• Akční
  • Komedie
  • Dokumentární

Recenze (7 434)

plakát

Hamlet (1990)

Na filme nič zhnilého nie je a hoci som osobne nepreferujem "shakespearovčinu" ani divadelný rámec, v rámci žánru ide o veľmi kvalitný snímok so skvelým obsadením a výbornými hereckými výkonmi. Škoda, že Scofield nemohol dostať viac priestoru. Je to síce tak medzi, hluchšie pasáže dané témou, divadelným rámcom a aj nemalou stopážou, sa tiež vyskytujú, ale atmosféra, herci a emócie, to všetko sa miesi do ozaj kvalitného diela, hodného autora.

plakát

Úplné zatmění (1995)

Tak toto mi vôbec nesadlo. Film isté kvality má, napr. po stránke spracovania, ale téma a postavy ma nezaujali a občas aj iritovali. Postava Capria, ktorý sa o dva roky neskôr stal svetoznámy vďaka nepotopiteľnému "T", ma doslova rozčuľovala a najradšej by som zobral remeň a vyfarbil mu zadok tak, že by si naň nevedel sadnúť aspoň 3 týždne. Obávam sa ale, že tomu nevychovanému a sebestrednému bisexuálovi by sa to možno aj zapáčilo.

plakát

Bouřlivé výšiny (1992)

Môje štvrté filmové stretnutie s Búrlivými výšinami. A jedná sa asi o najlepšie spracovanie známej klasiky, ktorá mi síce nie je blízka, ale to až tak nevadí. Ducharský úvod a záver je podobný spracovaniu z roku 39 s Olivierom. Ralph Fiennes aj v tomto filme ukazuje, akým skvelým hercom je. Diabolská i romantická poloha mu veľmi svedčia. Film sa tiež môže oprieť o výbornú hudobnú stránku, ktorá dotvára ponurú atmosféru.

plakát

Highlander - Série 3 (1994) (série)

Tretia séria so Strážcami ako keby skončila, čo je škoda. A hoci má stále dostatok originálnych zápletok, jej epizódy už nie sú tak prenikavé. Istý zosun je cítiť, aj keď nejde o nič výrazné. Mne osobne nesadla nová postava v podobe Duncanovej priateľky-doktorky. Charlie sa zasa objavuje a odchádza, presne ako v 2. sérii. So záverom sa znova poodkrýva dianie okolo Strážcov, pričom sa objavuje ultrastarý nesmrteľný, pri ktorom ale neplápolá plášť záhadnosti, čo je opäť škoda z hľadiska neuvyužitia potenciálu. Najlepšie epizódy sú Línie z ohňa,  Tiene, Vydieranie a Katova pieseň.

plakát

Strážce moře - Brothers and Sisters (1993) (epizoda)

Zatiaľ najslabšia epizóda. Každý seriál musí mať asi nejakú o deťoch, ale aby hlavnou zápletkou bolo dostať chlapca (s jednou harpúnou) z rozpadajúcej sa základne, to mi príde dosť málo.

plakát

Strážce moře - Treasures of the Tonga Trench (1993) (epizoda)

Na môj vkus príliš komedionálne a ani zápletka nie je z radu zapamätateľných. Ešteže tam bol nejaký tajomný tvor - vlastne prvá podmorská inteligencia v seriáli.

plakát

Robocop - Midnight Minus One (1994) (epizoda)

Tretia epizóda za sebou, ktorá je navážno a s veľmi fajn zápletkou. Robo v lise na kovový šrot sa poriadne zapotí.

plakát

Robocop - Corporate Raiders (1994) (epizoda)

Tvorcovia zopakovali stretnutie s Robocopovým otcom, dokonca to dotiahli až tak, že otec zistil, kto je Robocop, z čoho plynie aj záverečná dojímavá scéna. Epizoda je opäť celkom navážno, aj keď záporáčka s robo-rukou je slabota.

plakát

Robocop - Nano (1994) (epizoda)

Kto by to bol povedal, že agent zabavovacích rezerv bude pre Robocopa taký tvrdý oriešok. Oceňujem aj to, že epizóda je navážno, k čomu dopomáha aj ťažká nehoda.