Reklama

Reklama

Sociální dilema

  • USA The Social Dilemma
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Ve filmu na pomezí dokumentu a dramatu varují odborníci na moderní technologie před sociálními sítěmi, které sami vytvořili. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (228)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Bezpochyby záslužný počin, ktorý má síce nedostatky, ale vo svojom jadre je omnoho dôležitejší než väčšina hraných filmov. Vizualizácia "matrixu" poteší, naopak hrané pasáže sú spracované na amatérskej úrovni a herecké výkony v nich nie sú na úrovni toho, čo by mal Netflix produkovať. Hovoriace hlavy nám ale povedia množstvo dôležitých informácií. Len je škoda, že sa pri niektorých problémoch nezastavíme na chvíľu dlhšie, respektíve niektoré kauzy by  vydali na samostatné celovečerné dokumenty, viď situácia v Myanmare. 70% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pro největší konspirátory na světě - Američany - další střípek do skládačky konspirace o sociálních sítí. Pro Evropany zajímavě sesumírovaná fakta od lidí, kteří k tomu mají co říct. Říct by se k tomu dalo asi hodně, ale jelikož mi Facebook ráno nabídl dost pěkný tričko s pěkným a originálním potiskem lesa, jdu se zamyslet nad tím, jak ho zaplatím a nechám si ho z Uzbekistánu dovést do České republiky. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Reforma sociálních médií? Rozhodně. Protože svět se změnil. A zbláznil. My ho zbláznili. A už nemůžeme vrátit džina do lahve. Zlověstné, ale ani nijak zvlášť objevné. „Žijeme ve světě, ve kterém je strom finančně cennější, když je mrtvý, než když je živý, ve kterém je velryba cennější mrtvá než živá. Dokud bude naše ekonomika takto fungovat a korporace nebudou regulovány, budou nadále ničit stromy, zabíjet velryby, těžit ze země suroviny a ropu, i když víme, že to ničí planetu a že to zanechá horší svět budoucím generacím. Tohle je krátkodobé myšlení.” ()

Nin 

všechny recenze uživatele

V Social Dilemma čeká diváky nahlédnutí pod pokličku různých sociálních sítí. Máme tu bývalé zaměstnance korporací, často z důležitých pozic, a ti přichází s tím, že nám řeknou až šokující pravdu. No, trochu se už o tyhle věci zajímám, a tak musím říct, že v podstatě všechny informace o fungování těchto sítí už jsem znal z dřívějška. Čímž nijak tenhle dokument nechci shazovat, je fajn to mít hezky takhle pohromadě. Navíc to máme i ilustrované na fiktivním příběhu jedné rodinky, který sice může připomenout nějaké starší patetičtější dokumenty pro školy, ale proč ne. On tenhle dokument by měl být hlavně myslím používán jako didaktická pomůcka. Je tam hodně faktů, ale hodně se tam taky "hláškuje" - jsou tam různá varovná moudra a tak. Social Dilemma možná straší až moc - já třeba vím, že na sociálních sítí závislý jsem, ale to, co tam popisovali, se mě netýká. Například můj feed na Facebooku má svůj konec. Kolikrát bych ještě mrknul na něco nového, ale i když refreshnu, prostě tam není nic, co by mě zaujalo. Holt jsem prostě už během let přestal hodně lidí sledovat, některé stránky jsem si bloknul a tak podobně. Nechci se tím nijak chlubit, jen říkám, že pro někoho sociální sítě zase takovou hrozbu nepředstavují - resp. ne tu hrozbu, která je v dokumentu rozebíraná, protože existují i další negativní aspekty sociálních sítí, kterým se dokument nevěnuje. Obsahem Social Dilemma je především to, jak sociální sítě negativně ovlivňují zranitelnější mladé (např. snižuje sebevědomí) a jak rozděluje společnost a může být nebezpečným politickým nástrojem. Obzvlášť ta druhá část je opravdu hrozivá. Velmi slušný dokument, který se hodí spíše do škol a jako osvěta mezi lidi, kteří toho o sociálních sítí tolik nevědí. (7/10) ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Pár vyhozených a zhrzených korporátních pohůnků ze středního menežmentu největšího světového zla rádoby sebereflexivně dští síru na patologičnost asociálních sítí, které vědomě a cíleně pomáhali za nemalé mzdy budovat až k dnešní obludnosti. Jejich negativní psychologické dopady tu pak zdůrazňuje stanfordská narkopsychovložka, co se hrdě chlubí, jak její dvě hnusné děti tráví miliardy hodin na instáčích, místo aby jim polámala prsty a zavřela je zxanaxované tak na rok do sklepa strýčka Fritzla, aby si odvykly a měly alespoň nějaký kontakt s lidmi. No a nestrannými odborníky, kteří mají podtrhovat tu zrůdnou mašinérii a dodávat dokumentu punc naprosté serióznosti, jsou zde huhňavý metuzalémický hipisácký homodredař, co vypadá, jako by právě vylezl z kontejneru, a neméně přestárlá excentrická machna s modrou hlavou. Celé to zašťiťuje (slovní základ „zachcat“) jen další zmrdský korporát, jemuž rovněž nejde o nic jiného než monopolně ovládnout trh, svou patotvorbou demagogicky diktovat neotřesitelné základy globální patoetiky a pseudomorálky, načež dále formovat ideálního novodobého, dokonale kontrolovaného a dezinformovaného spotřebitele s unifikovanými konzumními zvyklostmi, trávícího život výhradně u multimediálního obsahu. Čili docela úsměvná sebereflexe prostřednictvím házení hoven do větráků. Genezace Z s mobily přišitými k držkám je již důkladně e-zkurvená a tohle bude mít totálně v thunderboltu. Generaxe X a Y byla natolik blbá, laxní a ovcoidní, že to dopustila, nad těmi fuckany už naprosto ztratila kontrolu a jakoukoliv autoritu a teď nebude mít čas se nad tím ani zamyslet, protože má tři prdele starostí s tím, za co těm korporátně vypláchlým zombičům nakoupit všechny ty předražené Eply a zbytečné „trendy“ sračky z cílených gůglreklam a placených videí tytrubkových dementizérů, aby nebyli ve škole za čuráky a těmi rodiči až tolik nepohrdali. A bude hůř! Zmanipulovaný, spokojeně přežvykující a na íá-elektronice závislý spotřebitel je teprve fáze 1, fáze 2 (již utěšeně probíhající) je naprostá ztráta soukromí, vlastního názoru i kritického myšlení s tímto sympatickým krasavcem, filantropem a empatickým altruistou jako ředitelem Zeměkoule, pánem loutek a generálním pasákem blahoslaveného stáda. Takže, coby memento dost na hovno, nicméně každá vlaštovka dobrá, byť od nepřítele, a jako bláznivě pokrytecká komedie to snad ještě ty zbytky nezmanipulovaných přinutí vytáhnout si hlavy z prdelí a zahájit bezdilematickou digitální deratizaci. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Po premiére na festivale Sundance bol dokument aktualizovaný o nový segment o konšpiračných teóriách súvisiacich s COVID-19. (Real Tom Hardy)
  • Dokument si za prvých 28 dní od vydania pozrelo viac ako 38,000,000 domácností. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama