Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Parta ne zrovna úspěšných broadwayských herců rozvíří poklidný život městečka v Indianě, když se zastane studentky, která chce jenom vyrazit na ples se svojí přítelkyní. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (84)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Ryan Murphy- Úspěšný seriálový tvůrce, scénárista a režisér, který má na kontě seriály jako Glee, American Horror Story, American Crime Story, Feud nebo nedávnou Ratched. Murphy měl ovšem sem tam i příležitost natočit celovečerní film, přičemž naposledy se to stalo v roce 2010 se snímkem Jíst, milovat, milovat, který byl víceméně fajn, Murphy se ale od té doby věnoval především seriálové tvorbě, jehož seriály se dali poznat podle podobného tónu, vypravěčských postupů, práce s vizuálem (především barvami) a faktem, že jakožto homosexuál se ve svých seriálech snaží o propagaci LGBTQ+. Po dekádě tedy Murphy natočil další celovečerák a to tentokrát muzikál The Prom, který vznikl dle stejnojmenného divadelního muzikálu a v hlavních rolí se objeví například Meryl Streep, Nicole Kidman nebo Keegan-Michael Key. Na standardy Ryana Murphyho jde ale ve finále o příliš poklidný muzikálový dýchánek, který ve finále rozhodně nebude řadit mezi nejvýraznější filmy roku. A to je na Ryana Murphyho prostě škoda. Seriál Glee mě nikdy kdovíjak nechytl (některá hudební čísla jsou ovšem opravdu paráda), právě seriály American Horror Story, American Crime Story či Feud ale z Murphyho udělali mého nejoblíbenějšího seriálového tvůrce, jehož antologické seriály fungovali jako někdy napínavá, někdy historický poučná, především ale vždy řemeslně zajímavá a především byli skutečně vtahující. Dalo by se polemizovat nad tím, že Murphy možná někdy šel až přes čáru, právě v tom ale tkvělo jeho kouzlo a třeba právě seriál American Horror Story již dekádu těží z toho, že nadále dokáže překvapovat i přesto, že můžete žít v dojmu, že již máte celý seriál prokouknutý. Možná i proto jsem od The Prom nečekal klasický muzikál a především vidím problém v tom, že bych velmi snadno uvěřil tomu, že tenhle film vlastně Murphy nedělal. V muzikálových škatulkách je totiž vlastně až příliš obyčejný. Některým číslům nechybí živelná taneční choreografie, některé písně zase mají skutečně chytlavý text. Ve finále ale žádná píseň jednoduše v hlavě neutkví a nepomůže ani to, že Meryl Streep nebo Nicole Kidman již mají s filmovým muzikálem své zkušenosti (Moulin Rouge, Mamma Mia) a své schopné hlasivky od té doby neztratili. Ani oni dvě a celkově velmi solidní casting (debutující Jo Ellen Pelman v sobě nemá určitě má), který čítá i Keegana-Michaela Keye v pro něj velmi netradiční poloze, klasicky nevýraznou Kerry Washington nebo až příliš výrazného Jamese Cordena nezachrání fakt, že je tenhle muzikál vlastně velmi snadno zapomenutelná záležitost a víceméně praštěná věc až trochu příliš. Dává ovšem smysl, proč právě tento muzikál tolik sedl Murphymu. Muzikál totiž pojednává o Coming outu a Murphy, který si tak kdysi prošel stejnou věcí tak tohle téma dokáže věrohodně zpracovat do filmové podoby. Díky faktu, že si najmul schopného kameramana Matthewa Libatiquea navíc tento film vypadá krásně, opět se tu neskutečně vyhrává s barvami a je to dost možná nejpestřejší film roku. To samotné ale ve finále stejně nestačí. Ve finále je jedno jestli si Libatique vyhrává s pozadím, nasvícením nebo kamerovými průlety, když ve vás stejně neprobudí pocit, že koukáte na muzikálovou filmovou událost roku. Nebo alespoň muzikál, který byste byli ochotni zkouknout kdykoliv znova. Na to je možná až příliš dlouhý (délka lehce přes 2 hodiny působí jako věčnost) a především mu víceméně po první velmi zábavné půlce (úvodní číslo naláká solidně) dojde dech. Tenhle muzikál navíc nemá kdovíjak zajímavé charaktery a těch postav je navíc možná tak moc, že jich je až příliš. A především vám snad skutečně krom první písně žádná neutkví v hlavě, což beru jako hlavní problém. Má to solidní vizuální stránku, choreografie je fajn, herci se snaží. Jenomže to celé je dohromady tak přepálené, že to nefunguje dohromady a především ten film nemá kdovíjak pamětihodné písně a ve finále ani samotné hudební pasáže. Chvílemi je to skutečně potěšujícím způsobem praštěné, ve finále je ale tenhle muzikál možná až příliš ukázněný a skutečně se na něj snadno zapomene. Netflix a HBO Max (Let Them All Talk) v jednom týdnu nasadili oba jeden film s Meryl Streep, HBO Max v tomhle ohledu vyhrálo a přesto tenhle muzikál bude pravděpodobně na Netflixu větší hit než Mank. To je prostě v prd...! () (méně) (více)

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

2 roky jsem měla tento film schovaný na chvíli, kdy si řeknu " a teď už jo!". Ta chvíle nastala, já neměla náladu absolutně na nic a tento film splnil tu "misi", že danýma barvama mi "rozzářil" pozdní odpoledne...Nicméně - je to s*ajda" - co si budem....Je to šílené, praštěné, přehnané, barevné a uřvané...a taky i za mě herecky přehrané... ()

Reklama

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Ten tag lesby alebo gay už môžu dávať asi pomaly ku každému filmu. Stalo sa to normou a v poslednom čase snáď dve tretiny filmov musia obsahovať takýto prvok. Všade sa šíri heterofóbia. Chcete si pozrieť normálny rodinný film alebo drámu? Zabudnite, to musíte pátrať niekde na Hallmarku či Barrandove, úrovňou síce veľmi nízke, ale aspoň mám istotu, že tam nebude 72 pohlaví. Tento film opäť tá istá tlačenka, samý buzík, samá lesba a ostatní ich oslavujú. Stane sa heterosexualita a normálnosť už hanbou? Normálnosť vidím aj v tom, že svoju sexualitu nepretláčam navonok, pretože to nie je čo ma určuje ako osobnosť. Úchylovia to ale vidia inak. ()

vydumnica 

všechny recenze uživatele

The Prom, The Prom...takže moje očakávania neboli vôbec vysoké aj vzhľadom na nízke hodnotenie na tomto portáli aj tak celkovo, ale musím úprimne povedať, že sa mi to páčilo a vyčarilo mi to úsmev na tvári. Filmu dávam také tri hviezdičky a štvrtú bónusovú udeľujem za ÚŽASNÚ MERYL STREEP💙!!! S ňou v hlavnej úlohe by som snáď pozerala aj somarinu. Nielenže milujem Meryl a medzi moje najobľúbenejšie herečky patrí aj Nicole Kidman, ale tiež MILUJEM MUZIKÁLY, takže The Prom som si musela pozrieť. O to viac som bola zvedavá, keď včera vyhlásili ešte aj jeho nomináciu na Golden Globes. And by the way, prečo James Corden áno a Meryl nie? Veď bola fantastická a na svoj vek ani nehovorím. Tá mladá neznáma herečka "Emma" má šťastie, že si mohla zahrať po boku takých hviezd. The Prom nie je len príbeh o gay ľuďoch, ako som čakala. Je tam toho viac, je aj o láske rodičovskej, je o splnených či nesplnených snoch v osobnom či kariérnom živote. Každá postava tu má svoj mini príbeh, svoju pesničku, svoj priestor, svoje spomienky, sny, túžby, sklamania a to sa mi práve páčilo, že to nebolo celé len o Emme. Nepáčila sa mi iba jedna časť a to "Love your neighbour" Bibliu a Ježiša z toho mohli vynechať. Miestami mi to celé pripadalo ako taká gay propaganda trošku, ale snažila som sa film vnímať predovšetkým ako film a muzikál a nezamýšľať sa nad tým, či sa človek gayom narodí alebo stane. Niekedy je dobré pozrieť si nenáročnú oddychovku s peknými pesničkami a jednoducho vypnúť. V kine by to bol určite ešte lepší zážitok. Je to pekné farebné, zaujímavá choreografia, výprava, kostýmy, jednoducho fajn muzikál. A mimochodom Emma sa strašne podobá na Drew Barrymore!!! ()

T2 

všechny recenze uživatele

Krásne dúhový gýč ako hovado. Už fakt nevedia kam by sa asi mali posunúť, ako najlepšie zhovadiť dnešnú praštenú dobu. Som dúfal že príde nejaký normálny pohodový muzikál ale toto je neskutočne príšerne otravné. Režisér Ryan Murphy je už tak preplácaný, že už je úplne mimo misu znesiteľnosti. A to prv ako tak dobre solil z nejakým tým nadhľadom v seriály GLEE. /20%/ ()

Galerie (25)

Zajímavosti (8)

  • V jedné scéně si Barry (James Corden) stěžuje, že ještě nedokázal získat jedinou cenu Tony (nejvýznamnější divadelní cena), a že je unavený z neustálého nezdaru. James Corden, představitel Barryho, je přitom jediným z ansámblu, který ve skutečnosti cenu Tony vyhrál. (jezurka42)
  • Natáčení bylo zahájeno 11. prosince 2019 v Los Angeles. Avšak 12. března 2020 byla výroba pozastavena kvůli pandemii COVID-19. Výroba filmu byla poté obnovena 23. července 2020. (PamPero 1)
  • Angie Dickinson, která je celý život pouze sboristkou, opustí po dvaceti letech produkci muzikálu „Chicago“, protože nikdy nebyla schopna producenty přesvědčit o tom, že by byla skvělou volbou pro hlavní roli Roxie Hart. Nicole Kidman, která Angie hraje, v roce 2002 odmítla roli Roxie Hart ve filmové adaptaci Chicago (2002). (jezurka42)

Související novinky

Netflix ovládl nominace na Zlaté glóby

Netflix ovládl nominace na Zlaté glóby

03.02.2021

Dnes odpoledne byl zveřejněn kompletní seznam nominací pro 78. ročník Zlatých glóbů. A stále výrazněji se ukazuje, že streamovací služby v těchto oceněních upevňují svou pozici. Netflix si letos… (více)

Reklama

Reklama