Australský specialista na špinavou práci Rake (Chris Hemsworth) jen tak tak přežil události z prvního filmu a teď dostane nový úkol, při kterém půjde o život: má zachránit zbědovanou rodinu nemilosrdného gruzínského gangstera z vězení, kde její členy drží. (Netflix)

Videa (5)

Recenze (490)

sniper18

Prvý diel je už takou novodobou klasikou, po niekoľkých pozretiach ho kľudne označím za jeden z najlepších akčných filmov za posledné roky, preto som sa na pokračovanie dosť tešil a priznám sa, že výsledok predčil moje očakávania. Príbeh ani tentokrát neponúkne nič výnimočné, tentokrát ide hlavný hrdina zachraňovať rodinu vplyvného gruzínskeho mafiána, ktorá je s ním v čiastočnom príbuzenskom vzťahu, ale to celkové prevedenie mi prišlo ako zo starých zlatých čias so všetkými klišé, ktoré mám v tomto žánri rád. Film pokračuje presne tam, kde ten pôvodný skončil a tak je ťažko zranený hlavný hrdina zachránený v poslednej chvíli a prevezený do nemocnice, kde nasleduje rehabilitácia, potom poctivý tréning, nejaké to zoznámenie s celkovou situáciou a priestor dostanú aj postavy, ktoré som si celkom obľúbil a tak som si mimoriadne užil už tento rozbeh. A nasleduje už hlavný dej, ktorý je prevedený mimoriadne dynamicky, akcia strieda akciu a stále sa niečo deje. Jedine môžem trochu vytknúť, že prvá polovica mi prišla o trochu lepšia ako druhá, ale to je pri ich celkových kvalitách málo podstatné. Obsadeniu mi už tu veľmi sadlo, oproti prvému filmu je to už viac tímovka a tak väčší priestor dostanú aj ďalšie postavy. Chris Hemsworth má potenciál sa stať špičkovým akčným hrdinom, má na to charizmu, zápal, aj fyzičku, tu som si ho už veľmi obľúbil, ale skvelá je aj Golshifteh Farahani, ktorá mu často pomáha. Zachraňovaná rodina skôr splní svoj štandard, ale tentoraz sú tu lepší záporáci, lebo hlavný hrdina miesto nevinných policajtov z prvého dielu konečne likviduje jedného slizkého gangstera za druhým, takže som si to viac vychutnával. Tomu hlavnému síce chýba charizma, ale herecky to zvláda bez problémov a má za sebou armádu zabijakov, takže tu je koho likvidovať. A teraz už k samotnej akcii, ktorá je špičková. Nikdy by ma nenapadlo, že práve v americkej produkcii by sa dalo konkurovať tým najintenzívnejším peckám z ázijskej produkcie, ale tentoraz sa to celkom darí a akcia dosť pripomína klasiky Garetha Evansa ako The Raid alebo Berandal. Občas si to síce vypomáha digitálom viac, než by bolo vhodné, napríklad taká automobilová naháňačka s motorkármi mohla byť radšej skromnejšia, ale poctivejšia a takých scén je tu viac, ale inak sú všetky tie súboje a prestrelky špičkové. Perfektne natočené, mimoriadne intenzívne, drsné a aj nápadité, často sa striedajú zbrane. nože, alebo čokoľvek po ruke a milujem takéto akcie, kde sa z prestrelky plynulo prejde do súboja a podobne. lebo nepriatelia sú tu často kvôli prostrediu bližšie, než je bežné. Najlepšia je celá akcia vo väznici, vlak alebo hotel, ale celkovo som si to riadne užíval. Režijne tu stále vidno, že režisér je kaskadér, ale to som už čakal, Sam Hargrave si dáva záležať hlavne na akcii, ale aj mimo nej ma to bavilo o trochu viac, než v prvom diely. Takže ako akčný fanúšik klasického, ale aj moderného akčné filmu som tu dostal prakticky všetko, čo som mohol chcieť, užíval som si to od začiatku až do konca, určite si to pozriem ešte viackrát a tak nebudem vôbec vymýšľať a hodnotím naplno. 86% () (méně) (více)

BMW12

První film v roce 2023, kterému dávám 5*, a to už jsme dávno za polovinou roku. První díl Vyproštění byl super, ten druhý je ještě o něco lepší. Na začátku je nám ukázáno, jak Tyler rehabilituje a následně už se pouští opět do akce. A ta akce je zde luxusní, opravdu parádní akční scény, Chris Hemsworth je neskutečně namakaný a scény ve věznici či ve městě jsou naprostou lahůdkou pro akční fajnšmekry. Byl vybrán také skvělý záporák. ()

Ištván87

Netflixácká nálož akce, kde oceníte pár viditelně českých lokací. Jinak je to vlastně jen další céčková blbina, jakých Steven Seagal, Jean-Claude van Damme a Dolph Lundgren natočili v minulých dekádách v Maďarsku, Rumunsku a dalších východních turistických destinacích tuny. ALE s mnohem vyšším rozpočtem a daleko schopnějším tvůrčím týmem. Takže scénář prakticky neexistuje, ale sakra dobře to vypadá a po prvních "seznamovacích" minutàch se děj téměř nezastaví. V dnešní době (kdy je zejména u vysokorozpočtových filmů scénář skoro vždycky jenom výplň) je to vlastně dost příjemné překvapení. Ale ten malej zmetek je nejzbytečnější a nejde*ilnější druh postavy, jakou filmový svět zná. Sice se tvůrci jakž takž snaží mu dát nějaké důvody k jeho jednání, ale jelikož hned na začátku vidíme, že má daleko silnější vztah s mámou, tak z toho stejně vychází jako idiot. ()

luka4615

Velmi nápaditá a nečekaně nekompromisní akční záležitost, která všechny atributy z prvního snímku posouvá na zcela novou úroveň. Tak zhruba nějak takto lze v jedné větě popsat snímek Extraction 2 režiséra Sama Hardgrava, na němž je na první pohled vidět, že celkový rozpočet oproti počinu z roku 2020 znatelně nabobtnal. Jistě, na prémiové akční holywoodské značky to sice stále nemá, nicméně i tak se na vypiplané akční sekvence velmi dobře kouká. Právě ty jsou totiž tou největší předností, přičemž jdou ruku v ruce s nápaditou kamerou, která nejvíce vynikne při skvostné akci na jeden záběr, takže je pak vlastně úplně jedno, že celý snímek zcela selhává při jakémkoliv dialogu a práci s postavami. Co tedy dodat na závěr? Pokud hledáte nenáročnou a dobře vypadající akční jednohubku na volný večer, u níž si některé akční scény budete pouštět opakovaně, jste zde opravdu správně! (Netflix) „You think what you do is good?“ ()

Chrustyn

Rok 2023 bude úspěšný na velká a povedená pokračování. Po Johnu Wickovi a před novým M:I a druhou Dunou, přichází pokračování jednoho z nejlepších filmů od Netflixu. Sam Hargrave je sakra šikovný a Hemsworth snaživý a jedoucí naplno, takovým způsobem, že mu odpustíte i posledního Thora. Druhé Vyproštění, mění lokaci, více se zaměřuje na postavy a přináší výrazně rozmáchlejší akci, kde se nebojí simulovat 20 minutovou jednozáběrovku, která mění prostředí i typ akce. Je to cool, je to propracovaný ale vyjma slabších triků je právě tahle hra s dlouhými záběry, to co filmu mírně láme vaz, protože omezení jsou velká a scéna po chvilce vypadá, jen jako dobře připravená show než plnohodnotná akční scéna s napětím. Ale je to maličkost a druhé Vyproštění je vynikající akčňák, který byl dělaný lidmi, kteří mají svou práci rádi a rozhodně by si zasloužil místo i na velkém plátně, protože i přes nižší rozpočet dokáže minimálně poslednímu Johnu Wickovi, směle konkurovat. ()

Zajímavosti (17)

• Jedny z posledních dotáček probíhaly 24. března 2022 u obce Výsluní na Chomutovsku. Štáb měl povolení uzavírat celou silnici v krátkých intervalech pouze pro tento den a projíždějící vozidla se tak nevědomky stala součástí záběrů. (UncleMorty)
  • Původně se měl film natáčet v Austrálii, ale kvůli lockdownům se rozhodli tvůrci film natočit v Česku. V průběhu natáčení v Česku se Chris Hemsworth vyjádřil k tehdejší situaci: „Původně měl být film natočený v Sydney, ale vzhledem k neustálým uzavírkám kvůli covidu-19 a dalším podmínkám se rozhodlo o přesunu do Prahy.“: Následně ještě dodal: „Tehdy jsem si říkal, že už bylo těch lockdownů dost, ale jak to teď vidím, tak u nás ty počty případů umíme tím vším docela snížit.“ (Geralt z Rivie)
  • Scéna závěrečné konfrontace se natáčela v interiéru kostela Zvěstování Panny Marie v Litoměřicích, ačkoliv kostel zvenčí je úplně jiný kostel. Jde tak o spojení dvou záběrů z různých míst. (Yeosol)