Tři hrdinové - kněz, který se po 25 letech odvrátil od křesťanské víry, satanista prodávající doom metalové desky a moderátor ve středních letech, jenž uvádí úspěšnou show o věštění budoucnosti - se spojí a společně bojují proti Ďáblu. Cesta samozřejmě není krátká ani jednoduchá. (Schobul)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (68)

Shit

Čekal jsem opravdu výbornou satanistickou hororovou záležitost, ale ono tomu tak bohužel neni a je to myslim docela škoda, podle mě tomu znatelně chybí nějaký opravdu správný satanistický scény, i pořádná hudba a nějakých černohumorných pasáží jsem si taky moc nevšim, lépe řečeno jsem se prakticky nezasmál, ovšem kupodivu i tak je to skvělý, jelikož příběh je velice zajímavě a netradičně odvyprávěnej a pojatej a to hledání a čekání na samotnýho vládce pekel je ve filmu tak dobře navozený, že se to nakonec přenese i na diváka a o to víc je konec trochu zklamání, i když je velice dobře vymyšlenej ()

tron

Páčilo sa mi koncové „nikdy by to nepochopili“; tak to ozaj niekedy v živote chodí, že žiadny dobrý skutok nezostane nepotrestaný resp. niekedy sa ľudia nedozvedia, čo dobré ste pre nich urobili, ale dôležité (teoreticky...) je skôr to, že to viete vy a máte zo seba fajn pocit (ehm ehm). Inak tento španielsko-taliansky horor nebol úplne zlý. Najmä ku koncu sa humor vytratil, čo kvitujem. Ale v prvej minimálne polovici mi to pripadalo ozaj skôr až ako hororová komédia. A ja nerád hororové komédie. Uznávam, že ústredná atypická mužská trojka je skvelá a nemá medzi sebou úplne márnu chémiu, ale herci mi nepripadali typovo dobre vybratí; mohlo to byť v tomto ohľade lepšie, oveľa lepšie. Niektoré momenty skvelé (kozel, finále na streche mi neviem prečo pripomínalo Krotiteľov duchov, bitka s domovníčkou), ale vo všeobecnosti ma to nejak nechytilo a ak to porovnávame so satanskými klasikami typu Vládca temnôt od Carpentera, tak toto je ozaj tvrdé európske žánrové béčko. Obrovský deväťdesiatkový óder, ale tentokrát to nemyslím v dobrom. ()

Jeden z rady filmov, kde platí, že pokiaľ neuvidíte, neuveríte. Satanistická komédia, ktorá začína tým, že kňaza zabije v kostole obrovský kríž. Pokračuje sa počúvaním Iron Maiden, nechýba exorcizmus, navštívime koncert Satannicy na Štedrý deň, budeme liezť po neónových svetlách na výškovej budove, cicať krv z panny a tak ďalej, a tak podobne. A možno občas niekto zomrie. Až do finále, ktoré možno pripomenie niečo z Ghostbusters. Nepôjde ale o nič menej, než o záchranu sveta. Osobne mi vizuálny ani rozprávačský štýl k tejto tematike skoro vôbec nesadol, ale je to tak úžasne od veci, že sa tu nedá hovoriť o priemere, i keď hodnotenie by tomu mohlo nasvedčovať. Ako diváci si máme uvedomiť, že v tom pekle už dávno žijeme a žiaden príchod antikrista na tom nič významné nezmení. ()

DaViD´82

Den Bestie nepostrádá nosný nápad, originální námět ani výtečné momenty. To co postrádá je tempo v několika scénách a především více využitý potenciál. Z tak výborného nápadu se prostě dalo vytřískat mnohem více. Ovšem i tak vznikl výtečný snímek, z kterého takřka v každém momentu ční o kolik mohl být lepší. ()

Willy Kufalt

Nejspíš nerozumím metalu nebo byl José María skrytý podvrhář, ale sliboval svému zákazníkovi v rámci proma kapely vostrá slova a jak z pásky, tak na koncertě znělo jen tvrdé dunění kytar s hlasitými bubny bez jakéhokoliv textu. :o) Nevadí, buranský metalita vyznávající satana mě stejně z hlavní trojice bavil nejméně, ale neortodoxní kněz vnášející do dění spoustu nestoudně černohumorného vtipu a televizní moderátor věšteckého pořadu, který mi zase připadal jako nejzajímavěji pojatá postava, mě na své cestě za Ďáblem a proti Ďáblu od drsné rozepře po společnou spásu chytli. Álex de la Iglesia protkává své nevšední filmy hodně divokým humorem, nabitou sérií akcí a bohatou žánrovou směsicí, svou notně pestrou sbírkou drsných i groteskních nápadů mi obvykle nesedne úplně stroprocentně, ale po nedávno viděném Společenství (které se stylově Dnu šelmy hodně podobá, ale jako celek u mě přeci jen vítězí) mě už podruhé svým starším kouskem dokázal přikovat a zabavit, aniž bych si více všímal hodně rychle utíkající čas a najednou přišel konec, ironicky poetickej konec. Víc jsem se ocital v neškodném napětí, než smíchu, ale předpověď blízké budoucnosti od dvou pánů s přidáním „koledy“ mě dostala tak, že jsem si ji navrátil a vychutnal znovu. [75%] ()