Australský specialista na špinavou práci Rake (Chris Hemsworth) jen tak tak přežil události z prvního filmu a teď dostane nový úkol, při kterém půjde o život: má zachránit zbědovanou rodinu nemilosrdného gruzínského gangstera z vězení, kde její členy drží. (Netflix)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (490)

castor

Blbý film, proklatě obyčejný, ale s výtečnou akcí. Jaká jednička, taková dvojka. Pro diváka dobrá zpráva. Může mu být zároveň šumák, že už si nepamatuje z prvního dílu, proč se ústřední bijec nyní zotavuje v dubajské nemocnici. Důležitá je pracovní nabídka, kterou dostane: zachránit rodinku ze spárů sadistického tatíka, který zároveň vede gruzínskou mafii. Takže je tu znovu hodně střílení, kopání, bušení i dušení. Dá se říct, že to není jednotvárné, tvůrci přicházejí s několika solidními nápady a osvěžujícími prvky. Za kameru se znovu posadil choreograf akčních scén většiny velkých marvelovek Sam Hargrave. Nemá to výpravu násobně dražších kousků, ale akce mu jde parádně. Navíc Australan Chris Hemsworth zůstává urputným gladiátorem se zlomenou duší, série úderů nebo nějaká ta kulka v těle ho nezastaví a sype to dál a dál. Intenzivně, výživně, surově. Navíc je patrné, že mnohé na place odedřel sám. Pokud to divákovi stačí, spokojené budou všechny strany. ()

novoten

Jeden musí být až pyšný na to, že se napumpovaná a vizuálně neodolatelná akční scéna z vězení točila právě v tuzemsku. Kaskadérská, střelecká a další žánrově spřízněná práce je totiž na jedničku s hvězdičkou a dělá z nového Vyproštění jednu z největších událostí mimo klasickou kinodistribuci. O to větším šokem je pak děj, který proti prvnímu dílu plní jen roli nutného doplňku, natahuje klišé, o kterých jsem myslel, že zůstala hluboko v devadesátých letech a z dění na gruzínské straně barikády je rázem nechtěná parodie. ()

Lateef

Jak říkala Škopková, asi jsou nějaký erekce na Slunci, protože ani ze čtvrtého Wicka a ani z druhého Rakea nijak odvařený nejsem. Anebo stárnu. Ta nesmrtelnost, stamina, timing hlavních hrdinů je prostě už moc. Natočeno je to supr, scéna na jakožejedenzáběr pecka, ale je to celkově téměř prázdný, vlastně nehodnotný. Siláctví a neutuchající výdrž postav působí zkrátka absurdně. Potěšil Bernardt a Saginashvili, byť jsem doufal v lepší konfrontaci hlavně u prvního zmíněného. Pořád lepší Vyproštění než od Jirky Babicy, ale chce to víc uvěřitelnosti. ()

Shakers

Jednotka bola super, no dvojka je ešte premakanejšia. Príbeh tu nehrá veľkú rolu, znova ide o záchranu, no Sam Hargrave si dal kur*vksy záležať na tom, aby ta akcia bola fantasticky bombastická a presne taká aj je. Vynikajúce prestrelky a štýlové osobne súboje by asi nemali konkurenciu, ak by tento rok neprišiel do kín aj John Wick 4. Viac ani neviem, čo by som napísal, to treba skratka vidieť! 90% - 5* ()

Spiker01

Vlastně docela zklamání, i když stále pohodová sedmička, v jeden moment mi to připadalo až moc roztahané a vlastně jsem moc nechtěl pokračovat. Zkušený kaskadér Sam Hargrave akci pochopitelně umí, ale celkem mi vadila kamera, která sice krouží kolem v jedné neskutečně dlouhé scéně, ovšem i vlivem horších triků je až příliš neposedná a jednotlivé fighty jsem si nezvládl dostatečně užít. John Wick tohle měl letos zmáknuté o dost víc. Chris Hemsworth je však stále tahák, který se tu díky bohu nepitvoří jako v posledních dvou Thorech a jeho muskulatura stále budí respekt, tak trošku jsem doufal ve větší kontaktní akci a ne zbytečně sledovat ošklivě vypadající scény se sestřelenými vrtulníky. Slabší než jednička, možná i kvůli méně zajímavému prostředí (Austrálii nakonec vystřídala Čr :D) a tentokrát jsem váhal mezi 3-4*, leč stále se jedná o jeden z nejlepších filmů Netflixu a kéž by většina z nich byla alespoň takhle dobrá. ()

Zajímavosti (17)

• Akčná sekvencia na jeden záber počas prvého dejstva filmu trvá až 21 minút. Podľa režiséra Sama Hargravea ju skúšali 4-5 mesiacov a natáčali celých 29 dní. (Arsenal83)
  • Původně se měl film natáčet v Austrálii, ale kvůli lockdownům se rozhodli tvůrci film natočit v Česku. V průběhu natáčení v Česku se Chris Hemsworth vyjádřil k tehdejší situaci: „Původně měl být film natočený v Sydney, ale vzhledem k neustálým uzavírkám kvůli covidu-19 a dalším podmínkám se rozhodlo o přesunu do Prahy.“: Následně ještě dodal: „Tehdy jsem si říkal, že už bylo těch lockdownů dost, ale jak to teď vidím, tak u nás ty počty případů umíme tím vším docela snížit.“ (Geralt z Rivie)
  • Štáb si prenajal najvyššie poschodie veže Tech-Gate kvôli maskám a SFX makeupu. (nessbeal)