Tři marseilleští policajti už mají po krk chytání malých rybek a hodlají rozprášit rozsáhlou drogovou síť. Klíčová informátorka si ale za svoje služby řekne trochu moc. (Netflix)

Recenze (127)

NinonL

Také velmi oceňuji odvahu tvůrců odložit jediný respektovaný multikulti nános a vydat se na cestu pravdy. Příběh tří policajtů, kteří se rozhodnou rozprášit místní drogovou scénu a dostanou se všichni do velmi velkých nesnází. Jednota a dav maskovaný Arabáků a další africké náplavy ve mně vzbuzoval daleko větší hrůzu než všechny filmové triky. ()

TheEvilTwin

Bac Nord je příběh podle skutečné události o policejní jednotce, která spolu s vedením začíná nelegální akci a zátah ve francouzském ghettu, jenže když se nelegalita akce dostane na světlo, začíná zadržování všech aktérů. Hlavní trojice jsou správní badass zkorumpovaní poldové, kteří zákon rozhodně moc nectí, a tímpádem je celkem radost sledovat dění okolo nich. První půlka je výborná, zhruba v půli přijde zátah do ghetta a celá dvacetiminutová akce, kdy zůstane jeden člen jednotky uvěžněný v paneláku sám proti všem je sakra intenzivní highlight filmu a celou dobu jsem snad ani nedýchal. Naopak druhá půlka je spíše dohra případu a uzavření celého příběhu spolu s vybarvením osudů hlavních postav a ačkoliv chápu, že je to "based on true story" a je třeba film zakončit, byl bych daleko radši, kdybychom na závěr dostali další, tentokrát už finální akci. Francie každopádně opět ukazuje, že tyhle ghetto filmy ji jdou a že vybudovat napětí, atmosféru a zobrazit pěkně drsně a nekompromisně prostředí okrsku pro ni není vůbec problém. Na místě je asi srovnání s nedávnými Les Miserables, kteří byli o třídu lepší, akce bylo více a v napětí nepolevili ani na chvíli, a právě proto si Bac Nord zaslouží "jen" lepší trojku, každopádně podívaná to byla luxusní a ikdyž oproti Miserables v některých ohledech mírně zaostává, pořád jim celkem šlape na paty. Pro fanoušky žánru povinnost, pro ostatní solidní doporučení, u kterého by měli být určitě spokojeni. ()

Hanys_

Drsné místo, drsní poldové, ale svázané ruce pravidly. Když se objeví možnost ty pravidla porušit, shodit rukavice a začít to hrát na vítězství... tak se to taky může posrat. Film svižný, možná jen prostě nemá zrovna dvakrát sympoše policajty a fakt jsem měl problém, abych filmu tu pravdivost věřil. Protože Marseilské sídliště tady vypadá pomalu jak nějaká brazilská favela, a drogy tady bere každý druhý. Ale kdo ví, možná to tam tak fakt chodí. 7/10 ()

Remedy

Důstojná variace na vynikající Bídníky od Ladje Lyho, která opět servíruje nekompromisní pohled na oddělené lokality v současné Francii a která je noční můrou pro každého obhájce sluníčkové imigrační politiky. Je možné to hodnotit vlastně dost zjednodušeně a dívat se na to jako na demonstraci osobní statečnosti tří řadových poldů, kteří se (ne)mohou vždy spolehnout na podporu svého vedení. Politická rovina je tu samozřejmě hodně důležitá a vlastně i nejvíc depresivní, protože každý úspěch musí nakonec někdo odsrat. [70%] ()

herr_carter

Není nad to, pustit si takové téma ve 22 h večer, když chce jít potom člověk v klidu spát - to jsem to zase vymyslel ! Srdce mi začalo bušit asi v polovině filmu a přestalo až když se objevily závěrečné titulky, neskutečně napínavý a reálný film z prostředí francouzského drogového ghetto-předměstí, kde nevládne zákon, nýbrž drogoví dealeři. Francouzi mají prostě dar, že umějí točit policajtské filmy o korupci a drogách bez pozlátka a vůbec to filmovému diváku nepřijde jako točený film. Tak je autentický i tenhle nový kus, vřele doporučuji všem fanouškům i nefanouškům...................moje hodnocení = 8 z 10. ()

• Pôvodne sa malo reálne natáčať na notoricky známom sídlisku la Castellane, od nápadu sa však, logicky, upustilo. (Real Tom Hardy)
  • Film je inspirován skandálem, který se odehrál v roce 2012 v rámci protizločinecké brigády (BAC) v Marseille: osmnáct jejích členů bylo posláno do nápravných zařízení za obchodování s drogami a vydírání. (bianci)
  • Na záběrech, které představují ghetto, v němž se odehrává klíčová akce, je vidět sídliště Aigues Douces v přímořské obci Port-de-Bouc, asi 50 kilometrů západně od Marseille. Skutečným ghettem však není. (ČSFD)