Režie:
Jan FoukalScénář:
Zdeněk JecelínKamera:
Jan ŠusterHudba:
Albert RomanuttiHrají:
Eliška Křenková, Martin E. Kyšperský, Jan Strejcovský, Anita Krausová, Agáta Kryštůfková, Pavel Zatloukal, Cyril Kaplan, Jiří Konvalinka, Viktor Čiháček (více)Obsahy(1)
Martin (Martin Kyšperský) a Eliška (Eliška Křenková), hlavní hrdinové filmu Marťanské lodě, se poprvé setkávají na narozeninové party ve vybydlených prostorách brněnského nádraží. Mladá psycholožka hudebníka pozve na přednášku, kterou pořádá. Na Martina zapůsobí. On kolem ní krouží, ona ho loví. Martin za ní odletí do Norska. Po návratů domů zjišťují, že bez sebe nemůžou být. Je to jak z hollywoodské romance, jen v kulisách Brna. Vyléčí vesmírná láska všechny bolesti? (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (116)
Na malý okamžik jsem se ocitla v jejich světě plném zvláštní poetiky a nejspíš se tam v myšlenkách ještě nějaký čas budu vracet. Zasáhlo mě to takovou silou jako málokterý jiný film. Strašně moc se mi líbila i hudba, jež byla přesně podle mého gusta. A všechny ty úžasné texty! Martin Evžen Kyšperský na mě svou osobností zapůsobil natolik, že asi začnu poslouchat kapelu Květy, abych ho trochu víc poznala. Naproti tomu Elišku Křenkovou znám docela dobře a teď nastala ta chvíle, kdy mi nezbývá nic jiného, než ji opět vychvalovat až do nebes za naprosto autentické a věrohodné ztvárnění hlavní ženské role. (85%) ()
Moc nechápu, že film, který všechno podřizuje síle pocitových fragmentů, mezi nimi těká tak zběsile, jako by mu byla nějaká atmosféra celé té koláže úplně putna. Je to škoda, protože naléhavost to v sobě má, a je v tom také cítit život, na rozdíl od jiných současných českých "sond" do reality mileniálů. ()
Tohle je výborná česká odpověď na jeden parádní film s Elle Fanning z nedávné doby, jehož název by byl spoilerem, takže jen doplním, že mi to dobře sedlo do noty, a jen houšť takových důležitých projektů u nás. Jen ať se podobná problematika ve filmech zdokumentuje co nejvíce, protože vědomost v tomto případě osvětluje. [HBOmax] ()
Eliška Křenková patří mezi naše nejlepší herečky vůbec a i tento film toho dokázal využít. Role Martina E. Kyšperského je zrádná. Sice hrál sám sebe ve vlastním příběhu, ale neznám ho natolik, abych dokázal posoudit, zda to pro něho bylo snadnější nebo naopak složitější. Ale i kdyby to byla arteterapie, tak snímek jako nezávislá romance funguje, a díky rozumné délce hodnotím výše, než jsem čekal. (Poznámka k názvu: Chtěl jsem film doporučit jednomu známému, ale okamžitě mě odpálkoval, že na sci-fi nekouká.) ()
Osobně mám asi tendenci ten film vnímat v kontextu podobně laděné české artové produkce posledních let typu Chvilky, Karel, já a ty či Hra, které si vždy na ČSFD vysloužily dost nevalné hodnocení, ale přesto jsem se tím nikdy nedal odradit a toužil film vidět bez jakýchkoli předsudků - abych byl nakonec stejně vždy otrávený a znuděný tou jejich nesnesitelnou banálností a pro mě osobně veskrze nepochopitelným vyzněním. V případě Marťanských lodí jsem například nepochopil samotný název filmu, jakož i to, proč Kyšperský s Křenkovou ztvárnili postavy, které se jmenují stejně jako oni (postava Martina mi navíc byla silně nesympatická a měl jsem problém věřit, že by někdo takový měl v reálném životě úspěch u tak atraktivní holky). A pokud jde o samotný závěr, v podstatě jen umocnil mou rozladěnost z celého filmu, protože jestli něco fakt nesnáším, tak je to podobná koncentrace nezodpovězených otázek a pachuť z toho, že si mám sám domyslet, co se vlastně stalo. Úvodní titulky oznamují, že se jedná o "film na motivy skutečných událostí", což si vykládám tak, že Marťanské lodě budou asi ještě víc osobní než Foukalova Amerika, ale osobně mi to je prostě fuk a vůbec mě nezajímá, co bylo předobrazem filmové Elišky a zda jí film chtěl nějak umělecky zachytit, protože je to celé podané pro mě osobně krajně nezáživným filmařským způsobem, který přebíjí vše, bohužel. ()
Galerie (8)
Zajímavosti (7)
- Natáčelo se na atraktivních místech v Brně, jako jsou Městské lázně v Zábrdovicích, funkcionalistický palác Typos, nově zrekonstruovaný palác Jalta, v Kabaretu Špaček, Kabinetu múz, Bajkazylu nebo v areálu brněnské Malé Ameriky u železničního nádraží. Natáčelo se také v Norsku na malém ostrově Strømtangen. (Česká televize)
- Podtitul filmu zní: „O lásce, odplouvání a múzách“. (SONY_)
- Ve filmu je scéna, kdy Martin E. Kyšperský nabídne Elišce Křenkové čaj u sebe doma v brněnské čtvrti v Komárově. Ona odpoví, že to je přes celé město, což je vtip tvůrců, jelikož se daná scéna v Komárově natáčela. (vyfuk)
Reklama