druhou to ovšem divák nemá moc čas řešit. A jelikož podobně řemeslně precizních akčních výplachů v současnosti pořád tolik nevzniká, dokážu si tento flák užít i přes všechnu jeho stupiditu. 70 % ()

Zajímavosti (28)

• Koordinátora soubojů na filmu dělal Michael Lehr. V malé roli si zahrál žoldáka #3. (Rominator)
  • Příjmení hlavního hrdiny Rake (Chris Hemsworth) znamená v češtině hrábě. Paradoxně právě ty patřily mezi jeden z nástrojů, které byly použity k likvidaci protivníků. (NiWi)