V prvním díle Aleš Pelán čelí nařčení, že udržuje zakázané vztahy se svými studentkami. Mezitím na stejné škole dochází k brutální šikaně jeho kolegyně, kterou si žáci natáčí na video… Má každý učitel takovou autoritu, jakou si zaslouží? Nebo si žáci dovolují víc než kdy dřív? (Česká televize)

Recenze (82)

Pulper

Po 1 MISI, Osadě a Dvojce na zabití konečně něco, na co se dá koukat. Tohle se vážně povedlo. Žádné přehrávání, naopak. Střízlivý a uvěřitelný herecký  projev, což je jistě do velké míry zásluha režisérky. Překvapil mě Lukáš Vaculík, jehož jsem nepovažoval za moc dobrého herce. Těším se na další díly! ()

sator

Lež není jen když napíšete něco co se nestalo co není pravda, ale že stačí, když kus té pravdy vynecháte... Pravda je barová tanečnice a pro každého zvlášť tančí. ***Nejsou zločiny, za které by se mělo střílet. Pouze za lež, která se pravdě podobá.  *** Pelán (Lukáš Vaculík) je v díle velmi nemilosrdný k bulváru, osobní zkušenost herce s bulvárem je velmi negativní, soudil se s ním za publikované lži a vyhrál. Podle skutečného případu z pražské Střední průmyslové školy Na Třebešíně. ()

mire.k

Profesionálně natočené. Perfektní herecké výkony. Ale černobílé vidění světa.  Zlí učitelé a chudáci žáci, jeden hrdina a tři padouši. Bohužel černobílé vidění problému se odráží i v dalších dílech jinak nadějného seriálu. Není jasné jak to vlastně bylo ve skutečnosti, neboť díl odkazuje na Třebešínský případ, ale scénář je upraven dle představ a manipulativních záměrů scénáristů. Tedy zdánlivá dokumentárnost může těžce ublížit reálným osobám. Mám pochyby o umělecké etice díla. ()

Snorlax

Od televizní tvorby neočekávám umělecké orgie, ale ani zásadní tnutí do přehlíženého bolavého tématu. Formálně minimálně obstojné zpracování naprosto skvělého scénáře, který se nesnížil k černobílému zobrazení postav, je přesně to, co může českou televizní tvorbu resuscitovat. Herecké výkony jsou důstojné, i když Vaculík se možná až příliš stylizuje do hrdinného typu, ale překvapivě mu to celkem sluší. ()

honajz

Jako natočené a zahrané je to dobře, profesionálně. Ale to se snad od ČT ještě pořád čeká, ne? (I když...) Jen mi to přišlo nějak kostrbatě odvyprávěné, s černobílými postavami (buď jsou pro, nebo proti, nikdo mezi tím, kdo by si nebyl jistý, jak to bylo.) Na nějakou hloubku charakterů si to moc nehraje, což u seriálu podobného typu je na škodu. Den po tomhle jsem viděl další díl německého seriálu Kriminalista, taky je to svým způsobem selanka, ale aspoň ty postavy působily o něco víc uvěřitelně. Dobrá recenze <a href=https://www.csfd.cz/film/997720-ochrance/1069298-slaby-kus/recenze/?comment=11786991>flanker</a>, líp bych to neřekl ()

• Pelán (Lukáš Vaculík) je v díle velmi nemilosrdný k bulváru, osobní zkušenost herce s bulvárem je velmi negativní, soudil se s ním za publikované lži a vyhrál. (sator)
  • Podle skutečného případu z pražské Střední průmyslové školy Na Třebešíně. (sator)
  • Lokace Střední průmyslové školy, kde učí Aleš Pelán (Lukáš Vaculík) literaturu, je v ulici Žukovského 580, Praha 6 a ve skutečnosti jde o Základní školu Dědina. (formelin)