Mladý kovář Mikeš se vydává do světa na zkušenou ve společnosti mlynářského pomocníka Matěje a pacholka Ondry. Na cestě za třemi zakletými princeznami se mladíci utkají s potměšilou babiznou, s kouzly a nástrahami Černého krále a především s vlastním pokušením. (Magic Box)

Recenze (346)

Amgis

Ta pohádka není zas tak špatná až na pár primitivních scének, které byly předvídané. Ale naopak byly i scény lepší. Nejvíc co mě na této pohádce vadí je obsazení v postavě hlavního hrdiny, který se rozhodně na to nehodí. Od pohledu sotva 65 kilo vážící Pavel Kříž ohýbá 6mm plech svýma ochablíma ručičkama a tváří se přitom jak nejsilnější borec na světě. ()

SOLOM.

Rovněž má velice oblíbená pohádka (letos o Vánocích dokonce viděna hned dvakrát). Nejvíce se mi na tomto příběhu líbila samotná ponurá atmosféra a trojice do nepohody, jejichž nabyté přátelství projde nejednou zkouškou. Kurňa takové žranici na stromech bych asi taky nedokázal odolat – jenže horší už je to s pomluvami. Nicméně trojice „siláků“ dokázala pobavit, stejně jako Čapek vylekat. Takže i v tomto případě se přikláním k nadprůměrnému ohodnocení – já byl spokojený… ()

duklak2

Hodnocení je trefné. Více, nebo méně než čtyři hvězdy dát nemohu. Je to téměř dokonalá pohádka. Se skvělým Křížem. Je zde opravdu k nakousnutí:-) Ani jiní herci se neztratili. Atmosféra je pohádková. Děti a i jejich rodiče se pobaví. Já jsem tuto pohádku viděl už asi pětkrát a těším se i na další reprízy. Nesmím zapomenout pochválit hudbu. Musel jsem si ji stáhnout do mobilu. ()

choze

Čekal jsem to temnější. Záporák, zbytečně kvalitně obsazený Čepkem, se tu jen mihne ve slabém závěrečném souboji, aniž by budil nějaký extra respekt. Ten jeden zvrat ohledně identity jedné z postav byl jasný dlouho dopředu. Kříž nesnesitelně čestný, karikatury a přehrávání ostatních ve snesitelné normě. Bitky trapně markýrované, ale ty zpomalovačky byly fajn. ()

Zagros

O statečném kováři je z dalších pohádek z dětství, která mě spíš děsila. Tvůrcům se povedlo vytvořit temnou atmosféru, která rozhodně není pro nejmenší. Pohádku jsem si užil až jako starší, když už jsem se tolik nebál ošklivé ježibaby a tísnivé hudby. :-) Každopádně pohádka měla napínavý příběh, zmíněnou temnou atmosféru, dobré obsazení tři hlavních postav, slušnou výpravu a exteriéry a přinesla i nějaké to poučení. Pro nejmenší děti bych ji určitě nedoporučoval, ale těm starším by se líbit mohla, stejně jako dospělým, kteří mají duši dítěte a občas ještě věří na pohádky. :-) ()

Zajímavosti (14)

• Král (Lubor Tokoš) slibuje třem nálezcům princezen dvě věci – ruku třech princezen a půlku království k tomu. Jedno království by šlo ale těžko rozdělit na tři půlky. (salahadin)
  • Království Černého krále bylo natáčeno ve zřícenině kláštera Rosa Coeli v Dolních Kounicích. (AlchENEMY)