Australský specialista na špinavou práci Rake (Chris Hemsworth) jen tak tak přežil události z prvního filmu a teď dostane nový úkol, při kterém půjde o život: má zachránit zbědovanou rodinu nemilosrdného gruzínského gangstera z vězení, kde její členy drží. (Netflix)

Videa (5)

Recenze (489)

matestlust

Dvojka ještě předčila díl první. Poctivá akční zábava se vším všudy. Přestřelky, souboje, automobilové honičky, skvělá kamera, parádní choreografie, sympatický záporák a opět nepřekonatelný Chris. Samozřejmě si to neodpustí citové vsuvky, ale to už asi u americké produkce jiné nebude. Každopádně je to vážně skvělá akční jízda, se vším tak, jak jak to žánr vyžaduje. Netflix po delší době boduje. ()

T2

║Rozpočet $-miliónov║ Akčný nárez, kde sa každou ďalšou scénou predvádzajú nejakou tou vychytávkou, hlavne efektívnou, dynamickou, kde praskajú kosti.  Miestami dlhá nonstop akcia, prevažne na jeden záber berie dych. Súboj na Viedenskom mrakodrape, kde sa pod hrdinami prelamujú strešné sklá a začnú padať do prázdna riadne zamáva s hlavou, to bolo nervy drásajúce. V rámci akcie je to nadupané ale hlavne vrchovato samoúčelné v rámci deja, proste ide sa dnes trend v štýle Johna Wicka. Nuž príbeh tam  je len ľahký nástrel, kde kvôli ochrane pár ľudí umierajú desiatky nešťastníkov na dobrej aj zlej strane. Takže ďalšia krásna výplachovka, ktorá mohla mať aspoň prijateľnejšiu minutáž. Pri takýchto filmoch je 90minúť tak akurát. Záver filmu prišiel už trošku dojazdovo kŕčovitý. /70%/ ()

korbitch22

Jednička byla zjevení, od kterého jsem nic nečekal a dostal jsem absolutní akční námrd s charismatickým hlavním hrdinou, béčkovým ale slušným příběhem, úžasným tempem i atmosférou a dokonalou akcí. Na dvojku sem se těšil a o to větší je zklamání. Akce je sice opět slušná, hlavně ve vlaku, sestřelený vrtulníky, scéna v tělocvičně atd. jenže příběh (jestli se to vůbec dá tak nazvat) je naprosto sterilní vybrakovaný céčko, který připomíná druhý Taken. I když rozpočet byl, díky prostředí a záporákům to vypadá celý lacině, ne z finanční stránky ale prostě je to mnoho béčkovější než první díl. Ve scénáři samozřejmě nesmí chybět otravný puberťák který neví jestli chce nebo nechce pomstít tatínka, dočkáme se tupých předvídatelných scén (když se objevila v tom kostele už sem se pleskal do čela) a laciný a béčkový dojem totálně potvrdí konec s Elbou. Udělejte zakázku a dostanu vás z vězení....gratuluji, tímto se druhý díl stává dokonalým DVD béčkem jak z roku 2005. Jednička měla primitivní děj, ale celé si to udrželo punc áčkového akčního filmu. Dokonce to tomu Chrisovi v osobních soubojích tolik nevěříte, jelikož má tak o 10kg svalové hmoty méně a působí mnohem víc unaveně. Nejvtipnější je, že jednička má menší hodnocení a přitom je o parník úplně někde jinde. Pustím si ji klidně kdykoliv znovu, zatímco tenhle mix Přepadení 2 a Die Hard už vidět znovu nepotřebuju a nepomůže tomu ani těch pár záběrů z český kotliny a sem tam opravdu šťavnatá akční scéna prostě dneska už nestačí. O proti prvnímu dílu sešup jako prase. Zklamaní.60%. ()

BMW12

První film v roce 2023, kterému dávám 5*, a to už jsme dávno za polovinou roku. První díl Vyproštění byl super, ten druhý je ještě o něco lepší. Na začátku je nám ukázáno, jak Tyler rehabilituje a následně už se pouští opět do akce. A ta akce je zde luxusní, opravdu parádní akční scény, Chris Hemsworth je neskutečně namakaný a scény ve věznici či ve městě jsou naprostou lahůdkou pro akční fajnšmekry. Byl vybrán také skvělý záporák. ()

Kothy

Po dvou letech nám Sam Hargrave přináší další akční jízdu s Chrisem Hemsworthem. Akce je sice super, ale když tam není, tak děj dost pokulhává. Samotná scéna útěku z vězení a vlak jsou super, ale jinak je to slabší. Chris tu opět vystupuje jako neohrožený zabiják, které při záchraně civilistů nic nezastaví. Z Gruzie odcestuje do Rakouska, kde se odehraje i finální bitka. Ta je dost slušná. Zřejmě máme zaděláno i na trojku, na kterou se jistě rád podívám, ale s menším očekáváním... "Chceš pro mě makat?" ()

Zajímavosti (16)

• Tyler Rake (Chris Hemsworth) sleduje ve filmu zápas australského fotbalu (AFL), ve kterém hrají Brisbane Lions proti Western Bulldogs, jejímž fanouškem je právě Hemsworth. Ten se také v roce 2016 zúčastnil grand finále, ve kterém Bulldogs získali dosud jediný titul. (TheSpearCZ)
  • Původně se měl film natáčet v Austrálii, ale kvůli lockdownům se rozhodli tvůrci film natočit v Česku. V průběhu natáčení v Česku se Chris Hemsworth vyjádřil k tehdejší situaci: „Původně měl být film natočený v Sydney, ale vzhledem k neustálým uzavírkám kvůli covidu-19 a dalším podmínkám se rozhodlo o přesunu do Prahy.“: Následně ještě dodal: „Tehdy jsem si říkal, že už bylo těch lockdownů dost, ale jak to teď vidím, tak u nás ty počty případů umíme tím vším docela snížit.“ (Geralt z Rivie)
  • Netflix utratil v Česku za film během 75 natáčecích dnů dvě a půl miliardy korun. (chamonix)