Oblíbené filmy (10)
Ben Hur (1959)
Monumentálně megalomanský velkofilm, první držitel 11 Oskarů (potom Titanic a Pán prstenů: Návrat Krále) (koment ve výstavbě)
Amélie z Montmartru (2001)
Krásnoočko v hlavní roli ženy/dívky natolik ovívané okolím, až se to rozhodne změnit... a začne přetvářet okolí.
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Nejlepší z celé (zatím) trilogie. Ovšem bez úvodních dílů by toto završení nebylo pochopitelné. (komentář je ve výstavbě)
Umučení Krista (2004)
Umučení, a to doslova. Realistické převedení napsaných posledních chvílí Krista do filmu málem umučilo i mne. Hermafroditní satan, špetka humoru u stolu, plno cizího jazyka, množství krve, Matrixová Persephone jako Marie Magdalénská.
Samotáři (2000)
Tak tento film nepřevyprávíš, ale cituješ. Ostatně je tak zde patrné i z dalších komentářů.
Tuvalu (1999)
Krásné je to, co se líbí v prostém posouzení a z toho plyne, že se musí líbit bez jakéhokoli zájmu ...... A také je vznešené to, co se bezprostředně líbí proto, že klade odpor proti zájmu smyslů. Též zde platí, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí ...... SPOILER: a tak se také stalo ...... žili šťastně až do smrti.
West Bank Story (2005)
Šumař na střeše, West Side Story, Romeo & Julie.... a další v tomto muzikálu. Oscar zaslouženě! Rozhovor režiséra a hlavní ženské role pro CNN: http://youtu.be/guCSaH59-0M
Tango (1981)
Neuvěřitelné! Takový chaos na malém jevišti ... a pak si najednou všimnete, že někdo doma chybí. Oskar zaslouženě!
Nedotknutelní (2011)
Na kolik je film podle pravdy mi je záhadou, a proto oceňuji smysl pro humor, pro barevnou kameru a pro nenucený hudební podkres.
Cesta do pravěku (1955)
Cesta do pravěku, Ukradená vzducholoď, Vynález zkázy a další nezapomenutelné, nečekané a nestárnoucí filmy tohoto génia si navždy zaslouží místo v srdcích a na poličkách chlapců (tíhnoucích k dobrodružství) z celého známého světa. BTW: víte o předělání úvodu a závěru filmu pro americký trh? viz https://www.youtube.com/watch?v=O8FIhq4VGi8