Ztracená kulka

Geniálního mechanika s kriminální minulostí obviní z vraždy. Aby dokázal svoji nevinu, musí vystopovat zmizelé auto a získat důkaz: jednu jedinou kulku. (Netflix)

Recenze (111)

agentmiky

Ale jo, taková Stathamovka po francouzsku, kterou si ve výsledku asi pouštět vícekrát nebudete, ale vězte, na to jedno zhlédnutí vás čeká perfektní oddechovka nařachaná samou akcí a automobilovými honičkami. Premisa filmu už asi jednodušší být nemůže, to asi fakticky ne, ale tady nejde o příběh (ikdyž lhal bych, ten jeden zvrat mě dost překvapil, vůbec jsem ho nečekal). Jak jsem již zmínil, tak film sází na adrenalinovou podívanou, kdy se na obrazovce pořád něco děje a vy se nemáte jak nudit. Mezi ty nejlahůdkovější chvilky bezesporu patří bitka na policejní stanici, Francouzi ty kontaktní souboje umí natočit, to jim upřít nemůžu, dostat po hlavě notebookem či štítem, kde jinde to můžete vidět :D ? Samozřejmě, jde zde hlavně o ty auta. Docela by mě mrzelo, kdyby filmu někdo dával nízké hodnocení jen z toho důvodu, že zde docházelo k demolici převážně starších aut. Víte vy co, takto efektivně ušetřili na rozpočtu, a hlavně by pořád vypadalo stejně, pokud by tam rozbili starého Renaulta nebo nové Lambo. Jak jsem říkal, pobavilo mě to, klidně ať Netflix uzavře bližší spolupráci s Francií, takovéto našlapané snímky vždy rád přivítám s otevřenou náručí. Za mě tři a půl hvězdiček. 70 % ()

choze

Jednoduchá francouzská akční storka, která sice připomene Bessonovu produkci, ale narozdíl od ní ji chybí výraznější koncept i obsazení, ale zase se tu nikdo nepokouší o nějaké přiblblé bessonovské humory (jen považte - Ramzy Bedia ve vážné roli!). Příběhově to nenudí, záporák je fajn, z akčních scén bych vypíchl jen snaživou bitku na policejní stanici, jinak aspoň ve finále mohli víc šlápnout na plyn. ()

Trustme

Obligátní francouzští prohnilí poldové. Automoto akční styling skoro tak dobrý jako v Kobře 11. Zle a ošklivě působící ksichty, nevhodné chování na silnici a nesportovní úpravy vozů, vybržďování a takové to francouzské špinavé pojetí, kde jsou všichni nasraní, když jim jde o prachy, život a spravedlnost. V záplavě francouzských filmů na téma corrupte flic po dlouhé době film, který mě bavil. ()

Devadesát Dva

Sympatická a poctivá francouzská akční záležitost - očividně nízkorozpočťák. Není to definitivně nic extra, ale taky to neurazí, jestli se chcete hodinu a půl něčím podobným zaměstnat. Alban Lenoir v hlavní roli by ale díky tomuhle mohl vejít do širšího povědomí a dostat nějaké lepší role - připomíná mi jednoho kolegu z práce, vypadá vlastně úplně jako on. A díky za (pokud někdo hledá rap song z garáží): Guts - Take Me Back (feat. Leron Thomas & Tanya Morgan) ()

Ani nevím, proč jsem Ztracenou kulku odkládal jedná se o další vydařený akční kus z Francouzské školy. Film má zběsilé tempo o mechanikovi, který je neprávem obviňěn z vraždy policisty a musí udělat vše proto, aby své jméno očistil. Opět korupce mezi policisty, solidní akce ( Útěk z policejní stanice je perfektní) a skvělá je i originálně pojatá autonaháněčka. Navíc Stefi Celma je velkokočka a bavil jsem se více než obstojně. Fajn záležitost. Příběh***, Akce****, Humor>Ne, Násilí***, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí****. 7.5/10. ()

Zajímavosti (9)

• Granát, který použije Areski (Nicolas Duvauchelle) ke zničení Renaultu 21, je omračovací granát používaný na dezorientaci člověka. Těžko by mohl způsobit zapálení auta, jak je znázorněno ve filmu. (Guilemot)
  • Upravený Renault Clio z úvodu filmu má za předními sedadly motor Lamborghini. Zajímavé je, že samotný Renault vyrobil stejnou generaci Clia také s motorem umístěným za předními sedadly. Šlo o variantu Clio V6 s třílitrovým šestiválcem a pohonem zadních kol. Ve dvou sériích vzniklo méně než tři tisíce kusů této sportovní verze. (FIAT 500)
  • Štáb měl k dispozici hned několik replik slavného Renaultu 21 Turbo. Lze to poznat především díky koncovkám výfuku, které repliky měly. Ve scéně, kdy Renault jede za kamionem, má pouze jednu velkou koncovku a v další scéně, kdy tlačí policejní Mondeo, má zdvojenou. (UncleMorty)