Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (915)
Úchvatná vizionářská scifi, která se nepodobá ničemu doposud natočenému. Nemá cenu polemizovat nad tím, jestli by to natočil Kubrick lépe či hůře. Spielberg si film udělal tak jak chtěl a rozhodně svému kolegovi neudělal ostudu. Technicky dokonalý film s nádherně éterickou hudou a výtečně zvolenými herci. Skvělý zážitek a opět jedno z veleděl světové kinematografie, které s největší pravděpodobností nebude nikdy doceněno. ()
A.I. Umelá inteligencia je pozoruhodný, extravagantný futuristický film, ktorý chce byť na jednu stranu rozprávkou pre masy a na druhú sa snaží filozoficky rozoberať najzložitejšie témy miesta umelej inteligencie v našom svete. Formálne je dokonalý. Hudba Johna Williamsa opäť brilantná, výkon Haley Joela Osmenta, ktorého prechod postavy veľkým vnútorným vývinom je kostrou príbehu, je vynikajúci a dizajn futuristického sveta (obzvlášť záverečného „mesta plačúcich levov“) je dych berúci. Ale z komplexného režijného hladiska je snímka podivná a chaotická. Keď už sa látky chopil Spielberg, mal sa v nej zamerať na to, čo je jemu blízke a mal z nej spraviť snové, emocionálne pútavé a hrejivý dielo. Kombinovať neskombinovateľné sa nevypláca. ()
Dětská hra ve světě budoucnosti. Nechci urazit mistra Spielberga,ale myslím si, že kdyby toto natočil Kubrick, trvalo by to tak 5 let,ale bylo by to dílo možná i úměrné 2001.To se bohužel nekoná,ale tento film není tak špatný. Je velmi zajímavý, svět je různorodý a poselství je však nejednoznačné a lehce slabě vyjádřené. ()
...dovolim si suhlasit s uzivatelom golfista, ktory pise, ze A.I. je kazdym zhliadnutim lepsi a lepsi. Film si od zaciatku drzi svoju ,,nerusivu plynulost a najma delikatnu atmosferu". Prijemne na mna pocas celeho trvania posobil hlas rozpravaca pribehu, ktory vo mne umocnoval pocit, ze sa pozeram skutocne na rozpravku o Pinochiovi. ()
Tento snímok považujem za jeden z tých slabších, pod ktorými je podpísaný Steven Spielberg. Tento pán je pevnou súčasťou v rebríčku mojich najobľúbenjších režisérov, ale film "A.I. Umelá inteligencia" určite nepatrí medzi tie diela, ktorými si získal moje uznanie. Táto sci-fi dráma sa mi zdá dosť zdĺhavá, takmer až nudná. Ani jej scenár ma moc neoslovil. No asi najviac mi vadil Haley Joel Osment v jednej z hlavných úloh. Herecký prejav tejto detskej filmovej hviezdy sa mi nikdy nepáčil. *** ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Celosvětová premiéra proběhla 26. června 2001 v New Yorku. (Varan)
- V zájmu zachování ratingu PG-13 byla z Rouge City digitálně odstraněna budova ve tvaru penisu. (HellFire)
- A.I. byla prvním filmem, který použil počítačem generované prostředí zvané "Previs", sloužící jako jakýsi předobraz skutečných záběrů (previzualizace). Rovněž představil "virtuální studio", tj. technologii, která umožňovala chodit s kamerou virtuálním zobrazením Rouge City a vybírat si záběry. Tato technologie byla využita i při realizaci trilogie Pán prstenů (2001, 2002, 2003). (HellFire)
Reklama