Biografie
Juanita Horton alias později Bessie Love se narodila 10. září 1898 v Midland, Texasu a do povědomí veřejnosti vstoupila především díky filmovému průmyslu němé éry. Jejími atributy byly drobná postava a jemné rysy ve tváři, tudíž mohla hrát nevinné dívky, poté „flapper girl“ (tehdejší inovativní postoje, které se promítly do názorů, módy a chování žen, což mělo pobouřit společnost) až k morálním a zásadovým hlavním rolím.
Zpočátku Bessie s rodinou vyrůstala v Texasu, ale ještě než stačila dokončit školu, se její otec chiropraktik rozhodl přestěhovat do Hollywoodu. Tady Bessie dokončila střední školu (Los Angeles High School) a jako dárek k absolvování dostala od rodičů dar procestovat Spojené státy. Nicméně po půl roce se z cest vrátila zpět domů do Los Angeles. Následně se rodina dostala do finanční tísně, a jelikož potřebovali peníze, poslala jí matka do Biograph Studios s nadějí, že by se mohla stát herečkou. Zde se také setkala s tehdy průkopnickým režisérem, D. W. Griffithem, jenž v ní viděl rozvíjející se talent a krásu, byl to také on, kdo vymyslel pseudonym „Bessie Love“. Griffith ji svěřil malou roli ve své INTOLERANCE v roce 1916. Téhož roku se objevila po boku Williama S. Harta v jeho THE ARYAN a zahrála si ve třech filmech s Douglasem Fairbanksem, THE GOOD BAD MAN, REGGIE MIXES a THE MYSTERY OF THE LEAPING FISH. V roce 1922 se zapsala do uskupení WAMPAS Baby Stars, které pomáhalo podpořit a propagovat začínající dívky v jejich možné kariéře herečky. Účast přinesla své ovoce a Bessie si v roce 1923 zahrála s Dorothy Davenport v jejím HUMAN WRECKAGE. Jak se její důležitost u filmu zvětšovala a ona tak dostávala zásadnější role, její popularita stoupala. Roku 1925 přijala roli ve sci-fi podle adaptace Sira Arthura Conan Doylea THE LOST WORLD, kde zazářila, stejně jako o tři roky později v MATINEE IDOL, romantické komedii mladého Franka Capra.
S příchodem mluveného filmu, se Bessie byla schopna plně adaptovat a v roce 1929 obdržela nominaci na Oscara za výkon herečky v hlavní roli filmu THE BROADWAY MELODY. Také úspěšně vystupovala v raných muzikálech THE HOLLYWOOD REVUE OF 1929, CHASING RAINBOWS, GOOD NEWS a THEY LEARNED ABOUT WOMEN. Bohužel však rokem 1932 začala její americká kariéra upadat a v roce 1935 přesídlila do Anglie do tamních divadel, s občasným podílením se na filmech. V následujících letech, kdy v Evropě zuřila 2. světová válka, se Bessie na nějakou dobu vrátila zpět do Států, tady pracovala pro Červený kříž a zároveň se snažila bavit jednotky. Po válce opět odjela do Anglie, kde se usadila. Pokračovala v hraní pro americké i britské společnosti a přijímala malé role jako např. THE BAREFOOT CONTESSA s Humphreyem Bogartem, jako americká turistka v THE GREENGAGE SUMMER a ON HER MAJESTY’S SECRET SERVICE, film o Jamesu Bondovi. Její role byly sice malého rozsahu, zato stěžejní, jako třeba spojovatelka v „SUNDAY BLOODY SUNDAY“ (1971). Do osmdesátých let se její kariéra prakticky zastavila, tou dobou přijala britské občanství. V roce 1981 se jí podařil uskutečnit comeback s filmem RAGTIME Miloše Formana, dále ve snímcích REDS Warrena Beattyho, LADY CHATTERLEY’S LOVER a její poslední THE HUNGER z roku 1983 s Catherine Deneuve, Davidem Bowiem a Susan Sarandon.
Bessie v průběhu své kariéry vydala také svou autobiografickou knihu From Hollywood with Love, kterou psala v době, kdy žila spokojeně ve svém bytě u londýnského Clapham Common. Pouze jednou se provdala, za filmového producenta Williama Hawkse, s nímž žila v hollywoodském Havenhurst Apartments, kde taktéž vychovávali svou dceru Patricii. Po šesti letech se rozvedli. Bessie Love zemřela v Londýně přirozenou smrtí 26. dubna 1986. V Hollywoodu jí na důkaz pocty zhotovili hvězdu na chodníku slávy.
Herečka
Seriály | |
---|---|
1978 |
Edward & Mrs. Simpson |
1975 |
Shades of Greene |
1973 |
Pollyanna |
1970 |
From a Bird's Eye View |
Kate |
|
1969 |
Randall a Hopkirk |
Od kdy už nemáš vidění? (E18) |
|
W. Somerset Maugham |
|
1967 |
ITV Playhouse |
1965 |
Public Eye |
1964 |
Story Parade |
The Wednesday Play |
|
1963 |
The Sentimental Agent |
1962 |
Katy |
Man of the World |
|
The Andromeda Breakthrough |
|
Zero One |
|
1961 |
Harpers West One |
1960 |
BBC Sunday-Night Play |
Don't Do It Dempsey |
|
1959 |
International Detective |
1958 |
Saturday Playhouse |
1957 |
Emergency-Ward 10 |
1955 |
ITV Play of the Week |
ITV Television Playhouse |
|
London Playhouse |
|
1950 |
BBC Sunday-Night Theatre |
Dokumentární | |
---|---|
2004 |
Broadway: The American Musical (seriál) - a.z. |
1980 |
Hollywood (seriál) |
End of an Era (E13) |
|
Kouzla se světlem (E11) |
|
The Man with the Megaphone (E10) |
|
1977 |
The Hollywood Greats (seriál) |
1964 |
I Think They Call Him John - vypravěč |
1955 |
This Is Your Life (seriál) |
1939 |
Screen Snapshots Series 18, No. 12 - a.z. |
1936 |
Fashions in Love - a.z. |
1933 |
Hollywood on Parade No. A-13 |
1931 |
Round About Hollywood |
1930 |
Screen Snapshots Series 9, No. 18 |
The Voice of Hollywood No. 11 |
|
1927 |
Life in Hollywood No. 4 |
1923 |
Screen Snapshots, Series 4, No. 8 |
1922 |
Screen Snapshots, Series 3, No. 12 |
Screen Snapshots, Series 3, No. 3 |
|
Screen Snapshots, Series 3, No. 5 |
|
1921 |
Screen Snapshots, Series 2, No. 14-F |
1920 |
Screen Snapshots, Series 1, No. 11 |
Screen Snapshots, Series 1, No. 3 |
Krátkometrážní | |
---|---|
1942 |
London Scrapbook |
1938 |
A Lost World - a.z. |
1927 |
Amateur Night |
1926 |
Westward Bo |
1921 |
The Honor of Ramirez |
The Spirit of the Lake |
|
1918 |
The Great Adventure |
1916 |
The Mystery of the Leaping Fish |
Účinkující
Pořady | |
---|---|
1970 |
Looks Familiar |
1966 |
Late Show London |